تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورود سازمان بازرسی به ماجرای تنوع مدارس/ هزینه‌ برگزاری اجلاس روسای آموزش و پرورش چقدر است؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ قاسم احمدی لاشکی امروز در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: از روز شنبه 29 مرداد تا روز دوشنبه 31 مرداد اجلاس روسای آموزش و پرورش برگزار می‌شود که 32 مدیرکل آموزش و پرورش، 31 مدیر نوسازی مدارس، 31 روسای دانشگاه فرهنگیان و همین تعداد مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن اجلاس سران حضور می‌یابند و شعار امسال آموزش و پرورش دانش‌بنیان و تحول‌آفرین پیشران ایران قوی است‌.

وی افزود: در این اجلاس روسای قوا و برخی وزرا حضور خواهند داشت، نخستین هدف اجلاس، ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت و معلم و نقش تاثیرگذار آموزش و پرورش در جامعه است. دومین هدف که نقشه راه یک‌سال تحصیلی است، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در برنامه‌ریزی اجرای سند تحول و آغاز سال تحصیلی جدید است. 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف سوم اجلاس، تقویت تعامل و همکاری متقابل با دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی برای حل مسائل آموزش و پرورش است و باید سند تحول را با همراهی آنها عملیاتی کنیم؛ از سوی دیگر کرونا آسیب جدی به حوزه آموزش و تربیت کشور زد، به همین دلیل یکی از اهداف دیگر در اجلاس، بررسی آسیب‌های ناشی از دوره شیوع کرونا و اتخاذ تدابیر لازم برای ترمیم آن است که چگونه باید افت تحصیلی را جبران کنیم، دانش‌آموزی که در مدرسه غیردولتی و سمپاد بود قطعا آموزش مجازی با کیفیت‌تری را دریافت کرده است.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه آموزش و توانمندسازی مدیران و معلمان هدف دیگر است و در اجلاس 5 کمیسیون تشکیل می‌شود، مطرح کرد: روسا و مدیران در گروه‌های 150 نفره تقسیم می‌شوند و همه باید در کمیسیون‌ها شرکت کنند.

وی درباره کمیسیون‌ها گفت: کمیسیون الگوی حکمرانی و اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کمیسیون عدالت تربیتی و تاکید بر نصیب برابر آموزشی و آماده شدن برای سال تحصیلی جدید، کمیسیون پایش و سنجش کیفیت یادگیری، نوآوری در محتوا و روش‌های آموزشی مبتنی بر فناوری‌های نوین، کمیسیون ایجاد فرصت‌های نوین تربیتی و پرورشی، تحکیم رابطه خانواده و مدرسه و صیانت از کودک در برابر آسیب‌های فضای مجازی و کمیسیون مردمی‌سازی آموزش و پرورش، تأمین اقتصاد پایدار و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بیش از یک هزار ملک در آموزش و پرورش داریم که موضوعات مولدسازی، استفاده از خیران و رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون مردمی‌سازی آموزش و پرورش و تأمین اقتصاد پایدار بررسی می‌شود.

احمدی لاشکی گفت: برای اجرایی شدن رتبه‌بندی باید سامانه‌‌ای اختصاصی طراحی می‌شد تا اطلاعات توسط معلمان بارگذاری شود و اکنون در مرحله تست است و هزاران نفر از معلمان با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی به عنوان ارزیابان حرفه‌ای در حال آموزش دیدن هستند تا با همکاری اعضای شورای مدرسه، انجمن اولیا و مربیان و گروه‌های آموزشی در شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه امتیازات را بررسی کنند.

وی بیان کرد: برای صرفه‌جویی در اقامت تصمیم گرفتیم از آنچه داشتیم، استفاده کنیم؛ بنابراین استان‌ها توزیع شده‌اند، بیشترین حضور برای استان فارس به تعداد 64 نفر، خراسان رضوی 52 نفر، آذریایجان شرقی 46 نفر، خوزستان و اصفهان 45 نفر و کمترین استان البرز و قم با تعداد 12 نفر و خراسان شمالی 13 نفر است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: سابقه کاری مدیران آموزش و پرورش در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش، 24 سال است که در حال بررسی هستیم که برای سال بعد این عدد چه میزان باشد. از بین مدیران آموزش و پرورش، 39 نفر خانم و مابقی آقا هستند. از نظر مدرک تحصیلی نیز 5 درصد دارای مدرک دکتری، 10 درصد دارای مدرک لیسانس و حدود 85 درصد دارای مدرک کارشناس ارشد هستند.

احمدی لاشکی با تاکید براینکه بخشی از منزلت معلم به معیشت مربوط است، متذکر شد: معلم را با 5 میلیون و 600 هزار تومان استخدام می‌کنیم و گاهی در مناطق محروم مسیری طولانی را باید طی کنند که بخشی زیادی صرف هزینه می‌شود، معتقدم معیشت معلم باید از طریق بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری دنبال شود چرا که رتبه بندی دنبال جایگاه معلم است.

 وی در پاسخ به پرسش تسنیم درباره هزینه‌های اجلاس روسای آموزش و پرورش، عنوان کرد: باید این پرسش را مطرح کرد که آیا اساسا اجلاس ضرورت دارد یا خیر، در بررسی که انجام دادیم متوجه شدیم شکافی که در این مدت ایجاد شده است بیش از پیش به آموزش و پرورش لطمه زد بنابراین برگزاری اجلاس ضرورت داشت، در بحث هزینه فقط هزینه‌‌های سه روز سالن اجلاس سران را داریم و مابقی استفاده از ظرفیت داخلی است و حتی گفتیم از امکانات اقامتی آموزش و پرورش استفاده شود و برای تغذیه نیز پخت و پز مستقیم در اردوگاه باهنر انجام می‌شود و بین 5 نقطه‌ای که افراد مستقر شده‌اند، توزیع می‌شود. 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره مردمی سازی آموزش و پرورش متذکر شد: بله درست است که این موضوع یک کلام کلی است و بسیاری از موضوعات در آن نقش دارند، اینکه تعداد مدارس غیردولتی اضافه شود یا خیر، جزو مقوله‌های مردمی سازی است البته نتایج کنکور امسال نشان داد بیشتر رتبه‌های برتر از مدارس سمپاد و غیردولتی هستند، بنده مخالف تنوع مدارس بوده و به آن نقد دارم، مردمی سازی تمام این موضوعات را شامل می‌شود که باید برای آنها تدبیری کرد همچنین استفاده از خیران برای حل مشکلات فضاهای آموزش و پرورش نیز مطرح است.

احمدی لاشکی درباره عدالت آموزشی متذکر شد: مجلس در گذشته مصوبه‌ای برای حذف تنوع مدارس داشت اما به دلیل ناپخته بودن توسط شورای نگهبان رد شد هم‌اکنون سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود کرده است. معتقدم کاهش مدارس کشور را به سمت عدالت می‌برد، هم‌اکنون مدارس شاهد، غیردولتی، سمپاد، وابسته و.... را داریم که تعداد محدودی از دانش‌آموزان را شامل می‌شود و نتیجه این شده که 12.5 میلیون دانش‌آموز مدارس دولتی بی‌پناه هستند، با ورود سازمان بازرسی باید اصلاحیه‌ای در این باره انجام شود.

وی درباره کمبود معلم برای سال تحصیلی جدید گفت: کمبود معلم در 5 استان سیستان و بلوچستان، شهرستان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی و اصفهان حاد است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورود سازمان بازرسی به ماجرای تنوع مدارس/ هزینه‌ برگزاری اجلاس روسای آموزش و پرورش چقدر است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..