تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تفکیک آب باید در دستور کار قرار گیرد/ استفاده از آب خاکستری برای مصارف فضای شهری و ساختمانی

ساعت: 17:56 منتشر شده در مورخ: 1401/05/22 شناسه خبر: 1889616

سید محسن موسوی با اشاره به اینکه باتوجه به تغییرات اقلیمی و وضعیت خشکسالی باید اقدامات موثری در دستور کار قرار گیرد، گفت: براین اساس در حوزه شهری، باید موضوع تفکیک آب به عنوان مدیریت آب شهری برای بهره وری بیشتر لحاظ شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محسن موسوی، عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در این رابطه در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد اظهار داشت: در ارتباط با موضوع مدیریت آب در شهرها، با توجه به تغییرات اقلیمی که با آن مواجه هستیم، باید در مرحله اجرایی اقدامات موثری را انجام دهیم.

وی ادامه داد: براین اساس برخی از اقدامات در شورای اسلامی شهر بجنورد در حوزه آب خاکستری و آب سیاه در حال شکل گیری است.

موسوی اضافه کرد: در واقع در حوزه شهری، در ارتباط با مصرف آب، باید موضوع تفکیک آب به عنوان مدیریت آب شهری برای بهره وری بیشتر لحاظ شود.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: آن چیزی که در حوزه شهری با آن مواجه هستیم، استفاده از آب شرب برای مصارف بهداشتی، خانگی، کشاورزی و حتی فضاهای شهری است.

موسوی یادآور شد: این در حالی است که زمانی موضوع تفکیک پسماند مطرح می شود، باید به سمت تفکیک آب نیز حرکت کرد و به آن اهمیت داده شود و تفکیک آب به عنوان چرخه باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس طرحی که در دوره ششم شورای شهر بجنورد مورد ارزیابی قرار گرفته، این است که در چرخه فضای سبز ساختمانی و شهری، باید از آب های خاکستری بهره برداری شود.

موسوی بیان داشت: آب خاکستری، آب های قابل برگشتی هستند که از جنبه بهداشتی قابلیت برگشت به چرخه استفاده را دارند، اما بعد از وارد شدن به چرخه مدار مصرف؛ برای شرب و آشامیدن مورد استفاده قرار نمی گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد همچنین توضیح داد: باید در حوزه آب، با مدیریت صحیح به سمت بهینه سازی، بهره وری و تفکیک سازی آب پیش رفت.

وی همچنین در رابطه با استخرهای موجود در ساختمان ها نیز اظهار داشت: شورای شهر می تواند این سیاست گذاری را داشته باشد که در ساختمان هایی که فضاهای رفاهی ایجاد و از چرخه تصفیه استفاده می کند، بسته های تشویقی در نظر بگیرد تا کسانی که در این حوزه وارد می شوند، در مصارف خاص از تصفیه کردن آب استفاده کنند.

موسوی با اشاره به اینکه در برخی از شهرهای کشور متناسب با اهمیت موضوع آب، کمیسیون هایی تحت عنوان آب و مناطق کم برخوردار ایجاد کرده اند، گفت: این امکان دارد که در شورای شهر بجنورد نیز یک ساختار و کمیته آب در حوزه کمیسیون خدمات و زیست آب شهری ایجاد شود و بتوان در رابطه با آن سیاست گذاری کرد.

وی اضافه کرد: این موضوع از سمت شورا طرح مسئله شده اما در قالب تشکل ثابت تعریف و لحاظ نشده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تفکیک آب باید در دستور کار قرار گیرد/ استفاده از آب خاکستری برای مصارف فضای شهری و ساختمانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..