تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل به‌دلیل جمع‌آوری بی‌اجازه داده‌های موقعیت‌ مکانی کاربران اندروید، ۶۰ میلیون دلار جریمه شد

سال گذشته، دادگاه فدرال از کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده‌ی استرالیا (ACCC) بابت شکایت از گوگل حمایت کرد. این شکایت گوگل را به ردیابی موقعیت‌ مکانی کاربران اندروید و دستگاه‌های پیکسل بدون کسب اجازه از آنان متهم می‌کند. قاضی توماس تاولی در این پرونده گوگل را به گمراه‌کردن کاربران محکوم کرد؛ زیرا داده‌های موقعیت‌ مکانی افراد حتی اگر یکی از گزینه‌های مرتبط با فعال‌کردن سابقه‌ی موقعیت مکانی را روی «نه» قرار دهند، همچنان جمع‌آوری می‌شود.

تاولی می‌گوید افرادی که معقولانه‌تر عمل می‌کنند، گمان نمی‌کردند که فعال‌کردن ردیابی فعالیت وب و برنامه‌ها به گوگل اجازه می‌دهد داده‌های موقعیت‌ مکانی آن‌ها را نیز جمع‌آوری کند؛ زیرا این فرم اشاره‌ای به ذخیره‌سازی داده‌های مکانی کاربر نمی‌کند.

طبق اعلام ACCC، این مشکل احتمالاً ۱٫۳ میلیون کاربر استرالیایی را تحت‌تأثیر قرار داده است. گوگل بر این‌ باور است که فقط گروه محدودی از کاربران تحت‌تأثیر این مسئله قرار گرفته‌اند. اهالی مانتین‌ویو در حالت ایدئال باید به‌اندازه‌ی کافی این موضوع را روشن می‌کردند که آيا صرفاً با خاموش‌کردن سابقه‌ی موقعیت مکانی، جمع‌آوری داده‌های مرتبط با مکان کاربر کاملاً لغو خواهد شد یا خیر. این در حالی است که فعالیت وب افراد به‌طورپیش‌فرض روی حالت فعال قرار دارد.

به‌گزارش فون‌آرنا، در جلسه‌ی دادگاه فدرال امروز اعلام شد که گوگل با پرداخت جریمه‌ی ۶۰ میلیون‌ دلاری موافقت کرده است. این شرکت تنظیماتی که اساس آن را تشکیل می‌داد، در سال ۲۰۱۸ به‌روزرسانی کرد. همچنین، دادگاه از گوگل درخواست کرده است اقداماتی برای اطمینان از تعهد به‌ رعایت قوانین مصرف‌کننده‌ی استرالیا انجام دهد و کارکنان خود را درباره‌ی این قوانین آموزش دهد. گوگل می‌گوید که قبل‌ از طرح دادگاه فدرال، به این موضوع رسیدگی کرده و نحوه‌ی مدیریت داده‌های موقعیت‌مکانی را تغییر داده است.

مقاله‌ی مرتبط:

در اوایل سال جاری میلادی، ایالت‌های آمریکا از گوگل به‌دلیل اقدامات فریبنده‌ی ردیابی موقعیت‌ مکانی شکایت کردند. در این پرونده، آمده است که این شرکت حتی زمانی‌که مصرف‌کنندگان تاریخچه‌ی موقعیت‌ مکانی را خاموش کنند، اطلاعات مرتبط با آن‌ها را حفظ می‌کند و در‌واقع هیچ راهی برای جلوگیری از جمع‌آوری داده‌های مکانی وجود ندارد.

گوگل از این اطلاعات به‌منظور ایجاد پروفایل‌های کاربری دقیق برای جذب تبلیغ‌کنندگان استفاده می‌کند. استرالیا اخیراً سامسونگ را نیز به‌دلیل ادعاهای نادرست درباره‌ی مقاومت برخی از بهترین گوشی‌های سری گلکسی دربرابر آب، ۹٫۸ میلیون دلار جریمه کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل به‌دلیل جمع‌آوری بی‌اجازه داده‌های موقعیت‌ مکانی کاربران اندروید، ۶۰ میلیون دلار جریمه شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..