تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۱ حقیقتی که ثابت می کند عمل های زیبایی از گذشته وجود داشتند

این روزها می توانیم با کمک انواع عمل های زیبایی، ظاهر خود را به راحتی تغییر دهیم. کسانی هم که به هر دلیلی آمادگی این کار را ندارند اما دل شان می خواهد لب های قلوه ای و پوستی صاف داشته باشند، با فیلترهای برنامه های موبایلی از خود عکس می گیرند. ما اغلب تصور می کنیم چند دهه ای بیشتر نیست که عمل های زیبایی به وجود آمده اند، اما حقیقت این است که این عمل ها صدها و حتی هزاران سال قدمت دارند.

در ادامه می خواهیم ببینیم اجدادمان چطور ظاهر خود را تغییر می دادند.

۱- از دوران باستان فرم ابروها را تغییر می دادند

برخی عمل های زیبایی که در گذشته انجام می شدند کاملاً ساده بودند. مثلاً مصریان باستان توجه زیادی به ابروهای خود داشتند و با سرمه به آن ها رنگ می بخشیدند.

در یونان باستان، ابروها را با دوده رنگ می کردند. یونانی ها گاهی از ابروی مصنوعی استفاده می کردند که از موی بز رنگ شده درست می شد. آن ها ابروی مصنوعی را با شیره ی گیاهان به پیشانی خود می چسباندند.

۲- عمل بینی از پیش از عصر ما انجام می شد

یک جراح هندی به نام سوشروتا را یکی از پایه گذاران جراحی زیبایی می دانند. او که احتمالاً در فاصله ی سال های ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ پیش از میلاد می زیسته، تکنیک های بازسازی بینی را ابداع کرد.

با این حال، عمل های بینی آن زمان نه برای زیبایی بلکه برای کمک به افراد آسیب دیده انجام می شدند. در هر حال، جراحی زیبایی بینی فعلی بر پایه ی برخی تکنیک هایی است که به دست سوشروتا ابداع شدند.

۳- چینی های باستان راه ترمیم لب شکری را بلد بودند

چینی های باستان راه انجام جراحی ترمیم لب شکری را پیدا کرده بودند. جالب است که در آن دوره یک شاعر لب شکری وجود داشته که از ظاهر خود ناراضی بوده و بعدها یک جراحی ترمیمی موفقیت آمیز بر روی لب های او انجام شده بود.

۴- از ۲ هزار سال قبل جراحی پلک می کردند

در قرن اول بعد از میلاد، دانشمندی به نام آلوس کورنلیوس سلسوس در کتاب خود به صحبت درباره ی نوعی جراحی زیبایی پرداخته است که بر روی افرادی انجام می شد که دچار افتادگی پلک بودند. امروزه به این نوع جراحی، بلفاروپلاستی (Blepharoplasty) یا همان جراحی پلک بالا گفته می شود.

سلبریتی های زیادی هم در گذشته این جراحی را انجام دادند، مثل بتی وایت، بازیگر هالیوود قدیم، در سال ۱۹۷۶.

۵- جراحان زیبایی در گذشته از زالو استفاده می کردند

جراحی زیبایی در قرن نوزدهم میلادی کماکان به جلو پیش می رفت. یکی از جراحان مشهور آن زمان، فریدیش دیفن باخ بود. او تکنیک های جراحی بینی را که هزاران سال بود در هند انجام می شدند یاد گرفت و تمرکز خود را بر روی این شاخه از جراحی زیبایی گذاشت.

بیهوشی و آنتی بیوتیک هنوز اختراع نشده بود که این بدان معنی بود که دیفن باخ مجبور بود از هر آنچه که آن زمان در دسترس بود استفاده کند. به همین دلیل، او برای سرعت بخشیدن به روند التیام بیماران پس از جراحی های زیبایی، از زالو استفاده می کرد.

۶- مژه مصنوعی از اوایل قرن بیستم مد شد

در اوایل قرن بیستم میلادی، راه دیگری برای بهبود و ارتقاء ظاهر خود پیدا شد: استفاده از مژه مصنوعی. در سال ۱۹۱۱، مخترغ زنی به نام آنا تیلور، مژه مصنوعی را به نام خود ثبت اختراع کرد. اختراع او باریکه هایی از جنس موی انسان بود.

مژه های مصنوعی در سال ۱۹۱۶ توجه مردم را به خود جلب کردند، زمانی که کارگردانی به نام دی. دبلیو. گریفیت اصرار کرد سینا اوون، بازیگر زن، با مژه مصنوعی در فیلم او بازی کند. بعد از آن بود که مژه های ضخیم محبوبیت بسیار زیادی پیدا کردند.

