تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرنوشت سگ‌های ولگرد به کجا می‌رسد؟

ساعت: 23:09 منتشر شده در مورخ: 1401/05/22 شناسه خبر: 1889708

وعده شهرداری تبریز برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب:

افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد تبریز یکی از معضلات سالهای اخیر است که شهرداری این روزها وعده جمع آوری اصولی آنها را داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، یک سالی است که موضوع افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد به مساله بحرانی در تبریز تبدیل شده و بسیاری از خانواده‌ها از ترس حمله این سگ‌ها جرات بیرون آمدن از خانه را ندارند. این وضعیت وقتی آغاز شد که شهرداری قرارداد با یکی از موسسات خصوصی برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب را لغو کرد و این سگ‌ها سر از خیابان‌ها و محلات در آوردند.

خرداد ماه بود که شهردار تبریز در گفت‌وگو با آناج خبر از انعقاد یک قرارداد و آغاز جمع آوری سگ‌های ولگرد داد. یعقوب هوشیار در این مصاحبه اظهار داشت: قراردادی با یک بخش خصوصی امضا شده و جمع آوری سگ‌های بلاصاحب آغاز شده است.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت این سگ‌ها به دلیل رهاشدگی موضوع در دو سال گذشته بوده است.

بزرگترین پناهگاه حیوانات در تبریز ساخته می‌شود

صبح امروز هم معاون خدمات شهری یکی از مناطق شهرداری تبریز از آغاز جمع آوری سگ‌های ولگرد خبر داد.

ارسلان رحیمی در گفت‌وگویی در خصوص زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب گفت: با دستور شهردار تبریز و پس از عقد قرارداد رسمی مابین شهرداری و انجمن حامی حیوانات، از امروز زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در سطح مناطق ۱۰ گانه شهر تبریز آغاز و به‌صورت روزانه تحویل پناهگاه پردیس می‌شوند.

وی ضمن تاکید به زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب توسط عوامل شهرداری، گفت: زنده‌گیری صرفا با استفاده از پیستول‌های بیهوشی انجام می‌گیرد تا هیچگونه اذیت و آسیبی برای حیوان نداشته باشد.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری منطقه دو تبریز افزود: پس از تحویل به پناهگاه؛ عقیم‌سازی، انگل‌زدایی و پلاک‌کوبی انجام می‌گیرد و سپس رهاسازی خواهند شد که این اقدام بسیار خوب و مهم علاوه بر اینکه باعث کنترل جمعیت سگ‌ها می‌شود، موجب حفظ چرخه اکوسیستم و رفع نگرانی و دغدغه شهروندان نیز خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد: شهرداری تبریز در حال احداث یک سایت مخصوص و پناهگاه حیوانات شهری است که بزرگترین پناهگاه کشور خواهد بود و دارای یک بیمارستان تخصصی است که با تکمیل آن ظرف مدت چند ماه آینده، کلیه پروسه عقیم‌سازی، انگل‌زدایی و پلاک‌کوبی با همکاری دامپزشکی و انجمن حامی حیوانات در این سایت انجام خواهد گرفت.

سرنوشت سگ‌های ولگرد به کجا می‌رسد؟

حالا باید منتظر ماند و دید بعد از مدت‌ها اعتراض مردم تبریز جمع آوری سگ‌های ولگرد به کجا خواهد رسید و آیا بعد از مدت‌ها آرامش به خیابان‌ها بازخواهد گشت یا اتفاقات دیگری رخ خواهد داد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرنوشت سگ‌های ولگرد به کجا می‌رسد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..