تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نرخ بلیط مترو اتوبو&#15

ساعت: 13:13 منتشر شده در مورخ: 1401/05/23 شناسه خبر: 1889843

جلسه امروز شورا شهر تبریز با انتخابات کمیسیون‌ها و بررسی لایحه‌های شهرداری به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، جلسه امروز شورای شهر تبریز با تجلیل از آزادگان و انتخابات کمیسیون‌های شورای شهر تبریز آغاز شد. طی این جلسه اعضای کمیسیون های تخصصی شورا در سال دوم به شرح زیر تعیین شدند:

غلامرضا احمدی، محمدحسن اسوتچی، روح الله دهقان نژاد، حجت‌الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر و حکیمه غفوری به عنوان اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و شهرام دبیری، پرویز هادی و علی نوای باغبان به عنوان اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در سال دوم تعیین شدند.

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر، علی نوای باغبان و یاسین بجانی به عنوان اعضای کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار و پرویز هادی، یاسین بجانی، شهرام دبیری، علی نوای باغبان و حکیمه غفوری به عنوان اعضای کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز در سال دوم تعیین شدند.

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر، روح الله دهقان نژاد و حکیمه غفوری به عنوان اعضای کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند و محمدحسن اسوتچی، روح الله دهقان نژاد، یاسین بجانی، غلامرضا احمدی و حکمیه غفوری به عنوان اعضای کمیسیون تحقیق، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر تبریز در سال دوم انتخاب شدند.

فریدون بابایی اقدم، روح الله رشیدی، علی نوای باغبان، یاسین بجانی و غلامرضا احمدی به عنوان اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری و غلامرضا احمدی، احد صادقی و یاسین بجانی به عنوان اعضای کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در سال دوم تعیین شدند.

یاسین بجانی، علی نوای باغبان، فریدون بابایی اقدم، احد صادقی و حجت الاسلام رسول برگی به عنوان اعضای کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک و علی نوای باغبان به عنوان نماینده شورای شهر تبریز در کمیسیون ماده ۳۸ انتخاب شد.

احد صادقی به عنوان نماینده شورای شهر تبریز در کمیسیون ماده ۷، حفظ و گسترش فضای سبز، فریدون بابایی اقدم به عنوان نماینده شورای شهر تبریز در کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ و روح الله دهقان نژاد به عنوان نماینده شورای شهر در کمیسیون ویژه ماده صد انتخاب شد.

ایجاد مسیر دوچرخه سواری نیاز به بررسی دارد

دستور جلسه بعدی بررسی مصوبات کمیسیون ورزش و جوانان با موضوع اجرای مسیرهای دوچرخه سواری و ایجاد ایستگاه دوچرخه در میدان ساعت بود که پرویز هادی در این خصوص اظهار داشت: این موضوع در چند جلسه بررسی شده و باید در خیابان‌ها به ویژه در خیابان‌های جدید مسیر دوچرخه سواری مشخص شود.

یعقوب هوشیار هم در پاسخ گفت: این موضوع جزو مواردی ارزشمند است اما تبریز خصوصیات خاصی نسبت به شهرهای دیگر دارد و آن توپوگرافی موجود در شهر و شیب آن است.

وی ادامه داد: در طرح قبلی که از خیابان شریعتی تا میدان شهید بهشتی کار شده بود، حتی یک دوچرخه هم وجود نداشت و به همین دلیل لازم است تا مطالعات و بررسی دقیق در این خصوص صورت بگیرد.

شهردار تبریز با باین اینکه ابتدا باید طول سفر و مسیر سفر مشخص و برنامه بر روی آن طراحی شود، عنوان کرد:  اقدام اساسی در طرح مسیر دوچرخه شرق به غرب، بهره‌گیری از ظرفیت چایکنار است.

دستور جلسه بعدی بررسی مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص استفاده از ظرفیت شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان در برخی پروژه‌های شهری بود که با اکثریت آرا به تصویب رسید.

