تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید پسماند در پایتخت بالاتر از سرانه جهانی/افتتاح سومین روز بازار منطقه ۱۷

آفتاب‌‌نیوز :

محمد مهدی عزیزی درباره زمینه های همکاری متقابل این سازمان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: یکی از رویکردهای جدید این سازمان، استفاده از طرح‌های فناورانه و نوآورانه در مدیریت پسماند پایتخت است که در این زمینه، امیدواریم با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سطح همه فعالیت‌ها و طرح‌های زیست محیطی این سازمان بیش از پیش ارتقا یابد.

از سازمان مدیریت پسماند، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر به‌روزرسانی ابزار و تجهیزات مدیریت پسماند شهر تهران اظهارداشت: طبق گزارش طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران، سرانه تولید پسماند در شهر تهران ۷۶۴ گرم است که این میزان از سرانه تولید پسماند در جهان که حدود ۶۰۰ گرم است، بالاتر است، از این رو، امیدواریم با جلب همکاری نهادهای مختلف و کاربرد روش‌های بدیع در مدیریت پسماند این میزان به حد استاندارد برسد.

تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی خیابان دانشگاه هوایی پس از ۱۰ سال

شهردار منطقه ۹ از تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی خیابان دانشگاه هوایی جنوبی پس از یک دهه خبر داد.

سیدمحمدرحیم مرتضوی گفت: سیلاب اخیر نشان داد که در هر فصلی از سال باید برای مقابله با این پدیده قابل بازگشت و آثار مخرب آن و افزایش تاب آوری شهری برای مقابله با آن آماده بود.

وی ضرورت توسعه و تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی در پایتخت را از اولویت های اجرایی مدیریت شهری دانست و افزود: شهرداری تهران در این زمینه اقدامات مناسبی انجام داده است که به عنوان نمونه می‌توان به تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی خیابان دانشگاه هوایی جنوبی در منطقه ۹ پس از ۱۰ سال اشاره کرد.

شهردار منطقه ۹ توضیح داد: این خیابان یکی از معابر اصلی شمالی و جنوبی به طول تقریبی یک کیلومتر است که عملاً دسترسی منطقه۹ را به منطقه۱۸ میسر می‌کند که توسعه شبکه جمع آوری آب‌های سطحی آن در سال ۱۳۹۱ آغاز شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه به علت مشکلات عدیده از مرحله پدیدآوری تا انتخاب مشاور ذی صلاح، تکمیل طرح تا سال ۱۴۰۱ متوقف بود.

مرتضوی اضافه کرد: خوشبختانه پس از اخذ مصوبات لازم و انتخاب پیمانکار مجری در مرداد سال جاری، شبکه جمع آوری آب های سطحی خیابان دانشگاه هوایی با اجرای عملیات لوله گذاری به قطر ۱۰۰۰ میلی متر و به طول یک کیلومتر تکمیل و آماده بهره برداری شد.

آغاز توسعه شبکه جمع آوری آب های سطحی در محله دستغیب

شهردار منطقه ۹ به توسعه شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی محله دستغیب اشاره کرد و گفت: توسعه شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان دستغیب غربی به طول ۴۰۰ متر از ابتدای مرداد آغاز شده که امید است تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مرتضوی افزود: در همین راستا و با توجه به تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی خیابان دستغیب شرقی، طرح جمع آوری نهرهای قدیمی خیابان یادشده نیز آغاز شد.

تکمیل دسترسی‌های ناتمام بزرگراه شهید همدانی در برنامه مدیریت شهری

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تلاش برای تکمیل مسیرهای دسترسی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همدانی با بلوار کاج خبر داد.

عباس شعبانی افزود: در راستای اهداف معاونت فنی و عمرانی مبنی بر تکمیل گردش‌های ترافیکی تقاطع‌های موجود در شبکه معابر بزرگراهی شهر تهران، اجرای سه مسیر راستگرد و یک دوربرگردان در تقاطع بزرگراه شهید همدانی با بلوار کاج و اجرای شیبراهه‌ها و تکمیل پل به انضمام اجرای یک مسیر راستگرد و یک دوربرگردان در تقاطع این بزرگراه با خیابان گلها در دستور کار قرار گرفته است.

