تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امکان ادامه تحصیل دانشجویان روسی در ایران فراهم شد

محمد جواد سلمانپور، معاونت بورس و امور دانشجویان خارج گفت: ما مایل هستیم تا دانشجویان کشور روسیه در دانشگاه‌های ایرانی به ادامه تحصیل بپردازند. مسلما زبان علم یکی از زبان‌های مشترک برای نزدیکی دو کشور و توسعه همکاری‌ها است.

معاونت بورس و امور دانشجویان خارج، تصریح کرد: ما در سازمان امور دانشجویان تمایل به تبادل دانشجو میان دو کشور داریم و امیدوار هستیم این نشست به افزایش این تبادل میان دو کشور کمک کند.

نماینده سازمان همکاری روسیه در ایران نیز در این نشست ضمن تشکر از سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: تعداد دانشجویان ایرانی بورسیه در روسیه ۳۰۰ نفر است و ما می توانیم این تعداد را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: هدف سازمان ما انتخاب دانشجویان ایرانی برای بورسیه شدن در دانشگاه‌های روسیه و برگزاری رویداد‌ها و المپیاد‌ها است.

نماینده سازمان همکاری روسیه در ایران افزود: ما تمایل به همکاری با کشور ایران در تبادل دانشجو داریم. همچنین ما تمایل داریم در کشور ایران زبان روسی و در کشور روسیه زبان فارسی تدریس شود.

در ادامه جعفر رازقی، مدیر کل امور دانشجویان بین‌الملل ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان روس، به معرفی اداره کل دانشجویان ایرانی پرداخت و گفت: از حدود ۱۱۷ کشور در جمهوری اسلامی دانشجو حضور دارد.

وی با اشاره به روابط بسیار خوب میان روسیه و ایران، بر لزوم افزایش تبادلات علمی و دانشجویی میان دو کشور تاکید کرد.

رازقی در ادامه، از عدم آگاهی دانشجویان روس نسبت به فضای علمی دانشگاه‌های ایران صحبت به میان آورد و افزود: معرفی دانشگاه‌های جمهوری اسلامی در روسیه در راستای افزایش تعداد دانشجویان روس در ایران ضروری و لازم است و از طرف مقابل درخواست کرد که در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی همچنین ضمن استقبال از افزایش دو جانبه تعداد دانشجویان، از موسسات جذب سخن به میان آورد که به صورت قانونی از کشور‌های مختلف دانشجو جذب می‌کنند و از طرف روس برای ایجاد زمینه‌ها و فرصت‌های بیشتر فعالیت این موسسات در روسیه درخواست کرد.

درپایان وی اضافه کرد: درحال حاضر عمده دانشجویان روس شاغل به تحصیل در ایران به صورت غیر بورسیه و عمدتا در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، زبان شناسی و ... تحصیل می‌کنند و جمهوری اسلامی از افزایش رشته‌ها استقبال می‌کند.

در ادامه این مراسم دکتر محمد محمدی مسعودی مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان با اشاره به بورس‌های کوتاه مدت دانشجویان دکتری «فرصت‌های تحقیقاتی» در خارج از کشور و پیشنهاد بورس مشترک با دانشگاه‌های روسیه را مطرح کرد.

همچنین با توجه به تجارت اداره کل بورس در امور بورس‌های دولت‌های خارجی خواهان همکاری جدی، دقیق و هدفمند بین سازمان همکاری روسیه و اداره کل بورس در موضوع بورسیه دولت روسیه به دانشجویان ایرانی شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امکان ادامه تحصیل دانشجویان روسی در ایران فراهم شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..