تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویجیاتو: هر آن چیزی که باید از Project L بدانید

استودیو Riot Games در طول سالیان اخیر، توانسته محبوبیت زیادی را میان جامعه گیمرها ایجاد کند. عنوان League of Legends نقطه شروع اوج‌گیری این استودیو بود و موفقیت سریال Arcane هم بر این محبوبیت افزود. پس از پخش این سریال بود که محبوبیت بازی League of Legends بسیار بالا رفت و حتی تعداد بازیکنان هم با جهش چشم‌گیری همراه بود. استودیو Riot هم از این فرصت استفاده کرد و Project L را معرفی کرد. عنوانی مبارزه‌ای (Fighting Game) واقع در دنیای League of Legends که انتظارات زیادی را به وجود آورده است.

البته که نام اصلی بازی Project L نیست و این نام فعلا به عنوان یک اسم رمز کار می‌کند. استودیو رایت هنوز از نام اصلی بازی رونمایی نکرده و به نظر می‌آید که توسعه بازی در مراحل ابتدایی به سر می‌برد.

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات منتشر شده از این بازی را بیان کنیم و ویژگی‌های آن را بررسی کنیم و ببینیم که آیا Project L می‌تواند یک موفقیت دیگر را برای عنوان League of Legends ثبت کند. با ویجیاتو همراه باشید.

تاریخ انتشار Project L Arcane Showcase - Project L

Arcane Showcase - Project L

عنوان Project L در شوکیس اختصاصی استودیو Riot Games در نوامبر سال ۲۰۲۱ معرفی شد. این شوکیس، یک ویژه برنامه برای پخش پارت نهایی سریال Arcane بود. در آن زمان این استودیو اعلام کرد که این بازی، فاصله زیادی تا عرضه دارد و همچنان طراحی‌های آن به صورت کامل صورت نگرفته است. همچنین در همان شوکیس تاکید شد که این بازی برای سال ۲۰۲۲ آماده نخواهد شد و با توجه به آن که تا به الان هم تاریخ انتشاری اعلام نشده، بعید است که این بازی امسال عرضه شود.

ساختار کلی Project L چگونه است؟ Project L - Early Development

Project L - Early Development

بازی Project L یک عنوان مبارزه‌ای دو بعدی (2D) است. هر کدام از مسابقات هم به صورت 2v2 خواهد بود. بازیکنان قادر خواهند بود که هدایت یکی از کاراکترهای دنیای League of Legends را در دست بگیرند. کاراکترهایی که به مانند اکثر بازی‌های مبارزه‌ای، دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص خواهند بود و می‌توانند جریان مبارزات را به طور کامل تغییر دهند.

به طور کلی به نظر می‌آید که سازندگان الهاماتی از دیگر بازی‌های مبارزه‌ای گرفتند. طبق نمایش‌هایی که دیدیم، سرعت بازی به مانند سری Street Fighter است. اما در کنار این مسئله، به نظر می‌آید که سازندگان نیم‌نگاهی هم به Marvel vs Capcom و Dragon Ball FighterZ داشته‌اند و از برخی از مکانیک‌های موجود در این بازی‌ها نیز استفاده کردند.

تام کنون (Tom Cannon) تهیه‌کننده این پروژه بر این مسئله تاکید کرده که هدف اصلی آن‌ها، ایجاد سرگرمی و گسترش استعدادهای حاضر در Riot Games است. به گفته او، تمام توسعه‌دهندگان استودیو هیجان زیادی برای این پروژه دارند چرا که این اولین تجربه آن‌ها در زمینه ساخت بازی فایتینگ است.

این بازی برای چه پلتفرم‌هایی عرضه خواهد شد؟ Project L Pics

Project L Pics

هنوز هیچ‌کدام از پلتفرم‌های مقصد مشخص نیستند. به طور کلی اطلاعات چندانی از Project L منتشر نشده چرا که توسعه بازی به تازگی آغاز شده است. بنابراین رایت گیمز، اطلاعات چندانی از پلتفرم‌های مقصد انتشار نیز به طرفداران دنیای League of Legends نداده است. با توجه به سوابق این استودیو، می‌توان گفت که پلتفرم اصلی PC خواهد بود. عناوین ولورانت و League of Legends برای پی‌سی منتشر شدند و در نمایش اخیر اکس باکس، مشخص شد که تمامی بازی‌های این استودیو برای سرویس گیم‌پس هم منتشر خواهد شد.

درباره این که این پروژه برای کنسول‌ها منتشر می‌شود یا خیر، خبر موثقی منتشر نشده است. با توجه به سبک مبارزه‌ای که انتخاب شده، دور از انتظار نیست که این بازی برای کنسول‌ها هم منتشر شود. با توجه به همکاری اخیر رایت گیمز و اکس‌باکس هم می‌توان استناد کرد که این بازی برای کنسول‌ها هم منتشر خواهد شد.  به هر حال باید تا تایید نهایی و رسمی رایت گیمز منتظر بمانیم. اخیرا هم اعلام شد که این بازی، Free To Play خواهد بود و بازیکنان به صورت رایگان می‌توانند بازی را تجربه کنند. با این خبر، احتمالا باید انتظار داشته باشیم که پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی، زیاد خواهد بود.

