تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه با مراقبه کردن بدن را ریلکس کنیم

امروزه مطالب زیادی درباره‌ی تأثیرات مثبت مراقبه بر جسم و روح منتشر شده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره مراقبه و فواید آن برای زندگی‌ بیشتر آشنا شوید؛ در اینجا سعی شده به اکثر سؤال‌های شما در رابطه با مراقبه، مدیتیشن، ریلکسیشن بدن و پاک‌سازی چاکراهای بدن پاسخ مناسب داده شود.

اینکه چطور مراقبه موجب آرامش روحی و جسمی می‌شود؟ این عادت مدیتیشن کردن چگونه بر ذهن و مغز ما می‌تواند تأثیرگذار باشد؟ و...برای پی بردن به پاسخ همه این موارد، در ابتدا بایستی به چند سؤال اصلی و مهم پاسخ دهیم:

مراقبه و مدیتیشن چیست؟ چه تفاوتی میان آن‌ها وجود دارد؟

مدیتیشن و مراقبه که از آن به‌عنوان درون پویی نیز یاد می‌شود، بهترین روش برای پاک‌سازی ذهن از خاطرات و افکار منفی و رسیدن به حس خوب و آرامش است. به‌طورکلی می‌توان گفت تفاوتی میان مدیتیشن و مراقبه وجود ندارد. مراقبه همان مدیتیشن است! بله، کلمه مدیتیشن که به لاتین meditation نوشته می‌شود، برابر با کلمه مراقبه در فارسی است؛ اما گاهی بعضی از منابع این‌طور بیان می‌کنند که مراقبه‌یک عمل دینی و آیینی برای رسیدن به آرامش است؛ درصورتی‌که مدیتیشن با هدف رسیدن به سلامتی و تندرستی انجام می‌شود.

به‌طورکلی مدیتیشن یا مراقبه به مجموعه اعمالی گفته می‌شوند که انسان به‌منظور تمرکز بیشتر برای رسیدن به آرامش درونی انجام می‌دهد. در مدیتیشن ذهن انسان از فکر خالی می‌شود و در اکثر مواقع می‌تواند به آسانی وارد حالت آلفای ذهنی شود؛ آلفای ذهنی بخش مشخصی از مغز است که در آنجا، امواج مغزی کاهش می‌یابند و به ۸ تا ۱۲ سیکل در ثانیه می‌رسند؛ در این موقعیت، مغز قادر است درباره موضوعی که برایش مهم است تفکر کند و از وارد شدن فکرهای بد رها شود.

در آخر می‌توان گفت همان‌طوری که بدن فیزیکی انسان در طول شبانه‌روز آلوده می‌شود و نیاز به شستشو و پاک‌سازی دارد، پیکر روانی و سیستم عصبی او نیز، نیازمند شستشو و پاک‌سازی است که با مراقبه کردن این فرصت به او داده می‌شود.

از فواید بی‌نظیر مدیتیشن و مراقبه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه با مراقبه کردن بدن را ریلکس کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..