تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ به برخی از شبهات درمورد غسل کردن اباعبدالله الحسین(ع) و یارانشان در شب عاشورا

۱۳:۰۷ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

۸۲۱۰۵۰۴

۱۳:۰۷ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

۸۲۱۰۵۰۴

دانلود PDF

دانلود PDF

 محمدحسین رجبی دوانی، مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام، درمورد برخی از شبهات مبنی بر غسل کردن سیدالشهداء و یارانشان در شب عاشورا با وجود نبود آب گفت: روز هفتم محرم، دشمن به فرمان عبیدالله بن زیاد آب را روی اهل بیت امام حسین(ع) بست ولی از هفتم محرم به بعد تا شب عاشورا، در یکی از این شب ها، اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت عباس(ع) را همراه ۲۰ نفر که مشک در دست داشتند و ۳۰ نفر که از آن ها حفاظت می کردند به فرات فرستادند و آن ها توانستند همراه خود آب بیاورند. اما در این که در روز عاشورا همه آن بزرگواران تشنه بودند و هیچ ذخیره آبی نداشتند شکی نیست. 

به گفته این پژوهشگر تاریخ اسلام، مسلماً امام حسین(ع) به عنوان امام بر حق مسلمانان، این مسئله را بهتر می دانستند که اگر آب به قدری کم باشد که انسان بین تشنه ماندن، وضو گرفتن یا غسل کردن بماند باید وضو و غسل را رها کند و بدل از آن تیمم کند و آب را برای شرب نگه دارد، چه بسا آبی که در اختیار بوده، قابل شرب نبوده است.

رجبی دوانی می گوید: در بعضی از نقل ها داریم حتی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دستور دادند چاهی را حفر کردند و به آب هم رسیدند. اما از ظاهر قضایا بر می آید که آن آب قابل شرب نبوده است. یعنی با آن آب می توانستند غسل کنند و وضو بگیرند ولی نمی شد آن را بیاشامند. هرچند نقلی وجود دارد که دشمن، آن چاه را با حمله ای پُر کرد و نگذاشت از آن استفاده کنند. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ به برخی از شبهات درمورد غسل کردن اباعبدالله الحسین(ع) و یارانشان در شب عاشورا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..