تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجهیز۸۰ درصد چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به شمارشگر‌های هوشمند

حدود ۸۰ درصد از چاه‌های کشاورزی، شامل هشت هزار و ۱۸۴ حلقه در خراسان رضوی، به شمارشگر‌های هوشمند مجهز شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: ۱۶ هزار وتجهیز۸۰ درصد چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به شمارشگر‌های هوشمند ۲۶۲ حلقه چاه مجاز در استان وجود دارد که ۱۰ هزار و ۱۳۷ مورد از این تعداد چاه کشاورزی است.

غلامرضا ممدوحی افزود: هشت هزار و ۹۷۲ حلقه از چاه‌های کشاورزی عمیق و مابقی نیمه عمیق هستند.

مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین در راستای مدیریت مصرف و گذر از اوج مصرف تابستانه، ۶۶۰ حلقه چاه کشاورزی در زمینه هوشمندسازی به‌روزرسانی و رفع نقص شدند که این اقدام منجر به صرفه‌جویی ۵۸.۵ میلیون متر مکعبی آب برداشتی از چاه‌ها شده است.

ممدوحی خاطرنشان کرد: جلوگیری از اضافه برداشت‌ها توسط چاه‌های متخلف، دسترسی آنی به اطلاعات چاه‌های استان بدون مراجعه به محل چاه و صرفه‌جویی در ترددها، امکان مشاهده و بررسی حجم آب مصرفی و باقیمانده تمامی چاه‌های برخط و مقایسه مصارف و میزان بهره‌برداری به منظور جلوگیری از افت بیشتر سطح آب‌های زیرزمینی، از مزایای هوشمندسازی چاه‌های کشاورزی است.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارند و وجود چاه‌های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجهیز۸۰ درصد چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به شمارشگر‌های هوشمند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..