وی در تشریح اقدامات انجام شده در تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی- کاج از احداث ۴۶ حلقه شمع در ضلع شمال این تقاطع خبر داد و گفت: عملیات احداث دسترسی های غیر همسطح شرق به شمال و شمال به غرب و نیز دوربرگردان شمال به شمال در این بخش از پروژه ادامه دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آنکه اجرای شیبراهه‌های پل تقاطع بزرگراه شهید همدانی با خیابان گلها که به صورت نیمه کاره رها شده بود ضمن اجرای بتن ریزی پی‌ها در حال پیگیری است، از وجود یک لوله آب شرب به عنوان معارض تاسیساتی در شمال شرق این تقاطع و یک معارض ملکی در مسیر اجرای دسترسی جنوب به شرق و دوربرگردان جنوب به جنوب تقاطع خبر داد و گفت اقدامات لازم جهت رفع معارضین مربوطه در حال انجام است.

شعبانی پیشرفت عملیات اجرایی به منظور تکمیل گردش‌های ترافیکی این ۲ تقاطع را حدود ۲۰ درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد دسترسی های تقاطع بزرگراه شهید همدانی با بلوار کاج در سال جاری تکمیل شود؛ امری که البته منوط به رفع به موقع معارضین ملکی و تاسیساتی است.

افتتاح سومین روز بازار منطقه ۱۷

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره با افتتاح سومین روز بازار در این منطقه گفت: به منظور رفاه حال شهروندان منطقه، جمعه بازار به عنوان سومین روز بازار سطح منطقه واقع در خیابان قزوین، نرسیده به خیابان برادران شهید حسنی(قلعه مرغی سابق) روبروی پمپ بنزین افتتاح و به بهره برداری رسید.

رضا شنگی با اشاره به اهداف برپایی روزبازارهای سطح منطقه، تصریح کرد: این روزبازارها به منظور ساماندهی دستفروشان، رفع سدمعبر، اشتغال زایی، حمایت از زنان سرپرست خانوار، حذف واسطه ها و دلال ها و دسترسی آسان‌تر شهروندان به کالاهای مصرفی و روزانه برپا می شود.

شهردار منطقه ۱۷ اظهار داشت: این اقدام به همت عوامل اجرایی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه انجام شده که رضایت شهروندان را به دنبال داشته است همچنین دو روز بازار دیگر سطح منطقه در روزهای دوشنبه و پنج شنبه برپا می شود.

مانور اطفای حریق و تخلیه امن در شرق تهران برگزار شد

با هدف آمادگی هر چه بیشتر نهادهای تخصصی و عوامل ستاد پیشگیری و مدیریت بحران منطقه و کارکنان در مقابله با حوادث احتمالی، مانور اطفای حریق و تخلیه امن با فعالیت و نظارت ٢۵ نفر از اعضای ستاد بحران در ساختمان شهرداری ناحیه سه منطقه ١٣ واقع در محله حافظیه برگزار شد.

شهردار منطقه ۱۳ و فرمانده ستاد پیشگیری و مدیریت بحران گفت: بر اساس سناریوی مانور اطفای حریق و تخلیه امن، نشتی گاز آبدارخانه ناحیه و اتصال سیم برق بر اثر سهل انگاری پرسنل خدمات، منجر به تخریب و آتش سوزی این واحد در طبقه فوقانی ساختمان شهرداری در ناحیه۳ شد.

محمد هادی علی احمدی با بیان اینکه، بر اثر حادثه فرضی تعدادی از پرسنل و ارباب رجوع که در ساختمان حضور داشتند دچار ترس و اضطراب شدند، افزود: با اعلام رئیس بحران ناحیه، ساختمان سریعا تخلیه و تعدادی از کارکنان ناحیه که آسیب جزیی دیدند به محل امن بیرون از ساختمان منتقل شدند.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد: تیم عملیاتی واکنش اضطراری(طبق چارت ساختمان)، شریان های حیاتی شامل گاز، آب، برق را از شیر اصلی قطع و سریعاً به سایر نهاد های عضو ستاد بحران اطلاع دادند و در نهایت با حضور عوامل آتش‌نشانی، عملیات اطفا انجام و مصدومان برای انتقال به مراکز درمانی و عملیات تریاژ به اورژانس تحویل شدند.

