تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ظرفیت پرورش مرغ نژاد آرین در قم افزایش می یابد

 منصور دیان اردستانی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم اظهار کرد:  با ارائه بسته‌های حمایتی همچون پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به مرغداران ، ظرفیت پرورش مرغ نژاد آرین در این استان افزایش می‌یابد.

او افزود: در همین رابطه دستورالعمل فرآیند پرداخت تسهیلات یارانه‌دار به پرورش دهندگان مرغ آرین ابلاغ شده که بر اساس آن، امکان پرداخت تسهیلات ۶ درصدی به‌منظور پرورش مرغ گوشتی از نژاد آرین در استان قم فراهم شده‌است و این روند تا پایان شهریورماه امسال‌ ادامه خواهد یافت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به اینکه قم در زمینه پرورش طیور ظرفیت‌های قابل توجهی دارد، تاکید کرد: حمایت از بهره‌برداران این بخش مهم اقتصادی در استان علاوه بر افزایش میزان تولید محصول و درآمدزایی بیشتر به ارتقای امنیت غذایی که از شاخص‌های مهم مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی است نیز کمک می‌کند.

دیان اردستانی  ادامه داد: میزان جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در قم طی ماه‌های اخیر متناسب با نیاز‌های استان و ظرفیت‌های صادراتی آن توسط بهره‌برداران در حال انجام است و در این رابطه به دنبال افزایش استفاده از نژاد آرین هستیم که می‌تواند موجب مقاوم سازی صنعت مرغداری در برابر تحریم‌های ظالمانه شود.

به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تا دو سال آینده تمام مرغ گوشتی تولید شده در کشور از مرغ لاین با نژاد ایرانی خواهد بود، گفتنی است حلقه‌های تولید مرغ گوشتی ابتدا خط لاین، اجداد، مادر و مرغ گوشتی تجاری است.

«مرغ اجداد تخم گذار» در نسل آخر، مرغ‌هایی را تولید می‌کنند که محصولشان تخم مرغ است. به این معنی که برای تخمگذاری مناسب هستند. «مرغ اجداد گوشتی» نیز در نسل آخر، مرغ‌هایی را تولید می‌کند که محصول آن‌ها گوشت‌شان است.

قم از جمله استان‌های برتر کشور ازنظر تراکم مرغداری‌های فعال است؛ این استان رشد قابل‌توجهی در صنعت طیور دارد و به‌طور میانگین هشت درصد نیاز تخم‌مرغ و سه درصد نیاز مرغ گوشتی کشور را تامین می‌کند.

منبع :ایرنا 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ظرفیت پرورش مرغ نژاد آرین در قم افزایش می یابد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..