کدام کاراکترها در بازی حضور خواهند داشت؟ Jinx Arcane

Jinx Arcane

به طور کلی دنیای League of Legends چه از لحاظ محیطی و چه از لحاظ جوامع، تنوع بالایی دارد. این ویژگی در سریال Arcane بیش از قبل دیده شد و بعضی از کاراکترها توانستند محبوبیت زیادی را میان طرفداران ایجاد کنند.

به احتمال زیاد همه کاراکترهای دنیای بازی در Project L حضور داشته باشند. با توجه به نمایشی که از بازی منتشر شد، می‌دانیم که کاتارینا (Katarina)، داریوس (Darius)، اکو (Ekko) و جینکس (Jinx) در بازی حضور خواهند داشت. در یکی از نمایش‌ها نبرد جینکس و اکو را شاهد بودیم که این صحنه قطعا برای طرفداران سریال آرکین بسیار آشنا است. از طرفی به نظر می‌رسد که ظاهر کاراکترها مشابه آن چیزی باشد که در سریال دیده‌ایم. ظاهر جینکس و اکو کاملا مشابه سریال است و احتمالا دیگر کاراکترها ظاهری نو داشته باشند.

سازنده این پروژه کیست؟ Riot Games

Riot Games

علاوه بر رایت گیمز، سازنده دیگری هم در مسیر توسعه قرار دارد. استودیویی که توسط تام کنون و تونی کنون اداره می‌شود و به نوعی نقش تهیه‌کنندگی بازی را برعهده دارند. تام کنون، تاسیس‌کننده برند EVO است که بسیاری از ایونت‌های Esport مربوط به بازی‌های فایتینگ را برگزار می‌کند. برادر او تونی، یکی از برنامه‌نویس‌های نرم‌افزار GGPO است که برای ساخت بازی‌های مبارزه‌ای استفاده می‌شود.

سث کیلیان (Seth Killian) که فرد مهمی در جامعه طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای محسوب می‌شود در دوره‌ای در توسعه پروژه حضور داشت. کیلیان سابقه طولانی در توسعه بازی Street Fighter دارد. او در دوره‌ای مدیر جوامع استودیو کپکام بود. او مدت کمی در رایت گیمز حضور داشته و در سال  ۲۰۱۹ از این استودیو جدا می‌شود و به اپیک گیمز می‌پیوندد.

نام برجسته دیگری که به چشم می‌خورد، شان ریوریا (Shaun Riveria) است که در اوایل دهه  ۲۰۰۰ سابقه کار در بازی‌های تکن (Tekken) را داشته است. او بیش از یک دهه است که در رایت گیمز حضور دارد و یکی از طراحان بازی League of Legends بوده است. او در پروژه موسوم Project L نقش دستیار کارگردان را برعهده دارد و آموزه‌های خودش را به تیم سازنده منتقل می‌کند.

این توسعه‌دهندگان با سابقه، همراه با تیمی از توسعه‌دهندگان رایت گیمز در حال همکاری هستند. Project L در شعبه سان‌فرانسیسکو استودیو رایت گیمز ساخته خواهد شد. استودیویی که سابقه طولانی مدتی در پشتیبانی از League of Legends داشته است.

ساخت این پروژه از چه زمانی آغاز شده است؟ Behind the Scene - League of Legends Fighting Game

Behind the Scene - League of Legends Fighting Game

با توجه به اطلاعاتی که منتشر شده می‌توان گفت که پیش‌تولید بازی از سال ۲۰۱۶ آغاز شده است. در آن سال رایت گیمز استودیو Radiant Entertainment را خرید. استودیویی که توسط تونی و تام کنون تاسیس شده بود و سابقه ساخت بازی Rising Thunder را داشته است. توسعه بازی قبلی این استودیو متوقف شده و به نظر می‌آید که از همان سال، ایده‌های Project L مطرح شده باشد و در دو سال گذشته، طراحی و ساخت فنی آن آغاز شده باشد.

اخیرا مدارکی منتشر شد که تست بازی به صورت خصوصی و کاملا محرمانه آغاز شده و دعوت‌نامه‌هایی برای برخی از بازیکنان و تسترها فرستاده شده است. تا به حال هیچ صحبتی از بتای آنلاین یا چیزی شبیه به آن منتشر نشده است. با این حال سازندگان اعلام کردند که در اواخر سال ۲۰۲۲ خبری جدید از بازی منتشر خواهد شد.

رایت گیمز، استودیو خلاقی به شمار می‌رود. عنوان League of Legends توانست در مقابل سری بازی قدرتمند DOTA قرار بگیرد و طرفداران زیادی را جذب کند. دیگر بازی مشهور آن‌ها یعنی ولورانت، توانست پس از مدت‌ها یک تجربه شوتر قهرمانی باکیفیت را ارائه کند. پروژه جدید آن‌ها، تجربه جدیدی برای رایت گیمز محسوب می‌شود و قطعا چالش‌های زیادی برای سازندگان ایجاد شده است.

باید منتظر ماند و دید که تجربه فایتینگ استودیو رایت گیمز و بازی League of Legends هم می‌تواند به مانند دیگر آثار و اقتباس‌ها موفق عمل کند یا خیر. رایت گیمز استعدادهای زیادی دارد و انتظارات از آن‌ها بالاست.

بیشتر بخوانید:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویجیاتو: هر آن چیزی که باید از Project L بدانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..