تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۷ حقیقت در مورد HPV که نمی دانستید؛ از تاثیرگذاری بر مردان تا روش‌های کاهش خطر

ویروس پاپیلومای انسانی (Human Papillomavirus) یا به اختصار HPV نام گروه بسیار رایج ویروس هاست که معمولاً هیچ علامتی ندارند.

آن طور که تخمین زده می شود از هر ۱۰ نفر، هشت نفر در مقطعی از زندگی خود به HPV مبتلا می شوند. با وجود این که این عارضه شایع است اما هنوز بسیاری از مردم به اندازه کافی درباره آن اطلاعات ندارند.

عفونت‌های طولانی‌مدت با ویروس‌های ویروس پاپیلومای انسانی پرخطر می‌توانند باعث سرطان در چندین قسمت از بدن شوند؛ نه فقط دهانه رحم.

ویروس پاپیلومای انسانی از طریق تماس نزدیک پوست با پوست به راحتی بین شرکای جنسی منتقل می شود؛ به خصوص اگر یک فرد شریک جنسی زیادی داشته باشد!

این انتقال می تواند از طریق رابطه جنسی واژینال، رابطه جنسی مقعدی ، رابطه جنسی دهانی ، رابطه جنسی واژینال-دهانی یا استفاده از اسباب بازی های جنسی باشد.

مشخص شده است که کاندوم به کاهش شانس انتقال ویروس پاپیلومای انسانی در افراد کمک می کند، اما این پیشگیری همیشه تضمین شده نیست.

در این مطلب، هفت حقیقت دیگر درباره Human Papillomavirus به شما خواهیم گفت که لازم است بدانید.

۷ حقیقت در مورد HPV

طبق گفته موسسه ملی سرطان، هفت حقیقت در مورد HPV که نمی دانستید عبارتند از:

HPV بسیار رایج است بیش از ۲۰۰ گونه مختلف HPV وجود دارد اما همه آنها باعث سرطان نمی شوند ویروس پاپیلومای انسانی علاوه بر سرطان دهانه رحم می تواند انواع دیگری از سرطان را ایجاد کند HPV مردان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد می‌توانید آزمایش Human Papillomavirus انجام دهید، اما ممکن است نتایج گمراه‌کننده باشد. آزمایش پاپ اسمیر یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان خاطر است. دانستن نشانه‌های سرطان‌های مرتبط با HPV می‌تواند به تشخیص زودهنگام غدد روی واژن یا آلت تناسلی منجر شود. سه راه ساده برای کاهش خطر ویروس پاپیلومای انسانی وجود دارد که عبارت است از:

چگونه خطر ابتلا به HPV را کاهش دهیم؟

HPV از طریق تماس پوست به پوست پخش می‌شود و از آنجایی که کاندوم همه چیز را پوشش نمی‌دهد، خطر انتقال HPV را کاملاً از بین نمی‌برد، اما می‌تواند کمک کند.

نحوه محدود کردن تعداد شریک جنسی، استفاده از کاندوم یا واکسیناسیون به کاهش خطر کمک می کند. هرچه شرکای بیشتری داشته باشید، ریسک شما بیشتر است.

غربالگری HPV

فرآیند غربالگری سرطان دهانه رحم برای هر کسی که دهانه رحم دارد ضروری است.

تست های HPV تست های غربالگری سرطان دهانه رحم هستند و سلول های دهانه رحم را که ممکن است در معرض خطر ابتلا به HPV باشند بررسی می کند.

آزمایش پاپ اسمیر تغییرات دهانه رحم را که می‌تواند ناشی از HPV پرخطر باشد، بررسی می‌کند. تست HPV/pap test هم برای HPV پرخطر و هم تغییرات سلولی دهانه رحم انجام می شود.

آزمایش پاپ اسمیر به عنوان غربالگری دهانه رحم نیز شناخته می شود. این آزمایش برای کمک به پیشگیری از سرطان دهانه رحم با بررسی سلامت دهانه رحم استفاده می شود.

اگر آزمایش شما برای انواع ویروس پاپیلومای انسانی که باعث ایجاد تغییرات در دهانه رحم شما می شود منفی بود، نیازی به آزمایش های بیشتری نیست. اما اگر آزمایش Human Papillomavirus مثبت باشد، نمونه برای تغییرات در سلول هایتان دوباره آزمایش می شود.

اگر پزشکان تغییراتی در سلول‌ها پیدا کنند، از شما خواسته می‌شود تا یک سال دیگر برای آزمایش اسمیر مراجعه کنید. اگر تغییراتی در سلول‌ها یافت شود، به  کولپوسکوپی که یک روش کم تهاجمی است، ارجاع داده می‌شوید. این کار دهانه رحم شما را بیشتر بررسی می‌کند و سلول‌های غیرطبیعی را بالقوه حذف می‌کند. این یک فرایند معمول است و نباید باعث نگرانی شود.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

واکسن HPV نجات‌بخش هزاران زن در سراسر جهان

تست‌ های پزشکی که زنان باید به صورت دوره ای انجام دهند

بیماری های زنان و مشکلات رایجی که خانم ها خجالت می کشند در مورد آنها بپرسند




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۷ حقیقت در مورد HPV که نمی دانستید؛ از تاثیرگذاری بر مردان تا روش‌های کاهش خطر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..