تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رعایت حق‌الناس در برنامه‌های اربعین مدنظر قرار گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارتبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز، 22 مردادماه در همایش ائمه جمعه استان فارس که با موضوع حماسه اربعین در سالن همایش‌های شهر برگزار شد، اربعین را یک سرمایه توصیف کرد و گفت: امروز این سرمایه در اختیار ماست و در این راستا در بوته آزمایش قرار داریم.

وی با بیان اینکه این سرمایه بزرگ توسط امام حسین(ع) ایجاد شده و او خود دل‌ها را تصرف کرده است، افزود: جهان به جایی می‌رسد که همه به دنبال مظلومیت امام حسین(ع) خواهند بود.

نواب با اشاره به حضور اقشار مختلف از مذاهب و ادیان در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: امروز زائر امام حسین(ع) در همه دنیا بسیار فراگیر شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین به زیبایی‌های پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و افزود: ایثار به معنای واقعی در راهپیمایی اربعین دیده می‌شود.

وی همچنین یکی از سرمایه‌های اربعین را پیام حق‌طلبی امام حسین(ع) دانست و بر صیانت و حراست از این سرمایه تأکید کرد و گفت: اگر از این سرمایه صیانت کنیم، شمار دل باختگان امام حسین(ع) افزایش و اهداف عالی امام حسین(ع) محقق می‌شود.

نواب، تبیین اهداف بلند امام حسین(ع) را مؤلفه‌ای مهم دانست که بر عهده خادمان اربعین است و افزود: این ظرفیت باید آنقدر در بین شیعیان افزایش یابد که شاهد خیل عظیم حسینی‌ها باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت همچنین خط قرمز امام حسین(ع) را حق‌الناس ذکر دانست که این ویژگی جاذبه ایجاد می‌کند و سپس تاکید کرد: باید در برنامه‌ها به حقوق همه یاران امام حسین(ع) توجه کنیم و اگر قرار است از اربعین صیانت شود باید حقوق مردم عراق را هم رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه گرامیداشت حق مردم عراق با رعایت اخلاق اسلامی به زائران اربعین توصیه می‌شود، از مبلغان و مواکب خواست که در منازعات داخلی عراقی‌ها وارد نشوند.

نواب با بیان اینکه علاوه بر نقش زائر بودن در مراسم اربعین باید تلاش کرد که خادم هم باشیم، گفت: فرصت تبلیغ عملی برای روحانیون در حماسه اربعین فراهم است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان خواستار تبیین جایگاه زیارت شد و گفت: این مهم برای خیلی از مردم جا نیفتاده و برخی یک سلام را فقط زیارت می‌دانند، در حالی‌ که امام حسین(ع) حق حیات به گردن همه دارد.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رعایت حق‌الناس در برنامه‌های اربعین مدنظر قرار گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..