تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحقق توسعه زیرساخت از درون اقتصاد ملی/ اقتصاد کشور منبع تامین مالی عمران

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست با اعضای نمایندگان تشکل‌های صنفی حمل و نقل و در اختتامیه نمایشگاه راه‌سازی، راهداری و حمل و نقل و صنایع وابسته اظهار داشت: در بخش دولتی - خصوصی در حوزه حمل و نقل و خدمات و مالی باید فهم درست و دقیقی از اقتصاد ایران و آینده آن داشت.

وی با اشاره به بودجه‌ها و اعتبارات عمرانی اظهار داشت: اعتبار ابلاغی بخش پروژه‌های عمرانی 7 هزار و 700 میلیارد تومان بوده که از این میران تنها یک درصد و قریب به 80 میلیارد تومان تخصیص یافته و میزان اسناد خزانه 2560 میلیارد تومان بوده که این واقعیت اقتصاد بخش عمرانی است.

وی تصریح کرد: کشور نیاز به تغییر نگرش دارد و در این راستا با مقاومت های زیادی مواجه خواهیم بود و از طرفی بودجه امسال 320 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که تنها 57 هزار میلیارد تومان در ردیف اعتبارات عمرانی قرار گرفته و این میزان بسیار اندک است.

آخوندی ادامه داد: اعتبارات عمرانی کشور روند کاهشی داشته و به جای آن اعتبارات جاری افزایش یافته و در این خصوص باید از بخش خصوصی توانمند کمک گرفت.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید منبع تامین مالی عمران در کل اقتصاد ایران پیش‌بینی شود و نه در بودجه سالانه و در واقع حوزه عمران و حمل و نقل با توجه به کاهش توان و ظرفیت بودجه‌های عمومی به دلیل هزینه‌های جاری باید از طریق اقتصاد داخلی تامین شود.

وی با اشاره به برخی اقدامات وزارت راه در جهت استفاده از بخش خصوصی اظهار داشت: در بسیاری از بخش‌ها برای تامین مالی پروژه ها از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شده که توسعه بندر چابهار و فرودگاه امام خمینی و همچنین ریل‌گذاری کرمان به سیرجان از آن جمله است.

آخوندی تصریح کرد: توسعه زیرساخت ایران تنها از درون اقتصاد ملی تحقق می‌یابد اما باید توجه داشت تا بازگشت سرمایه به سرمایه‌گذار تامین شود.

وی با اشاره به لزوم افزایش توان رقابت‌پذیری بخش‌های مختلف حمل و نقل در محیط بین‌المللی بیان کرد: اعتقاد من بر این است که حمل و نقل دولتی امکان‌پذیر نیست و حمل و نقل باید به سمت محیط اقتصاد بازار و رقابت‌ بین‌المللی حرکت کند.

وزیر راه افزود: اگر عمر هواپیماهای کشور 23 سال باشد و یا لاینرهای ایرانی قابلیت رقابت با همتاهای خارجی خود را نداشته باشد و یا حوزه ریلی کشور مجهز به آخرین سیستم‌های پیشرفته نباشد ما در بخش حمل و نقل سهم ناچیزی از بازارهای بین‌المللی را خواهیم داشت.

وی در پایان همکاری بخش دولتی و خصوص را الزامی دانست و گفت: بخش خصوصی به تنهایی نمی‌تواند تامین کننده همه حوزه‌ها باشد و در این خصوص دولت تلاش می‌کند امور را برای موفقیت بیشتر حوزه حمل و نقل تسهیل کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحقق توسعه زیرساخت از درون اقتصاد ملی/ اقتصاد کشور منبع تامین مالی عمران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..