تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین اپیلاسیون شرق تهران، کدامیک انتخاب بهتری است؟

چگونه پوست خود را برای اپیلاسیون آماده کنیم؟

مو‌های بدن یک واقعیت آزار دهنده زندگی است. اما ممکن است به هر دلیلی بخواهید آن را حذف کنید. شاید احساس می‌کنید مسیر شادی شما کمی بیشتر شبیه به یک میدان رویا است. یا شاید حالت هلویی شما آنقدر‌ها شبیه هلو نیست.‌
می‌توانید تیغ بگیرید، اما اگر می‌خواهید نتایج هفته‌ها بدون کلش باقی بماند، اپیلاسیون بهترین گزینه است. اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید در هزینه و دقایق خود صرفه جویی کنید، ممکن است از مراجعه به سالن برای رفع مو‌های زائد در خانه صرف نظر کنید.
اما تمام تلاش‌های اپیلاسیون نیاز به اقدامات احتیاطی ایمنی برای جلوگیری از آسیب یا عفونت دارد. در اینجا نحوه انجام کار با موم خانگی با خیال راحت و با اطمینان آورده شده است

چگونه پوست خود را برای اپیلاسیون آماده کنیم؟

اپیلاسیون مو‌ها را توسط فولیکول از بین می‌برد. به این معنی که مو‌های بدن شما را از ریشه بیرون می‌کشد. باعث دعوت میکروب‌ها به فولیکول‌های باز شده مو می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین سالن زیبایی شهرک غرب

در بسیاری از موارد، اپیلاسیون لایه بالایی سلول‌های خشک و مرده پوست را نیز از بین می‌برد. این باعث می‌شود پوست شما صاف تر، مطمئن تر، اما در مقابل تحریک آسیب پذیرتر شود؛ و موم گرم شده پتانسیل سوختن دارد. به بیان ساده، موارد زیادی وجود دارد که ممکن است اشتباه پیش برود.

چگونه پوست خود را برای اپیلاسیون آماده کنیم؟

مشکلات احتمالی اپیلاسیون عفونت سایش‌ می‌سوزد

به همین دلیل است که آماده‌سازی و مراقبت‌های پس از آن مناسب پوست، همراه با روش‌های خوب اپیلاسیون، نقش اساسی در جلوگیری از مشکلاتی دارد که می‌تواند پوست صافی را که دنبال آن هستید، از مسیر خارج کند.
تا زمانی که این مراحل را دنبال کنید، باید بتوانید با خیال راحت مو‌های خود را بردارید و از نتایج آن برای هفته‌ها لذت ببرید.

۱. در صورت لزوم ابتدا مو‌ها را کوتاه کنید

اگرچه مو‌های شما برای اپیلاسیون باید حداقل یک چهارم اینچ باشد، مو‌هایی که خیلی بلند هستند می‌توانند اپیلاسیون را پیچیده‌تر و دردناک‌تر کنند.

آکادمی پوست آمریکا (AAD) کوتاه کردن مو‌ها را تا سه چهارم اینچ توصیه می‌کند. مو‌ها را با استفاده از ابزار نظافت شخصی تمیز، مانند موبر الکترونیکی یا قیچی ایمنی، کوتاه کنید.

بهترین اپیلاسیون شرق تهران، کدامیک انتخاب بهتری است؟

۲. قبل از اپیلاسیون پوست خود را لایه برداری کنید

یک یا دو روز قبل از اپیلاسیون، به آرامی با یک اسکراب، برس، دستکش یا لوفا ملایم لایه برداری کنید تا سلول‌های مرده پوستی که فولیکول‌های مو را احاطه کرده اند از بین ببرید.
لایه برداری به شل شدن مو‌های رشد کرده موجود کمک می‌کند و نتایج اپیلاسیون شما را بهبود می‌بخشد. فقط مطمئن شوید که ملایم باشید. اگر خیلی سخت اسکراب کنید می‌توانید پوست خود را تحریک کنید، که برای اپیلاسیون ایده آل نیست.

