تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران نظر رسمی خود درباره احیای برجام را به صورت مستقیم به جوزپ بورل ارسال کرد

به گزارش رکنا، ساعاتی پیش جلسه برجامی فوق العاده شورای عالی امنیت ملی به پایان رسید و حالا بعد از آخرین جمع بندی نظرات ایران در واپسین ساعت های اعلام پاسخ به غرب، تهران نتیجه بررسی پیش‌نویس اتحادیه اروپا را به صورت مکتوب و مستقیم به جوزپ بورل - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارسال کرده است.

ظهر امروز حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه اعلام کرده بود که تا نیمه شب نظر تهران درباره توافق برجام را به اطلاع طرف غربی خواهد رساند. امیرعبداللهیان پیش تر درباره متن پیشنهادشده از سوی اروپا برای احیای برجام (معروف به طرح بورل) گفته بود که «پیشرفت‌های نسبی پیش‌آمده اما پیش‌نویس فعلی هنوز تامین کننده خواسته‌های ایران نیست.»

عصر امروز علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران در جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی که به ریاست آیت الله رئیسی برگزار شد، ضمن تشریح روند دور اخیر گفتگوها در وین که ۵ روز ادامه داشت، توضیحات کاملی پیرامون محتوای ایده‌های طرح شده از سوی انریکه مورا معاون هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارائه کرد.

باقری در ادامه ضمن تشریح روند بررسی ایده‌ها در تهران گفت: «بر اساس راهبردهای تعیین شده، پایان دادن به ادعاهای سیاسی مرتبط با مسائل پادمانی و ایجاد ضمانت‌های لازم برای اطمینان‌یابی از پایداری انتفاع اقتصادی ایران از توافق، محور گفتگوهای هیئت مذاکره‌کننده در وین بوده است.»

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان تاکید کرد: «جلسات متعدد کارشناسی در خصوص بررسی ایده‌های ارائه شده از سوی هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی از بدو بازگشت هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به تهران برگزار شد و جمع‌بندی نظرات کارشناسی در حال تدوین نهایی است.»

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در آخرین اظهار نظرهای برجامی خود گفته است که «تصمیم این است که چنانچه خطوط قرمز و حقوق ما رعایت شود توافق انجام شود.»

ساعاتی پیش ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری بازهم تلاش کرد که توپ را به زمین تهران بیندازد و مدعی شد که «به محض اعلام پایبندی ایران به برجام، واشنگتن به توافق بازخواهد گشت.»

تشکر اتحادیه اروپا از ایران به خاطر وقت شناسی

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تایید دریافت نظر ایران درباره طرح پیشنهادی او برای احیای برجام گفت: دقایقی پیش پاسخ مکتوب ایران را در مورد متن پیش نویس برجام دریافت کردم. از وزیر خارجه‌ی ایران به خاطر وقت شناسی قدردانی می نماییم.

وی افزود: «خوشبختانه پاسخ ایران را هم بررسی کردیم ولی نمی‌توانم به جزییات آن اشاره کنم. آمریکا هم خصوصی نظرش را اعلام کرده است، ما همچنان تلاش خواهیم کرد که نظرات را به هم نزدیک کنیم.»

گفتنی است، حالا با اعلام نظر تهران درباره طرح اتحادیه اروپا برای احیای برجام، طرف های باقیمانده در برجام به همراه طرف آمریکایی نظرات ایران را بررسی و نظرات خود را اعلام خواهند کرد. در صورت همگرایی نظر طرفین، ممکن است به زودی توافق احیای برجام انجام شود. تاکید ایران بر راستی آزمایی لغو تحریم ها است.

علی بابا



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران نظر رسمی خود درباره احیای برجام را به صورت مستقیم به جوزپ بورل ارسال کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..