علی احمدی خاطر نشان کرد :علاوه بر مسدود کردن محل حادثه بر اساس سناریو، عوامل اجرایی نیروی انتظامی برای جلوگیری از تجمع شهروندان، امنیت محل حادثه را برقرار و پلیس راهور به سرعت ترافیک محدوده را کنترل کرد.

وی ایجاد هماهنگی بیشتر با سازمان‌ها و نهادهای تخصصی، ارزیابی نحوه حضور تیم های عملیاتی در محل و بررسی نقاط قوت و ضعف نیرو های اجرایی در مواجهه با بحران را از اهداف برگزاری مانور اعلام کرد و افزود: محله حافظیه حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد که با تخمین صوت گرفته حوادث این چنینی محدود این ساختمان را تا شعاع دو هزار متر تحت تاثیر قرار می دهد، از این رو برگزاری چنین مانورهایی می‌تواند باعث آمادگی هر چه بیشتر نهادهای تخصصی و عوامل ستاد پیشگیری و مدیریت بحران منطقه و کارکنان شود.

شهردار منطقه ١٣ یادآور شد: پس از پایان مانور، چادر فرماندهی برپا و کارشناسان ستاد بحران منطقه، ناحیه و نهادهای تخصصی به بررسی حادثه پیش آمده پرداختند که قطع و خسارت به شریان حیاتی، ترافیک شدید در معابر سواره به دلیل هجوم شهروندان و اختلال در رفت و آمد از پیامد های احتمالی مانور اعلام شد که باید برنامه ریزی برای کنترل آن در حوادث واقعی صورت گیرد.

نگهداشت محله‌ها با کیفیت و تلاش مضاعف تداوم دارد

شهردار منطقه ۱۴با بیان اینکه طرح نگهداشت شهر پنجشنبه هر هفته در محلات ۲۱ گانه این منطقه ادامه دارد گفت: طرح نگهداشت شهر در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته با رویکرد «شهر تعطیل نیست» در قالب اقدامات مورد مطالبه شهروندان و چالش های محلات انجام می شود.

محمد امین سالاری پور با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون طرح نگهداشت جامع پنجشنبه ها در خیابان های اصلی و محورهای منتخب به مرحله اجرا درآمده است، افزود: به منظور افزایش میزان رضایتمندی شهروندان، این طرح در قالب اقداماتی از قبیل لایروبی نهرها، شست و شوی عناصر و سیمای شهری، امحاء پوستر و تبلیغات غیر مجاز، رفت‌وروب خیابان‌های اصلی و محلات، بهسازی بزرگراهی، اقدامات زیست محیطی، بازپیرائی و آراستگی فضای سبز و ایمن سازی معابرشهری با کیفیت و جدیت عملیاتی می‌شود.

شهردار منطقه ۱۴ با بیان اینکه در این طرح گروه های اجرایی خدمات شهری، فضای سبز، زیباسازی، ساماندهی، مسیل ها و واحد ۱۳۷ با همه تجهیزات برای خدمت رسانی به شهروندان حضور فعال دارند، گفت: با توجه به قرار داشتن در ایام محرم و فرارسیدن ماه صفر و برگزاری مراسم و آیین های مذهبی، فعالیت جمع آوری پسماند خشک با فعالیت اداره پسماند در خصوص افزایش کیفی و بهبود محیط زیست منطقه همراه با ارائه آموزش های مناسب بویژه در پایگاه های مذهبی به شهروندان همزمان با طرح نگهداشت انجام می شود.

سالاری پور تاکید کرد: این طرح با هدف ارتقای کیفیت محیط شهری استمرار دارد و بسیاری از مشکلات شهری شهروندان که شاید از نگاه مدیریت شهری دور باشد، مورد توجه قرار می گیرد.

آغاز عملیات احداث نهمین کلانتری منطقه ۱۵ در محله رضویه

شهردار منطقه ۱۵ گفت: کلنگ احداث کلانتری در محله رضویه منطقه ۱۵ با هدف تامین آسایش و امنیت شهروندان به زمین زده شد.

