تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تلف شدن هزاران قطعه ماهی در رودخانه «اودر» در آلمان و لهستان

در پی یک فاجعه زیست محیطی، لاشه هزاران قطعه ماهی تلف شده در صد‌ها کیلومتر از سواحل رودخانه اودر در مرز آلمان و لهستان انباشته شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی؛ هزاران قطعه ماهی در رودخانه «اودر» در آلمان و لهستان تلف شدند.

مجری بی بی سی گفت: در مرز آلمان و لهستان مقامات به سرعت به دنبال علت تلف شدن ماهی‌ها هستند. وزیر محیط زیست آلمان گفت که این احتمالا یک فاجعه زیست محیطی است. لاشه هزاران قطعه ماهی تلف شده در صد‌ها کیلومتر از سواحل رودخانه اودر در مرز آلمان و لهستان انباشته شده اند. هر دو کشور می‌گویند که یک ماده سمی علت این موضوع بوده است، اما هنوز نوع آن اعلام نشده است.
در ادامه خبرنگار بی بی سی با بیان این که دیگر حیوانات هم تحت تاثیر قرار گرفته اند افزود: این کاملا خطرناک است. ما می‌دانیم که هزاران قطعه ماهی و ده‌ها سگ آبی و پرنده تلف شده اند. ما هنوز ماهیت آلودگی را نمی‌دانیم. ما نمی‌دانیم که آیا این آلودگی به انسان هم آسیب وارد می‌کند یا نه؟ اما نزدیک شدن به رودخانه ممنوع شده است. شنا در آن ممنوع اعلام شده است.
وی همچنین افزود: گزارش‌هایی در اختیار داریم که بر اسا​س آن اردک‌هایی که در شهر «بروتسف» که شهر بزرگی در نزدیکی رودخانه «اودر» است شنا می‌کرده اند، هم اکنون با مشکلاتی از لحاظ سلامتی روبرو شده اند. ما می‌دانیم که این موضوعی جدی است. همانطور که گفته شد ما نمی‌دانیم که این ماده چیست. این وضعیت از پایان ماه ژوئیه آغاز شد. ما هنوز هیچ پاسخی برای این ماده و منبع آن نمی‌دانیم.
مجری بی بی سی در ادامه از خبرنگار این شبکه پرسید: این کاملا ناامید کننده است. ما هنوز منبع این ماده و نوع آن را نمی‌دانیم. آیا این ماده احتمالا جیوه و یا یک ماده آلوده کننده دیگر است؟ من می‌خواهم بدانم که در پس این ماجرا چیست؟
خبرنگار بی بی سی گفت: مقامات گفتند که این احتمالا یک ماده آلوده کننده صنعتی است؛ بنابراین آن‌ها تمامی شرکت‌هایی را که در نزدیکی رودخانه فعال هستند بررسی می‌کنند. اما باید بار دیگر بگویم که دو هفته از این موضوع می‌گذرد. هیچ فردی پیدا نشده است و ما هیچ پاسخی درباره منبع این آلودگی نداریم. ما همچنین پاسخی درباره خصوصیات این ماده که ماهی‌ها را تلف کرده است و حیات وحش اطراف رودخانه را به خطر انداخته است، نداریم. شایعه‌هایی مبنی بر اینکه این ماده جیوه است، منتشر شده بود. اما این خیلی خطرناک است.
خبرنگار بی بی سی در پایان افزود: مقامات لهستانی و آلمانی می‌گویند که می‌توانند حیات وحش رودخانه را نجات دهند. نمونه‌هایی از رودخانه جمع آوری شده است. نمونه‌هایی از بدن ماهی‌ها جمع آوری شده است. این نمونه‌ها در آزمایشگاه هستند. ما باید منتظر نتایج باشیم. می‌دانیم که این ماده سمی است. این ماده حیات وحش این رودخانه را از بین برده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تلف شدن هزاران قطعه ماهی در رودخانه «اودر» در آلمان و لهستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..