تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حکم انگشتر نقره برای مرد و زن چیست؟ +آداب و ثواب استفاده از نقره

استفاده از انگشتر نقره در دین اسلام از طریق روایات معصومین (ع) سفارشات ارزشمندی شده است. بسیاری از افراد در حکم انگشتر نقره‌ برای مرد دچار شبهات ذهنی می‌شوند؛ در این مطلب به بررسی احکام مربوط به انگشتر نقره، ثواب و پاداش اخروی و همچنین آداب استفاده از آن می‌پردازیم.

حکم انگشتر نقره در احادیث و روایات

ما مسلمانان همیشه در هر کاری به دنبال معنویات و احکام مربوط به دینمان هستیم. در همه‌ی کارهای روزانه‌ی خود احکام الهی را الویت قرار می‌دهیم. در بعضی از موضوعات توجه به احکام دینی و شرعی ضروری و واجب است. در استفاده از زیورآلات نیز احکام مخصوصی وجود دارد که باید حکم انگشتر نقره را به طور دقیق بدانیم. در ذهن بسیاری از افراد به دلیل اینکه بعضی فلزات گرانبها مانند طلا برای آقایان حرام است، سوالاتی پیش می‌آید که آیا استفاده از زیورآلاتی مانند نقره نیز برای آن‌ها اشکال دارد؟ در فروشگاه اینترنتی نقره حکم انگشتر نقره برای مرد در اسلام چطور بیان شده است؟ اما پاسخ به سوال اول را به طور قاطع خیر اعلام می‌کنیم! نه تنها استفاده از انگشتر نقره برای آقایان اشکالی ندارد بلکه ثواب هم دارد. در ادامه‌ی این مطلب به طرح پرسش‌های احتمالی متداول و مهم مربوط به استفاده از انگشتر نقره برای آقایان و بانوان می‌پردازیم و پاسخ آ‌ن‌ها را کاملا واضح با ذکر روایات امامان و پیامبران خواهیم داد؛ همچنین ذکر می‌کنیم که استفاده از نقره چه ثواب‌هایی دارد و آداب استفاده از آن چگونه است؟

حکم انگشتر نقره برای مرد در اسلام

زیورآلات به خصوص انگشتر نقره علاوه بر بانوان برای آقایان نیز جذابیت زیادی دارد. اما به دلایلی بر اساس حکم الهی استفاده از اکسسوری‌های از جنس طلا و آهن برای آن‌ها حرام اعلام شده است. طبق روایاتی از معصومین و پیامبران حکم انگشتر نقره برای مرد مستحب است. نه تنها اشکالی در آن وارد نیست، بلکه به دلیل خواصی که در فلز نقره وجود دارد، استفاده از آن‌ها توصیه زیادی شده است.

حکم انگشتر نقره برای مرد و زن چیست؟ +آداب و ثواب استفاده از نقره

چند روایت و حدیث مهم که درباره‌ی حکم انگشتر نقره برای آقایان:

در حديثى از امام صادق (ع) نقل شده است که فرمودند: «انگشتر پيامبر (ص) از نقره بود». همچنین در روایتی دیگر از حضرت علی (ع) بیان شده است که می‌فرمایند: «انگشترى جز نقره در دست نکنيد، زيرا رسول خدا(ص) فرموده‌اند: دستى که انگشترى از جنس آهن در آن باشد آلوده است» داستانی نیزدر این‌باره‌ وجود دارد که روزی پیامبر(ص) با مردی دیدار می‌کنند و انگشتری از جنس آهن در دست او می‌بینند. پیامبر توصیه می‌کنند که انگشتر را از خود دور نگه دارد و همچنین آن را زیور جهنمیان می‌دانند. پس از آن انگشتری از جنس نقره به آن مرد پیشنهاد می‌کنند. طبق احکام شرعی اعلام شده از سوی بزرگان دین استفاده از گردنبند، دستبند و انگشتر نقره برای آقایان جایز و مستحب است. اما سایر فلزات مانند طلا، برنج و مس کراهت دارد. حکم انگشتر نقره برای زن

استفاده از زیورآلات و انگشترها با جنس فلزات مختلف مانند طلا و نقره در بین بانوان بسیار مرسوم است. برای برخی از بانوان سوال است که حکم انگشتر نقره برای زن چگونه است؟ احکام مربوط به انگشتر نقره که در قسمت قبل ذکر شد برای بانوان نیز صادق است و هیچ اشکالی ندارد. حتی استفاده از انگشتر‌های نقره با سنگ‌های طبیعی که ثواب و خواص معنوی زیادی دارند به آنان توصیه شده است.

