تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پشت‌پرده گشودن جبهه‌های جدید درگیری در حمص + نقشه و عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، با آزادسازی مناطق شرقی شهر حلب، گروه‌های تروریستی از جمله دو گروه «داعش» و «جبهه النصره» اقدام به گشودن جبهه جدید در استان «حمص»، واقع در مرکز سوریه با تمرکز بر شهر تاریخی و باستانی «تدمر» کردند.

درحالی که تاکنون تحلیل‌ها و تفسیرهای میدانی و نظامی ارائه شده، هدف این حملات را سیطره داعش و النصره بر میدان‌های نفتی و پالایشگاه‌های این منطقه عنوان کرده‌اند، واقعیت‌ها از اهداف مهم‌تر و بزرگ‌تری سخن می‌گویند که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

تردیدی نیست، نگاه داعش و النصره به تدمر و فرودگاه نظامی t 4 محدود نخواهد شد، بلکه آنها هدف مهم‌تری یعنی تصرف شهرک «القریتین» را دنبال می‌کنند، شهرکی که در جنوبی‌ترین نقطه ریف حمص واقع شده و از موقعیت جغرافیایی – میدانی بسیار مهمی برخوردار است.


موقعیت شهرک القریتین در سوریه

 

شهرک القریتین

شهرک «القریتین» پس از آنکه آگوست سال 2015 میلادی توسط داعش تصرف شد و اهالی آن در معرض قتل و کشتار و شکنجه و آوارگی و انواع و اقسام آزارها قرار گرفتند، آوریل گذشته بدست ارتش سوریه آزاد شد، اکنون بار دیگر خطر اشغال بدست گروه‌های تروریستی تکفیری را بشدت احساس می‌کند.

گروه‌های تروریستی با هدف نزدیک شدن به این شهرک حملاتی را علیه نقاطی چون پایگاه نظامی تقاطع القریتین و منطقه «الکازیه» در 22 کیلومتری مرکز القریتین و منطقه «ابو رباح» انجام داده‌اند که در مواردی موفق نشان داده و در برخی دیگر ناکام بوده‌اند. اما هرچه هست، هدف در تمام این حملات شهرک القریتین بوده است.

اهمیت القریتین برای داعش و النصره

با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه «بادیه الشام» و ریف شرقی و جنوبی حمص، تردید نداریم اشغال شهر تدمر بدون سیطره داعش و النصره بر شهرک القریتین ارزش چندانی نخواهد داشت اما چرا؟؟

براساس اطلاعات جغرافیایی، شهرک القریتین با شهر حمص، مرکز استان حمص 85 کیلومتر و با جنوب غربی شهر تدمر 160 کیلومتر و با دمشق، مرکز سوریه 110 کیلومتر فاصله دارد، اما مهم‌تر از آن القریتین از جنوب در جوار منطقه راهبردی «القلمون» قرار دارد.


فاصله شهرک القریتین با شهرها و مناطق اطراف

ناگفته پیداست، داعش و النصره تلاش دارند، با سیطره بر این شهرک خود را به منطقه القلمون برسانند. رسیدن به منطقه القلمون برای این گروه‌ها بمعنای زندگی دوباره است. از این جهت که منطقه القلمون از شرق به مناطق مرزی عراق و از غرب به مناطق مرزی لبنان از جمله ارتفاعات «عرسال»، کانون تجمع سلفی‌های تکفیری در لبنان منتهی می‌شود و به این طریق گروه‌های تروریستی تکفیری تلاش دارند، راه‌های امداد و کمک‌رسانی و ارتباطی جدیدی پس از دست دادن حلب ایجاد کنند.


بزرگراه بین المللی حمص - دمشق

افزون بر آن سیطره داعش بر شهرک القریتین بمعنای اشراف بر بزرگراه‌‌ بین المللی دمشق – حمص است که استان‌های جنوبی سوریه را به استان‌های شمالی این کشور ارتباط می‌دهد.

به این طریق داعش و النصره امکان می‌یابند، از دو محور شمال و شمال شرقی فشار بر پایتخت سوریه را افزایش دهند و راه‌های ارتباطی زمینی دمشق به مرکز سوریه، استان حلب و استان لاذقیه و سواحل دریای مدیترانه را قطع کنند.

بنابراین اهدافی که داعش و النصره از حملات جدید خود علیه تدمر و فرودگاه نظامی t4 و القریتین دنبال می‌کند، فراتر از میدان‌های نفتی و پالایشگاه‌های موجود در این مناطق است.


تخریب کلیساهای القریتین بدست داعش

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/HEP6EV اخبار مرتبط تسلط ارتش سوریه بر «نقطة الرادار» در جنوب غرب تدمر95/09/30 - 10:32پوتین: گام بعدی پس از حلب، برقراری آتش‌بس در کل سوریه است/ تدمر به دلیل عدم هماهنگی سقوط کرد95/09/26 - 10:27حملات جنگنده‌های سوری به مواضع داعش در تدمر؛ 116 تروریست کشته شدند95/09/26 - 09:46آمریکا: داعش در تدمر به سلاح‌های ضد هوایی دست یافته است95/09/24 - 19:50«سقوط» برای حلب، «باز‌پس‌گیری» برای تدمر؛ پوشش متفاوت رسانه‌های غربی از سوریه95/09/25 - 00:09آزادسازی اولین نقطه در نزدیک تدمر و «تی.4» در شرق حمص95/09/24 - 17:03



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پشت‌پرده گشودن جبهه‌های جدید درگیری در حمص + نقشه و عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..