تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فقط این پرسپولیسی از مربی استقلال تعریف می‌کند!

فقط این پرسپولیسی از مربی استقلال تعریف می‌کند!

شکست دو گله استقلال برابر سپاهان در هفته اول لیگ برتر باعث ایجاد نگرانی هایی در بین هواداران و پیشکسوتان این تیم شده است؛ رضا رجبی که همیشه به صحبت درباره مسائل فنی و آنالیز عملکرد آبی‌پوشان می‌پردازد امروز در گفت‌وگویی با ناامیدی درباره این تیم صحبت کرد و ضمن انتقاد از نحوه بسته شدن، سیستم بازی استقلال و رفتار ساپینتو در کنار زمین، از حضور خسرو حیدری در کادرفنی این تیم هم گلایه کرد.

*از ابتدا مشخص بود ساپینتو پیش از حضور در استقلال شرایط فوتبال ایران را بررسی کرده بود و در نتیجه به جای اینکه روی شناخت تیمش تمرکز کند، وارد حواشی شد. البته این سرمربی از قبل هم حاشیه داشته و فیلم هایش هم موجود است اما متاسفانه کسی او را توجیه نکرد که باید روی مسائل فنی تمرکز کنی و شرایط استقلال به این شکل است.

*شما به نوع تیم بستن نگاه کنید؛ استقلال در حال حاضر ۹ مهاجم دارد اما یک سمت چپ رونده باتجربه و هافبک طراحی که بتواند فوروارد ها را تغذیه کند، ندارد. از نظر فلسفه بازی، با توجه به سیستم ۱-۴-۱-۴ سپاهان که بسیار هوشمندانه چیده شده بود، استقلال نباید با سه دفاع مرکزی بازی می‌کرد. سیستم ۲-۵-۳ برابر ۱-۴-۱-۴ فاجعه است چرا که پشت وینگر های چپ و راست استقلال در هجوم خالی است. سپاهان هم دقیقا در آن نقاط علینژاد، رضاییان و حسینی را قرار داده بود که همین رامین رضاییان هم گل را زد؛ در واقع در هفته اول که شرایط فنی دو تیم چنگی به دل نمی‌زد، سپاهان با یک برنامه‌ریزی دقیق در زمین حاضر شد و با تجربه و بینش خود بازی را برد.

*ما در مربیگری بحثی به نام "تشخیص، تغییر و بهبود در جریان بازی" داریم. متاسفانه آقای ساپینتو این ویژگی را هم نداشت و افرادی هم که روی نیمکت بودند، کسانی نیستند که بتوانند تشخیص بدهند و تغییر و بهبودی ایجاد کنند. آقای آجورلو آقای خسرو حیدری را برای کسب تجربه روی نیمکت استقلال گذاشته است؛ ایشان چه کمکی می‌تواند داشته باشد؟ مگر تیم استقلال جای تجربه اندوزی است؟ تیم استقلال قهرمان شد و مردم خوشحال شدم اما حالا دوباره کل ساختار تیم را به هم ریختند. هیچ جای دنیا این اتفاقات را نخواهید دید.

*وقتی شما به بازی مهاجم اضافه می‌کنی، در واقع تراکم خط دفاعی حریف را بیشتر می‌کنی و فضاها را می‌گیری. اصلا نباید شیوه بازی به این سمت می‌رفت؛ تعویض ها فقط تراکم ایجاد کرد. همه مهاجم ها به زمین آمدند و همه هم سردرگم و بدون برنامه و تاکتیک بودند. ما هیچ برنامه ای برای گلزنی نداشتیم و اگر سه ماه دیگر هم با این شیوه بازی می‌کردیم نمی‌توانستیم گل بزنیم. هیچ تدبیری پشت تعویض ها نبود و تغییر و بهبودی ایجاد نکرد؛ فقط با این تعویض ها استقلال در ۲۰ دقیقه پایانی چهار دفاعه شد و سردرگمی تیم مقداری کاهش یافت که این نشان می‌دهد استقلال با این مهره ها، باید چهار دفاعه بازی می‌کرد.

*این روزها بازی در عرض، آماتور و ساده است. از به فوتبال اروپا نگاه کنید توپ بلافاصله از دفاع به صورت بازی از عقب به خط هافبک و از خط هافبک سریعا به خط حمله انتقال پیدا می‌کند و کسانی می‌توانند این کار را بکنند که در فوتبال خود خلاقیت داشته باشند. من بارها گفتم فرشید اسماعیلی به درد این تیم می‌خورد که البته این بازیکن هم رباط پاره کرد.بازیکنانی مثل سروش رفیعی و یاسین سلمانی می‌توانند در این شرایط کمک کنند اما استقلال در حال حاضر هافبکی ندارد که بتواند مهاجمی را در موقعیت قرار بدهد. بازیکنانی مثل کاوه رضایی، محبی و قایدی هیچ دردی را از استقلال دوا نمی‌کنند.

*در این تیم امضای سرمربی نمایان نبود و نظمی هم وجود نداشت؛ گاهی تیم می‌بازد اما نظم تاکتیکی و شرایط بازی نشان دهنده این است که مربی یک امضا در فوتبال خودش دارد و می‌دانید در ادامه روند تیم بهبود پیدا می‌کند اما دیروز از نظر فنی هیچ نظمی نبود؛ برای مثال تیم های گواردیولا حتی اگر عقب باشند، باز هم کار مالکیت توپ را اجرا و از عقب بازی می‌کنند و به قدری به هم پاس می‌دهند تا دفاع حریف را باز کنند؛ آیا بازی مستقیم می‌کنند؟ خیر؛ چون همین سبک بازی تمرین شده است. این سبک بازی استقلال من را نگران می‌کند؛ باخت همیشه در فوتبال هست اما اینکه شما فوتبال بازی کنی و شرایط فنی لازم را داشته باشی با این مسئله تفاوت دارد که شما ندانی از بازی چه می‌خواهی.

* ما دیروز نه نظم و انضباط تیمی دیدیم، نه تعویضی بر مبنای تغییر و بهبود؛ پس چرا مربی خارجی می‌آوریم؟ جالب است وحید قلیچ که به‌درد جوک گفتن در فضای مجازی می‌خورد، می‌گوید ساپینتو امسال بهترین سرمربی ایران است. تو از کجا ساپینتو را می‌شناسی؟

*دیروز عصبانیت و استرس از بیرون به تیم انتقال پیدا می‌کرد و با هر حرکتی اعتراض می‌شد که فکر می‌کنم آگانه بود. نمی‌دانم ایشان در پرتغال با چه کسی مشورت کرده که به او گفته‌اند در ایران حواشی بیشتر از متن است و سعی کن اینطور رفتار کنی؛ مثل تونی اولیویرا که کنار زمین می‌خوابید و داد و بیداد می‌کرد.

*ساپینتو هم واسکو دوگاما برزیل و موریرنز پرتغال را انداخته است و از طرفی مشخص است که نظر شخصیتی نوسان دارد. اینکه به او یاد داده‌اند به خبرنگار گل بده کار قشنگی است اما در کنار این مسائل باید بتوانی تمرکزت را روی تیمت بگذاری. فوتبال ما با این شرایط تا دو سه سال آینده تعطیل می‌شود؛ هر چند که الان هم با این دامنه اقتصادی و پول های میلیاردی از نظر من تعطیل است. دیروز حداقل ۶۰۰-۷۰۰ میلیارد مربی و بازیکن در زمین بودند اما دریغ از چهار حرکت فنی.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فقط این پرسپولیسی از مربی استقلال تعریف می‌کند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..