بیشتر بخوانید: بهترین سالن زیبایی تهران، تمام آنچه شما نیاز دارید!

۳. برای اپیلاسیون پوست خود را پاکسازی کنید

همیشه جلسه اپیلاسیون خود را با پوست تازه شسته شده شروع کنید. برای از بین بردن هرگونه میکروب، عرق، روغن، آرایش، کثیفی یا باقی مانده‌های دیگر، آن را با یک صابون ملایم بشویید.
دوده احتمال ایجاد برجستگی‌های عفونی را افزایش می‌دهد و پوست و موی چرب می‌تواند از چسبیدن موم جلوگیری کند.

۴. پوست خود را خشک کنید

موم به مو‌های خیس نیز نمی‌چسبد؛ بنابراین محل را با یک حوله تمیز کاملا خشک کنید.
اگر نگران ارتباط احتمالی تالک با سرطان هستید، کمی پودر اضافه کنید. نشاسته ذرت یک جایگزین مطمئن برای پودر تالک است.
اگر از گرما، رطوبت عرق می‌کنید، یا به دلیل اینکه در مورد اپیلاسیون عصبی هستید، پودر می‌تواند به جذب رطوبت کمک کند. همچنین به محافظت از پوست در هنگام کشیدن کمک می‌کند.

چگونه پوست خود را برای اپیلاسیون آماده کنیم؟

بهترین روش‌ها برای اپیلاسیون بدون درد

تست دمای موم قرار دادن یک وصله کوچک روی مچ دست خارجی می‌تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که موم گرم شده خیلی داغ است یا خیر. باید گرم، اما قابل تحمل باشد.

موم را در جهت رشد مو بمالید. خواه از موم نواری استفاده می‌کنید یا از موم بدون نوار، همیشه موم را روی پوست بعد از دانه صاف کنید. نوار خود را در همان جهت بمالید. از فرو بردن دوبار اپلیکاتور در ظرف موم خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند باکتری‌ها را به موم شما وارد کند.

موم را در جهت رشد مو بمالید. خواه از موم نواری استفاده می‌کنید یا از موم بدون نوار، همیشه موم را روی پوست بعد از دانه صاف کنید.

در جهت مخالف بکشید. دستورالعمل‌های خاصی را برای موم خاص خود دنبال کنید. برخی از موم‌ها به زمان نیاز دارند تا سفت شوند، در حالی که برخی دیگر تقریباً بلافاصله کشیده می‌شوند.

هنگامی که آماده کشیدن شدید، با یک دست، پوست خود را با کشیدن کمی در جهت رشد مو، محکم نگه دارید. سپس با استفاده از دست دیگر نوار یا موم را در جهت مخالف با یک حرکت سریع و سریع بکشید.
برای به حداقل رساندن درد اپیلاسیون، نفس عمیق بکشید و در حالی که سریع می‌کشید بازدم کنید. سپس یک دست را روی پوست تازه اپیلاسیون شده قرار دهید تا آرام شود.

بیشتر بخوانید: معروف‌ ترین سالن های زیبایی تهران

در صورت ابتلا به عفونت چه باید کرد

اگر در نهایت با پوست ملتهب یا تحریک شده مواجه شدید، نترسید. محصولی مانند کنسانتره روغن خز درون رشد با ضدعفونی کننده روغن درخت چای می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. همچنین می‌توانید از پماد‌های آنتی بیوتیک بدون نسخه مانند باسیتراسین استفاده کنید.

برجستگی‌ها احتمالاً طی چند روز خود به خود فروکش می‌کنند. برای جلوگیری از تحریک بیشتر، از پوشیدن لباس‌های تنگ یا اصطکاک روی ناحیه خودداری کنید و بعد از تعریق شدید دوش بگیرید.

