تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایثارگران اسوه صبر و استقامت هستند/استان زنجان ۵۸۶ آزاده سرافراز دارد

به گزارش  خبرنگار بسیج زنجان؛صبح امروز نشست خبری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در سالن جلسات این نهاد برگزار شد. 

ایثارگران اسوه صبر و استقامت هستند/استان زنجان ۵۸۶ آزاده سرافراز دارد

امیرعلی نیک بخش ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت:روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامی شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند. 

وی با اشاره به اینکه استان زنجان ۵۸۶ آزاده سرافراز دارد، افزود : با ورود اولین گروه از آزادگان به کشور شور و شعفی در کشور ایجاد شد که نشأت گرفته از استقامت و صبر آن عزیزان بود. 

نیک بخش در ادامه با اشاره به برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، عنوان کرد: سخنرانی آزاد پیش از نماز جمعه، اجرای طرح سپاس در سطح استان، تجلیل عمومی از آزادگان در سطح استان، گلباران مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری شب شعر با مشارکت حوزه های هنری به مناسبت گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در مسجد امام علی (ع) منطقه آزادگان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده می باشد. 

این مسئول از برگزاری مراسم تجلیل از آزادگان منتخب استان خبر داد و گفت :این مراسم روز سه شنبه 25 مرداد ماه سال جاری از ساعت 10 لغایت 12 با حضور آیت‌الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و افشارچی استاندار زنجان در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار خواهد شد. 

 وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه ما اشتغال ایثارگران است و در حال حاضر در سامانه بنیاد شهید استان زنجان ۳ هزار نفر بیکار ثبت‌شده است که ۸۵ درصد از این افراد تحصیل‌کرده هستند، تاکید کرد : 3 روش برای اشتغال ایثارگران در دستور کار است که شامل خود اشتغالی ایثارگران و اعطای تسهیلات اشتغالزایی به کارآفرینان ، اشتغال در شرکت های خصوصی و دولتی و همچنین استخدام در دستگاه های اجرایی که امیدواریم با این سه روش امسال حداقل 500 نفر از ایثارگران را جذب بازار کار کنیم. 

نیک بخش با اشاره به اینکه سلامت و درمان جانبازان یکی از مهمترین مسائل حوزه بهداشت و درمان است، تاکید کرد:خوشبختانه طی چند هفته پیش پالایش سلامت جانبازان شیمیایی آغاز شده و این طرح تا آخر سال ادامه دارد. 

این مسئول با بیان اینکه 1 هزار و 400 نفر از ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا فاقد مسکن هستند، تاکید کرد:امسال با مشارکت و همکاری مسکن و شهرسازی ساخت 224 واحد مسکونی برای فرزندان شهدا آغاز شده است و تا دوسال آینده 252 واحد دیگر نیز ساخته خواهد شد و امیدواریم  طی 3 سال آینده این مشکل حل شود . 

وی خاطرنشان کرد :210 مزار شهید تاکنون ساماندهی نشده بود که از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ مزار شهدا بالاخص در روستاها ساماندهی شده و ۱۶۰ گلزار شهدا نیز تا شهریور سال آینده ساماندهی می‌شوند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به سامانه دیدار، گفت:این سامانه به صورت الکترونیکی است و ایثارگران می توانند از طریق سایت ایثار ثبت نام و در خصوص مشکل خود با مسئولین مربوطه در ارتباط باشند. 

وی در ادامه عنوان کرد:میز خدمت در شهرستان ها هر دوهفته یکبار بر پا می‌شود که تا کنون در بیشتر شهرستان ها این میز خدمت برپا شده است و تنها 2 شهرستان دیگر باقی مانده است. 

این مسئول با اشاره به اعزام خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران به عتبات عالیات که برای اولین بار در سطح کشور صورت گرفته است، اذعان کرد:همسران، فرزندان و پدر و مادر شهدا و جانبازان و ایثارگران می‌توانند از طریق سایت شاهدان کوثر ثبت نام کنند . 

نیک بخش با اشاره به موضوع توانبخشی که از مسائل مهم و ضروری است، گفت:در راستا این موضوع اقدامات لازم صورت گرفته و این مراکز توانبخشی برای ایثارگرانی است که خانواده قادر به نگهداری آنها نیستند و در مراکز توانبخشی نگهداری، درمان، ورزش و بازتوانی صورت خواهد گرفت . 

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی اقدامات خوبی صورت گرفته است، بیان کرد:تولید فیلم، تله فیلم، مستند و جمع آوری خاطرات ایثارگران و جانبازان 70 درصد از جمله اقدامات فرهنگی است که فیلم سروها ایستاده می میرند فیلم زندگی‌نامه شهید جاویدالاثر امیر سرلشکر خلبان علی‌محمد سلیمانی است که توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان و با مشارکت شهرداری زنجان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تولید شده است. 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در پایان با اشاره به تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در نهادها، خاطرنشان کرد:استان زنجان 1 هزار و 200 نفر شاغل دارد که تا کنون 640 نفر تبدیل وضعیت شده اند که استان زنجان در این امر پیش رو بوده و امیدواریم تا پایان سال این موضوع محقق شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایثارگران اسوه صبر و استقامت هستند/استان زنجان ۵۸۶ آزاده سرافراز دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..