تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مکتب عاشورا و فرهنگ حسینی (علیه السلام ) را در جهان ترویج کنیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان: حجت الاسلام والمسلمین مهدی شجاعی امام جمعه شهرستان زرند در جمع مردم ولایت مدار زرند در آموزش وپرورش این شهر، با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام گفت: آنچه که در مورد عاشورا اهمیت دارد رساندن پیام عاشورا  به جوامع مختلف بشری است، لذا هر کدام باید به سهم خود تلاش کنیم. تاریخ نشان داده هر کجا پیام عاشورا ابلاغ شد و باید از طریق ابزارهای جدید و به ویژه رسانه ها مکتب عاشورا و فرهنگ حسینی (علیه السلام )  را در جهان ترویج کنیم.

وی افزود :پس از حادثه کربلا وقتی زن و فرزندان شهدا را، به همراه حضرت زینب (سلام الله علیها)  به عنوان اسیر نزد عبیدالله بن زیاد بردند، او که خود را پیروز این نبرد می دید، برای اینکه زخم زبانی به اهل بیت امام حسین علیه السّلام بزند رو به حضرت زینب سلام اللّه علیها کرد و گفت: خدا را شکر می کنیم که شما را رسوا کرد و تکذیب نمود. حضرت هم در پاسخ، این جمله معروف خود را به زبان آوردند که «ما رأیت الا جمیلاً»: آن چه برای ما اتفاق افتاد رسوایی نبود بلکه همه زیبا و دل پسند بود و در ادامه هم فرمودند: شهدای کربلا کسانی بودند که خداوند، شهادت را برای آنها انتخاب کرده بود، و در روز قیامت، تو را به همراه آن ها در یک جا جمع کند تا هر کدام دلیل خود را بیاورید، و آن وقت خواهی دید که چه کسی پیروز است.

وی افزود :انسانهایی که به روز قیامت اعتقاد ندارند و به دنبال پول و ثروت و مقام هستند مثل  ابن زیاد خود را پیروز می دید چون توانسته بود امام حسین علیه السّلام و یارانش را به شهادت رسانده و اموالشان را غارت کند. امّا غافل از این که، پیروزی و رسیدن به سعادت در نزد خداوند، انجام دادن دستوراتی است که او برای ما انسانها معین فرموده،

 پس آنها بودند که به پیروزی و سعادت رسیدند و مشخص است که هیچ چیزی برای آنها شیرین تر و گواراتر و زیباتر از عمل کردن به وظایف الهی نبود، و لذا حضرت زینب سلام اللّه علیها همه آنچه را که اتفاق افتاده بود را زیبا دانستند چون تک تک وظایف خود را که خداوند برعهده آنها نهاده بود، به بهترین وجه انجام دادند.

امام جمعه زرند در ادامه افزود :مکتب عاشور،مکتب بصیرت ،آگاهی وشناخت است واگر بصیرت نداشته باشیم راه به انحراف خواهیم رفت  وآنچه که در مورد عاشورا اهمیت دارد رساندن این پیام به جوامع مختلف بشری است، لذا هر کدام باید به سهم خود تلاش کنیم. تاریخ نشان داده هر کجا پیام عاشورا ابلاغ شد چه آن اشخاص دین دار و مسلمان بودند و چه بی دین و غیرمسلمان، این پیام والا را پذیرفتند و دیدگاه امام حسین (علیه السلام )  نسبت به زندگی و مسایل را سرلوحه زندگی خود قرار دادند. معتقدم باید از طریق ابزارهای جدید و به ویژه رسانه ها مکتب عاشورا و فرهنگ حسینی (علیه السلام )  را در جهان ترویج کنیم.

این مراسم با مداحی ومدیحه سرایی همراه بود

درحاشیه این مراسم غرفه حجاب وعفاف،مهدویت،پاسخ به شبهات دینی واخلاقی،کارآفرینی دایر بود 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مکتب عاشورا و فرهنگ حسینی (علیه السلام ) را در جهان ترویج کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..