حکم همراه داشتن انگشتر نقره در هنگام نماز

همه‌ی ما تجربه‌ی استفاده از زیورآلات را هنگام نماز و دعا و نیایش همراه خود داشته‌ایم. یکی از سوالاتی که در ذهن افراد پیش می‌آید این است که حکم استفاده از انگشتر نقره در نمازخواندن چیست؟

نمازخواندن با زیورآلاتی مانند انگشتر نقره برای آقایان و بانوان هنگام نماز و شکرگذاری از خداوند هیچ مانعی ندارد و نماز آنان کاملا صحیح است. پیشنهاد شده است که از انگشترهای نقره با سنگ‌های گرانبها و ارزشمند طبیعی که خواص معنوی زیادی دارند در نمازخواندن و ذکر گفتن و نیایش با خداوند استفاده شود. سنگ‌هایی مانند شرف‌الشمس و عقیق و فیروزه که با دفع بلا و با کاهش استرس و فشارهای روانی باعث افزایش آرامش روحی در انسان هستند. همچنین خداوند ثواب دوچندان را در نماز خواندن با انگشترهای نقره‌ی دارای اذکار الهی در نظر گرفته است.

ثواب استفاده از انگشتر نقره  

امروزه با تورم‌های موجود و افزایش قیمت طلا، خرید انگشتر نقره در بین بانوان افزایش قابل توجهی داشته است. آقایان نیز به دلیل احکام شرعی مربوط به طلا، مجاز به استفاده از انگشتر نقره هستند. انگشترهای نقره علاوه بر اینکه جنس باکیفیت و درخشانی دارند و همچنین ارزان قیمت هستند و به نوعی سرمایه‌گذاری خوبی به شمار می‌روند، از خواص معنوی زیادی نیز برخوردار هستند. انگشترهای نقره‌ی ساخته شده از سنگ‌های قیمتی مانند فیروزه و عقیق باعث افزایش رزق و روزی و دوری از بلاها می‌گردند و همچنین پاداش معنوی زیادی از سوی خداوند برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. به همین علت در بین مسلمانان خرید انگشتر از جنس نقره آمار بالایی دارد. اگر شما هم علاقه‌مند به خرید انگشتر نقره مردانه اصل و شیک، با قیمت ارزان و عیار بالا هستید می‌توانید از این لینک دیدن فرمایید.

برای ثواب انگشتر نقره در احکام، روایات زیادی وجود دارد. حضرت علی (ع) همیشه چهار انگشتر به دست می‌کردند. سنگ‌های این چهار انگشتر یاقوت، فیروزه، حدید و عقیق بوده است که به بیان ایشان یاقوت را برای بزرگی و نجابتش، فیروزه‌ را به دلیل نصرت‌ و یاری دهندگی‌اش، حدید را به دلیل نیرومندی و عقیق را برای دوری از شر و بلا استفاده می‌کرده‌اند.

روایت دیگری موجود است که داستانی درباره‌ی حضرت نوح (ع) است؛ هنگام قرار گرفتن کشتی بر روی امواج دریا ترس بر او غلبه می‌کند و او برای آرامش خود اذکار الهی را زمزمه می‌کند. بعدها او این اذکار را بر روی انگشتر خود حکاکی کرده و همراه خود نگه می‌داشته است که ثواب چند برابری دارد.