۷- در قرن بیستم، جراحان انواع مختلفی از جراحی های زیبایی را انجام می دادند

در سال ۱۹۱۱، فردریک استرنج کول کتابی درباره ی جراحی زیبایی منتشر کرد. و گرچه روش هایی که او در کتاب خود به آن ها پرداخت، آن زمان دیگر جدید و نوآورانه نبودند، اما تصویرسازی های زیادی در کتاب او وجود داشت. و به لطف همین تصویرسازی ها است که ما حالا می توانیم توانایی های جراحان زیبایی آن زمان را مورد ارزیابی قرار دهیم. آن ها می دانستند که چطور جراحی های زیبایی چشم و لب و همینطور لیفت صورت انجام دهند.

۸- آرایش دائم از بیشتر از ۱۰۰ سال قبل شروع شد

در سال ۱۹۰۲، تتوکاری به نام ساترلند مک دونالد آرایش دائم را اختراع کرد. او این تکنیک را برای گونه ها ابداع کرد و نام آن را «رژگونه دائمی» گذاشت. این عمل در دهه ی ۱۹۲۰ رواج یافت.

به ادعای تتوکار دیگری به نام جورج برشت، در آن دوره زنان زیادی در سالن های زیبایی بدون اطلاع خود آرایش دائم شدند. آنچه به عنوان روشی برای بهبود رنگ پوست به زنان معرفی می شد، در واقع تزریق رنگ های گیاهی به لایه ی فوقانی پوست بود.

۹- سلبریتی ها از قرن بیستم لیفت صورت انجام می دادند. با این حال، معلوم نبود نتیجه چه شود

در دهه ی ۱۹۳۰، جراحی های زیبایی در میان بازیگران رواج یافت. نشریات حتی مطالبی درباره ی سلبریتی هایی منتشر می کردند که دست به جراحی زیبایی می زدند. مری پیکفورد، ستاره ی فیلم های صامت، یکی از آن ها بود. او اما قربانی یک لیفت صورت ناموفق شد که امکان خنده را از او گرفت.

روشی که آن زمان برای لیفت صورت انجام می شد هنوز ایرادات زیادی داشت و نتیجه ی کار در بسیاری از موارد ایجاد یک کشیدگی شدید و غیر طبیعی در صورت بود.

۱۰- سلبریتی ها در گذشته فرم گوش های خود را هم تغییر می دادند

مثلاً رادولف ولنتینو، بازیگر سینما، برای تغییر فرم گوش های خود زیر تیغ جراحی رفت. او تا قبل از این جراحی به خاطر فرم عجیب گوش هایش نمی توانست نقش خوبی بگیرد. اما بعد از اصلاح فرم گوش هایش سیلی از پیشنهادات کاری به سویش روانه شد.

۱۱- در هالیوود قدیم هم ترفندهای زیبایی خاصی وجود داشت

بسیاری از بازیگران زن مشهور دهه ی ۱۹۵۰ از ترفندهای مختلفی برای بهبود و ارتقاء ظاهر خود استفاده می کردند. مثلاً یک استودیوی فیلمسازی، الیزابت تیلور را مجبور به تغییر فرم ابروهایش کرد. این فرم بعدها به یکی از مشخصه های او تبدیل شد. ریتا هیورث هم به مدت یک سال با روش الکترولیز خط رویش موهای خود را تغییر داد.

مارلنه دیتریش اما اشتباه مری پیکفورد را مرتکب نشد و تصمیم گرفت عمل لیفت صورت که نتیجه ی نامعلومی داشت را انجام ندهد. او به جای این کار از آرایشگرهای خود می خواست مقداری از موهایش را به عقب بکشند تا پوست صورتش کشیده تر و صاف تر به نظر برسد.

بیشتر بخوانید:

زنان بالای ۵۰ سال هالیوود که هیچ جراحی زیبایی نکرده اند

زنان سلبریتی که از عمل های زیبایی خود پشیمان شدند

سلبریتی های زنی که به عمل های زیبایی خود اعتراف کردند

کیم کارداشیان می گوید که تنها یک عمل زیبایی کوچک انجام داده است

مردی که ۳۰ جراحی زیبایی انجام داده تا شبیه ریکی مارتین باشد: «حالا از او زیباتر هستم!»

نگرانی طرفداران کاربر تیک تاکی ملقب به «عروسک بادکنکی» از اعتیادش به جراحی زیبایی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۱ حقیقتی که ثابت می کند عمل های زیبایی از گذشته وجود داشتند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..