افزایش قیمت بلیط مترو اتوبوس تصویب نشد

دستور جلسه بعدی بررسی لایحه شهرداری مبنی بر اصلاح نرخ بلط قطار شهری بود که علیرضا نوای باغبان در این خصوص اظهار داشت: مقرر شد تا شش ماه آینده، شهرداری درآمد خود را مدیریت کند و امسال برای جلوگیری از بار مالی اضافه برای شهروندان، هزینه بلیت اتوبوس و مترو با نرخ فعلی تا پایان سال ادامه یابد.

وی با بیان اینکه نیمه دوم امسال در این خصوص برای سال آینده تصمیم‌های نهایی اتخاذ خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه بخش عظیمی از شهروندان از این خدمات استفاده می‌کنند، باید با دقت بیشتری تصمیم‌گیری شود.

نائب رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه شهرداری در راستای تأمین برخی هزینه‌های خود اقدام به ارائه لایحه‌ای برای اصلاح و افزایش نرخ بلیت قطار شهری و اتوبوس کرده است، گفت: ما با کلیات این موضوع موافقیم چراکه هزینه‌های جاری بسیار بالا است اما مهمترین مسئله در این خصوص، تعرفه عوارض محلی است که در اول هر سال تصویب می‌شود و شهروندان نیز بر همان اساس عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون و تعرفه عوارض و خدمات شهری نمی‌توانیم در افزایش نرخ خدمات تغییری ایجاد کنیم.

روح الله دهقان نژاد هم با اشاره به بار روانی و اقتصادی این موضوع بر مردم ابراز داشت: بهتر است این کار در پایان سال صورت بگیرد و مردم را بیش از این ناراحتت نکنیم.

در نهایت با رای اعضای شورای اسلامی شهر تبریز افزایش نرخ بلیت مترو و اتوبوس تا پایان سال تصویب نشد.

دستور جلسه بعدی یک فوریت لایحه شهرداری مبنی بر ایجاد موکب در کربلا بود که یک فوریت آن تصویب نشده و بنا شد به صورت عادی در دستور کار جلسات بعدی قرار گیرد.

همچنین در این جلسه هوشیار، شهر دار تبریز در خصوص موضوع گورستان تبریز اظهار داشت: در بحث گورستان تبریز دو تا سه سال زمان داریم و باید جای مناسب دیگری را برای این موضوع در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: جمع آوری سگ‌های ولگرد را شروع کرده ایم و کار بسیار گسترده‌ای است اما تمام فشار به ما وارد می‌شود در حالیکه این کار باید پنج تا ده سال قبل شروع می‌شد.

عدم انتشار تغییر کاربری‌ها جرم است

روح الله رشیدی هم در تذکری ابراز داشت: در بحث کرکج شهرداری متعهد شد تا تقاطع غیر همسطح ایجاد کند و دولت مسیر تبریز اهر را درست کند و نباید وظیفه دولت را فراموش کرد.

وی با اشاره به عدم انتشار تغییر کاربری‌ها گفت: عدم انتشار مصوبات ماده پنج جرم است و حداقل جایی که شهرداری ذی نفع است تغییر کاربری‌های مجوز داده شده را منتشر کند.

حجت الاسلام برگی هم در خصوص مشکلات در خلجان توضیح داد: جوانان برای یک شربت نذری هم در آنجا آب ندارند و من به آقای خانی زنگ زدم که گفتند تا ۱۵ مرداد صبر کنید اما پیشنهادم این است که اعضای شورا هفته بعد میز خدمتی در آنجا راه اندازی کنند و مشکلات را لمس کنند.

فریدون بابایی اقدم هم طی تذکری عنوان کرد: حالا که این مساله مطرح شده به موضوع مسیرگشایی در خیابان اصلی خلجان هم  ورود کنیم.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نرخ بلیط مترو اتوبو&#15»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..