حکم انگشتر نقره با آیات، اذکار و اسامی الهی

حکم انگشتر نقره برای مرد و زن چیست؟ +آداب و ثواب استفاده از نقره

طبق بررسی‌های انجام شده توسط روایات موجود، حک کردن ایات قران کریم، اذکار و اسامی الهی بر روی نگین یا رکاب انگشتر و برخی نقوش تاریخی و قدیمی معنوی که معصومین در زمان‌های گذشته از ان‌ها الهام می‌گرفته‌اند مستحب است و ثواب بسیاری دارد. چند ذکر ارزشمند که برخی از اهل بیت (ع) در انگشترهای خود حکاکی می کرده‌اند عبارت اند از:

رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) از ذکر «محمّد رسولَ الله» استفاده می کردند. امام حسین(ع) از آیه‌ی ۳ سوره‌ی الطلاق «انّ الله بالغ أمره» استفاده می‌کردند که توکل بر خداوند اشاره دارد. امام سجّاد(ع) نیز عبارت «خَزِیَ وَ شَقِیَ قاتلُ حسین بن علی علیهم السلام» را حکاکی می‌کردند. امام حسن(ع) کلمه‌ی «العزّة لله» امیرمؤمنان امام علی(ع) نیز «ألْمُلْکُ لله»

به طور کلی ثواب در دست داشتن انگشتر نقره با اذکار و آیات الهی چنان قدرتی در توکل و چنان ایمانی در برآوردن حاجات برای انسان خواهد داشت که استفاده از آن به بانوان و آقایان توصیه‌ی زیادی می‌شود.

آداب صحیح استفاده از انگشتر نقره

به دلیل حکاکی برخی از آیات و اسامی الهی حکم انگشتر نقره برای مرد و آداب استفاده از آن بسیار مهم است. سفارشات زیادی در دین اسلام درمورد استفاده‌ی صحیح از انگشتر نقره توصیه شده است. بر اساس احادیث و سخنان پیامبران و امامان به دست کردن انگشتر در دست چپ مکروه اعلام شده در حالی که انگشتر نقره در دست راست ثواب دارد. انگشتر نقره در انگشت کوچک یا کنار آن نیز مستحب می‌باشد؛ برخلاف این نظریه بسیاری افراد قرار دادن انگشتر را در انگشت سبابه یا وسط مکروه می‌دانند. پیامبر اکرم (ع) در ارتباط با حکم انگشتر نقره برای مرد فرموده‌اند: “امتم را از قرار دادن انگشتر در انگشت وسط و اشاره نهی می‌کنم. ای علی، انگشتر در انگشت وسط قرار مده و انگشت کوچک را خالی از انگشتر مگذار.”

از روایات مهم در دست داشتن انگشتر نقره در دست راست است. روزی از امام کاظم (ع) پرسیدند که به چه علّت امیرالمؤمنین (ع) انگشتر در دست راست می‌کردند؟ ایشان فرمودند: زیرا ایشان پیشوای اصحاب یمین است که در قیامت نامه‌هایشان را به دست راست می‌دهند؛ از امیرالمؤمنین (ع) نقل شده است: حضرت جبرئیل به پیامبر (ص) گفت: «هرکه انگشتر در دست راست کند و غرض او سنّت و تبعیت از تو باشد و ببینم او را که در قیامت متحیر مانده است، دستش بگیرم و به تو و به امیرالمؤمنین برسانم».

حکم انگشتر نقره مردانه و زنانه در دین اسلام به سادگی بیان شده است. اما باز هم برخی از افراد هستند که شبهات دینی در این باره دغدغه‌ی فکری آن‌ها می‌شود و یا سوالات جزئی‌تری در این خصوص دارند. کارشناسان تیم بزرگ و متخصص سیلور 110 با فراگیری آموزه‌های دینی و شرح تمامی نکات لازم در خصوص حکم انگشتر نقره برای مرد در خدمت‌گذاری به تمامی افرادی که سوالات تخصصی‌تری دارند حاضر خواهد بود. جهت طرح سوالات شرعی خود در خصوص استفاده از انگشتر نقره می‌توانید به  Silver110.ir مراجعه فرمایید.

نتیجه‌گیری

به طور خلاصه در این مقاله دانستیم که حکم انگشتر نقره برای مرد در دین اسلام امری مستحب است و همچنین ثواب اخروی زیادی دارد. جهت کسب اطلاعات و مطالب بیشتر و همچنین خرید انواع انگشتر نقره زنانه و مردانه می‌توانید از فروشگاه اینترنتی خرید نقره Silver110.ir دیدن فرمایید و از تخفیفات ویژه‌ آن بهره‌مند شوید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حکم انگشتر نقره برای مرد و زن چیست؟ +آداب و ثواب استفاده از نقره»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..