تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




الکاظمی خواستار نشست ملی گروه‌های سیاسی عراق شد

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی الکاظمی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق بعد از ظهر امروز سه‌شنبه تأکید کرد که برای حل بن‌بست سیاسی در این کشور باید «گفت‌وگوی ملی جدی و هم‌اندیشی» صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، الکاظمی در بیانیه امروز خود، از همه گروههای سیاسی عراق خواست که فردا چهارشنبه در کاخ نخست وزیری، نشست ملی برگزار کنند تا بتوانند برای بحران سیاسی کنونی، راهکار پیدا کرده و وضعیت تنش‌زای عراق آرام کنند.

وی از همه طرفهای ملی‌گرای عراق خواست که از تنش مردمی و رسانه‌ای دست بردارند و به پیشنهادهای بینابین هم فرصت دهند تا در گفت‌وگوهای ملی مطرح شود.

الکاظمی باز هم گفت که نهادهای دولتی و سرویسهای امنیتی و نظامی عراق، در اختلافات سیاسی، از هیچ طرفی حمایت نمی‌کنند، بلکه تمرکز آنان بر این است که بحران سیاسی بر منافع و امنیت مردم، هیچ تأثیری نداشته باشد.

این بیانیه در حالی از سوی الکاظمی منتشر شده است که عراق این روزها شاهد تظاهرات و تحصن طرفداران «سید مقتدی صدر» از یک طرف و حامیان چارچوب هماهنگی شیعیان از سوی دیگر است.

قرار بود حامیان سید مقتدی صدر شنبه پیش رو نیز تظاهرات گسترده‌ای داشته باشند اما صدر امروز از تعویق در برگزاری این تظاهرات خبر داد.

وی در حساب توئیتری خود نوشت که تظاهرات روز شنبه آینده تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده اما تحصن ملت عراق تا تحقق خواسته‌هایش ادامه خواهد داشت.

بنابر گزارش خبرگزاری عراق (واع)، الصدر اعلام کرده است که به دلیل عشق به عراق و ملت و مقدسات آن اعلام می‌کند که تظاهرات روز شنبه تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

شب گذشته نیز «محمد صالح العراقی» چهره نزدیک به سید مقتدی الصدر گفت با وجود آنکه خواستار اجرای اصلاحات در قوه قضائیه شده‌ایم اما این قوه و مقر آن خط قرمز است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «الکاظمی خواستار نشست ملی گروه‌های سیاسی عراق شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..