چگونه پوست خود را برای اپیلاسیون آماده کنیم؟

چگونه از آسیب‌های پوستی جلوگیری کنیم

اگرچه هدف از اپیلاسیون حذف مو‌های زائد است، اما اپیلاسیون در بیشتر موارد، برخی از سلول‌های سطحی مرده روی پوست را نیز از بین می‌برد.

اگر از موم سخت به جای موم نرم استفاده کنید، آسیب‌های پوستی کمتر اتفاق می‌افتد. موم سخت به جای پوست، فقط به مو می‌چسبد.

این ممکن است به یک اثر لایه بردار خوب منجر شود. اما گاهی اوقات موم می‌تواند لایه نازکی از پوست را از بین ببرد و لکه‌های خام یا خونریزی بر جای بگذارد.

اگر از موم سخت به جای موم نرم استفاده کنید، آسیب‌های پوستی کمتر اتفاق می‌افتد. موم سخت به جای پوست، فقط به مو می‌چسبد. موم نرم، که برای از بین بردن مو‌های پرزدار عالی است، هم به مو و هم به پوست می‌چسبد.

صرف نظر از نوع مومی که استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که پوست شما از قبل زخمی نشده است، در اثر لایه برداری بیش از حد تحریک نشده است، یا برای اپیلاسیون خیلی نازک نیست.

بهترین اپیلاسیون شرق تهران، کدامیک انتخاب بهتری است؟

سوالات متداول در مورد اپیلاسیون آیا اپیلاسیون بهتر از اصلاح است؟

مانند بسیاری از تصمیمات دیگر این انتخاب هم به ترجیحات شخصی بستگی دارد. اپیلاسیون و اصلاح روش‌های کاملاً متفاوتی برای رفع مو‌های زائد هستند.

اگر برای نتیجه ماندگارتر ارزش قائل هستید، اپیلاسیون انتخاب خوبی است. اپیلاسیون مو‌ها را از ریشه جدا می‌کند و به شما زمان بیشتری می‌دهد تا بخواهید دوباره موهایتان را بردارید. به علاوه، می‌توانید از سوختگی مزاحم تیغ جلوگیری کنید.
در حالی که اصلاح نتایج طولانی مدت نمی‌دهد، اما به طور کلی بدون درد است (با تصور اینکه بدنتان را نیش زده اند).

از چه نوع واکسی استفاده کنم؟

معمولاً استفاده از موم سخت به جای موم نرم ایده خوبی است.
موم سخت به جای اینکه پوست شما را بگیرد به مو‌های شما می‌چسبد. این بدان معناست که احتمال آسیب اپیلاسیون با استفاده از موم سخت کمتر است.

آیا بعد از اپیلاسیون مو‌ها دوباره پرپشت‌تر می‌شوند؟

این یک افسانه رایج اپیلاسیون است.
نه تنها مو‌های شما پس از اپیلاسیون ضخیم‌تر نمی‌شود، بلکه اگر به اندازه کافی اپیلاسیون انجام دهید، ممکن است در نهایت مو‌ها به مرور زمان نازک‌تر شوند.

چرا بعد از اپیلاسیون جوش می‌زنم؟

احتمالاً این جوش‌ها، مو‌های ملتهب و رشد کرده در فولیکول گیر کرده‌اید، اگرچه ممکن است نشانه‌ای از تحریک عمومی باشد.
معمولاً می‌توانید با صرف زمان برای انجام یک برنامه آماده سازی دقیق قبل از اپیلاسیون و استفاده از مواد تسکین دهنده بعد از اپیلاسیون از این موارد جلوگیری کنید.‌
می‌توانید راهنمای ما را برای جلوگیری از برآمدگی در اینجا بررسی کنید.
نکته: بهتر است برجستگی‌های مشکوک را تماشا کنید تا مطمئن شوید که منجر به عفونت نمی‌شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین اپیلاسیون شرق تهران، کدامیک انتخاب بهتری است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..