تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




"گتاب" شهر ابریشم می‌&

ساعت: 12:45 منتشر شده در مورخ: 1401/05/23 شناسه خبر: 1889830

خدیجه نعمتیان گفت: در حال حاضر قرار است باایجاد زیرساخت‌های پرورش کرم ابریشم و رونق نوغان داری در این شهر مقرر شده است که چند اصله درخت توت در این شهرکاشته تابه صورت الگویی به نوغان‌داران این شهر تحویل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، خدیجه نعمتیان صبح امروز در همایش تجلیل از خبرنگاران وفعالان بخش گتاب با اشاره به اینکه شهر گتاب در گذشته به عنوان یکی از مراکز مهم نوغان داری در کشور بوده است بیان کرد:ضرورت دارد شوراها و شهرداری به مختصات و ویژگی های شهر اسلامی توجه کرده و خدمات شهری را در جهت تأمین این مقصود به کار گیرند.

وی بیان کرد: در این راستا برای دستیابی به توسعه پایدار و رشد اقتصادی باید از ظرفیت های این بخش به عنوان یک نماد بهره گیری کرد تا به عنوان یک پایگاه فرهنگی مستقل در کشور معرفی شود.
 
نعمتیان تصریح کرد: برای حفظ کالبد شهر گتاب و غنا بخشیدن به آن باید جایگاه شهرسازی و شهرسازان به طور مشخص در اولویت سازمان های دخیل در امور شهری قرار گیرد اشتغال به نوغان داری از جمله طرح های تدوین شده و مصوب برنامه اقتصاد مقاومتی در شهر گتاب بوده است که امید داریم با تکمیل زنجیره تولید رشته نوغان‌داری را در شهر گتاب فعال کنیم.
 
نایب رییس شورای شهر گتاب افزود: در حال حاضر قرار است باایجاد زیرساخت های پرورش کرم ابریشم و رونق نوغان داری در این شهر مقرر شده است که چند اصله درخت توت در این شهرکاشته تابه صورت الگویی به نوغان داران این شهر تحویل شود.

نعمتیان افزود:وجه تسمیه شهر ابریشم نیز از محله باغ ابریشم است که در گذشته نه چندان دور به پرورش کرم ابریشم و تولید پارچه ابریشم اشتغال داشته اند گرفته شده است که شغل اجدادی مردم این شهر بوده است که در این راستا قرار است در آینده نزدیک تندیس آن در ورودی شهر احداث شود.
 
نایب رئیس شورای شهر گتاب با تاکید بر این نکته که بکارگیری متخصصان حرفه ای از ضروریات امروز در اداره امور شهرها است ادامه داد:مطابق با بیانات مقام معظم رهبری، شوراها؛ نهادی برگرفته از اسلام است که در راستای تحقق برخی اصول قانون اساسی با تقویت نقش مردم در ساختارهای تصمیم گیری برای حل عمل گرایانه مشکلات عینی و مشخص در شهر و روستا تشکیل شده است. بر این اساس برای ارائه عملکرد مطلوب و موفقیت شوراهای اسلامی ضرورت دارد تا اقدام های مهمی صورت گیرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان مشکلاتی چون جاده مناسب، ورزشگاه، آسفالت و زیرساخت‌های شهری استاندارد اشاره وافزود : تردد خودرو‌ها و تریلی‌های بزرگ برای این صنایع، در کنار آلودگی‌های مختلف و آلایندگی‌ها جان مردم در خطر است و آسفالتی که برای منطقه شهری تعریف شده زیر بار تردد این تریلی‌ها و خودرو‌های سنگین از بین رفته است و مسئولان امر پاسخگو نیستند.
 
این مسئول ادامه داد:متاسفانه عوارض شهری از کشاورزانی گرفته می شود  که با دست های پینه بسته در زمین های کشاورزی کار می کنند؛ اما مالیات شهرک صنعتی و ایران خودرو را شهر بابل و گلوگاه دریافت می‌کنند و این اجحاف به مردم است و باید این مساله بررسی و چاره اندیشی شود.
 
نایب رییس شورای شهر گتاب در پایان سخنانش گفت: همچنان این شهر فاقد امکانات اولیه ای چون جمع آوری مکانیزه زباله است و زباله به صورت دستی و با کامیون جمع آوری می‌شود که امید داریم در آینده نزدیک این شهر بتواند جایگاه خوبی را در شهرستان کسب کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «"گتاب" شهر ابریشم می‌&»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..