سیدمهدی صباغ در مراسم آغاز عملیات احداث نهمین کلانتری باب الرضای شهر تهران با تاکید براهمیت شروع عملیات کلانتری برای شهروندان محله رضویه گفت: در بازدیدهای مشترکی که با اعضای شورا و نیروی انتظامی از این محله داشتیم، این محله با مشکلات متعدد ۲۵ ساله‌ای مواجه بود که با پی گیری های انجام شده و همت نیروهای انتظامی، پلیس مواد مخدر و همکاران اجتماعی اقدامات خوبی نظیر جمع آوری معتادان متجاهر، پلمب واحدهای غیرمجاز ضایعاتی، تغییر کاربری گرمخانه خاوران به یاور شهر مشکلات موجود کاهش یافته و رضایتمندی خوبی کسب شده است.

وی با اشاره به اینکه محله رضویه با ۱۰۰ هکتار وسعت و ۴۰ هزار نفر جمعیت فاقد کلانتری مجزا بود، افزود: کلانتری محله رضویه نهمین کلانتری باب الرضای شهر تهران است که در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع شامل هزار و ۷۵۰ متر مربع بنا در پنج طبقه به ابعاد ۲۰ در ۲۰، یک طبقه زیر زمین و چهار طبقه روی زمین احداث می شود همچنین این مجموعه ۶۰ متر مربع پارکینگ، ۳۰ متر مربع دژبانی، هزار و ۶۵۰ مترمربع محوطه سازی و ۱۸۰ متر طول دیوارکشی خواهد داشت که با مشارکت فاتب ساخته خواهد شد.

صباغ خاطر نشان کرد: عملیات احداث این کلانتری با توجه به مصوبات قرارگاه اجتماعی شهر تهران در نزدیکی کوه سنگی که پیش از این پاتوق معتادان متجاهر بوده و آسیب های اجتماعی فراوانی در محله ایجاد کرده بود، ساخته می شود و امیدواریم تا سال آینده با بهره برداری از این مجموعه اداری و امنیتی گام مهمی در تحقق شعار تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام برداشته باشیم.

وی اضافه کرد: ماه گذشته نیز با حمایت‌های فرماندهی انتظامی تهران بزرگ کلنگ احداث کلانتری اتابک در این منطقه زده شد که اکنون در مرحله اجرای فوندانسیون و نصب اسکلت قرار دارد.

شهردار منطقه ۱۵ با اشاره به اینکه این محله خارج از محدوده شهری است، اظهار داشت: با این وجود؛ امکانات خوبی برای آن پیش بینی کردیم و امیدواریم مجوزهای لازم برای ورود آن به محدوده شهری از شورای عالی شهرسازی اخذ و با تکمیل سرانه ها، تکمیل دسترسی ها و خارج کردن محله از بن بست و ساخت کلانتری بتوانیم خدمات خوبی به شهروندان محله ارائه داده و به سمت آبادانی حرکت کنیم.

صباغ اظهار امیدواری کرد: با عملیاتی شدن مصوبه هایی که حاصل بازدیدهای دوره ای از محلات و نشست با شورایاران و نخبگان و معتمدان محلی است، اتفاقات خوبی برای محله رقم بخورد.

راه‌اندازی مرکز فرآموز سیار سلامت در بوستان های منطقه ۲

سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه دو گفت: دو مرکز فرآموز سیار «مرکز آموزش مهارت های رفتاری به کودکان و نوجوانان» در بوستان های پرواز و دلاوران راه اندازی شد.

اکرم رجای با تاکید بر اهمیت آموزش مهارت‌های رفتاری در سنین کودکی و نوجوانانی گفت: بدین منظور مراکز فرآموز سیار با هدف ارتقای سلامت اجتماعی و آموزش غیر مستقیم مهارت های رفتاری به گروه سنی کودک و نوجوان راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه برنامه های آموزشی با بهره گیری از ظرفیت هنر و بازی اجرا می شود افزود: آموزش رفتارهای مناسب در مواجهه با انواع آسیب‌های اجتماعی و خودمراقبتی از جمله محورهای مورد توجه در مراکز سیار فرآموز است که برنامه ها متناسب با دو گروه سنی ۶ تا ۹ و ۹ تا ۱۲ سال، اجرا می شود.

رجای افزود: فرآموز سیار، در قالب یک گروه آموزشی متخصص و هنری با اجرای برنامه‌هایی همچون نمایش، قصه‌گویی و مسابقه در تعامل با مخاطبان، خدمات آموزشی را به گروه هدف ارائه می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید پسماند در پایتخت بالاتر از سرانه جهانی/افتتاح سومین روز بازار منطقه ۱۷»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..