تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت‌های جهان اسلام

هاشم داداش پور در مراسم دوره تخصصی آموزش فرهنگی دانشجویان بین الملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: هدف ما از برگزاری این دوره گفتگو میان دانشجویان مختلف است. این دوره‌ها به نوعی معرفت افزایی به حساب می‌آیند تا به یک همگرایی در بین کشور‌های اسلامی برسیم.

به گفته وی در دوره‌ی عصر طلایی، جهان اسلام با نازل شدن قرآن شکل گرفت و در مدار وحدت قرار گرفت و باعث شکوفایی شد. بسیاری از دانشمندان اروپایی این دوران را عصر شکوفایی و طلایی ذکر کرده اند.

او افزود: جهان اسلام یک چهارم جمعیت جهان را شکل می‌دهد و سهم جهان اسلام از علم در حدود پنج درصد است لذا باید ریشه یابی در این خصوص صورت بگیرد. چالش گفتگو بین مذاهب در درون اسلام وجود دارد. منابع زیادی در جهان اسلام وجود دارد که در اختیار جهان اسلام نبوده و متاسفانه بیشترین چالش‌ها و بحران‌ها در جهان اسلام است.

او گفت: هنوز نتوانسته ایم از منابع علمی و مادی به نفع کشور‌های جهان اسلام استفاده کنیم لذا هم افزایی خوبی در بین کشور‌های اسلامی ایجاد نشده است. ظرفیت‌های علمی ،جغرافیایی و دیگر مسائل در اختیار جهان اسلام قرار نگرفته است و همین موضوعات و چالش باعث شده تا نسبت به گفتگوی بین مذاهب در جهان اسلام توجه بیشتری داشته باشیم.جهان اسلام شکوفایی را برای همه کشور‌های دنیا طلب می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت‌های جهان اسلام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..