تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی موزه انقلاب اسلامی مدیون همت خبرنگاران است + فیلم

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه دفاع مقدس به همت موزه دفاع مقدس امروز شنبه ۲۲ مرداد برگزار شد.

علی‌اصغر جعفری؛ مدیر باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این نشست با گرامیداشت جایگاه خبرنگاران و تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران بیان کرد: خبرنگاری در جایگاه رفیعی است و مردم به خبرنگاران اعتماد و توجه دارند. نقش‌آفرینی خبرنگاران به بالندگی جامعه، کاهش آلام مردم، ایجاد عدالت و گسترش آن بسیار کمک می‌کند.

وی افزود: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مجموعه بزرگ و دارای ظرفیت‌های خوبی است که انعکاس این ظرفیت‌ها، مدیون همت خبرنگاران است. فعالیت خبرنگاران سبب انس و الفت بیشتر میان مردم و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شده است.

جعفری در ادامه گزارشی از عملکرد یکساله موزه انقلاب اسلامی و دفاع داد گفت: سال ۱۴۰۰ سال خوبی برای ما بود که با تصویب مقام معظم رهبری موزه انقلاب اسلامی و دفاع به عنوان موزه ملی انتخاب شد. همچنین ما در حوزه نشر موفق شدیم تا بیش از صد عنوان کتاب منتشر کنیم و دپارتمان آموزشی موزه شکل گرفت. در حوزه پژوهش نیز موفق شدیم تا یکی از حوزه‌های پژوهشی به نام «روایت معیار» را به ثمر برسانیم.

وی افزود: در بخش رسانه‌ای استودیوهای رادیویی و تلویزیونی موزه افتتاح شد. همچنین رادیو سرو نیز توانسته است جایگاه خوبی را در بین شبکه‌های رادیویی پیدا کند. این اتفاقات خوبی بود که در سال گذشته رقم خورد.

مدیر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به تعطیلی موزه‌ها دوران کرونا بیان کرد: دو سال و نیم تعطیلی موزه‌ها ضربه بزرگی بود و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از این فرصت برای ترمیم زیرساخت‌ها‌ی موزه استفاده کرد ولی فقدان بازدیدکنندگان از موزه آثار منفی‌ای را به همراه داشت. خوشبختانه از سرگیری فعالیت موزه‌ها اتفاق خوبی است که رخ داده اگرچه هنوز با استقبال گرمی که پیش از تعطیلی‌ها مواجه بودیم فاصله زیادی داریم.

مدیر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به هفته دفاع گفت: امسال برای هفته دفاع مقدس برنامه‌های گسترده‌تری برنامه‌ریزی کردیم که به اطلاع همگان خواهد رسید. طراحی موزه زنان که به نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌پردازد، تمام شده است و ان‌شاءالله از هفته دفاع مقدس ساخت آن شکل خواهد گرفت. همچنین از هفته دفاع مقدس بازدید عموم از نمایشگاه «در لباس سربازی» آغاز می‌شود تا همه مردم بتوانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و از آن بازدید کنند.

جعفری با بیان اینکه بازدید از موزه‌ها و مراکز فرهنگی در سبد فرهنگی مردم ایران اندک است اضافه کرد: باید تلاش کرد تا با برگزاری برنامه‌های مختلف سبب جذب مخاطبان شد تا وقت‌های خود را در مراکز فرهنگی سپری کنند. برگزاری برنامه‌های حاشیه‌ای در کنار موزه سبب ایجاد انگیزه می‌شود. بسیاری از اهالی هنر و رسانه از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید نکرده‌اند؛ باید از این ظرفیت استفاده کرد تا با حضور آنها موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هرچه بیشتر به مردم معرفی شود.

وی با اشاره به استفاده از فضای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای واکسیناسیون کرونا گفت: استفاده از فضای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای واکسیناسیون اتفاق خوبی بود زیرا به شناخت و معرفی موزه نیز کمک کرد. این موضوع نشان‌دهنده این است استفاده‌های کاربردی از این فضاها سبب افزایش اقبال و شناخت هرچه بیشتر مردم نسبت به فضاهای فرهنگی می‌شود.

جعفری در ادامه به آمار بازدیدکنندگان از موزه پرداخت و گفت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اولین موزه‌ای بود که در قبل از کرونا شیفت شب ایجاد کرده بود و اقبال مردم نسبت به مجموعه 64 درصد بود. در حالی که میانگین رشد بازدید مردم از موزه‌های کشور حدود 20 درصد است. میزان اقبال به مجموعه تقریباً سه برابر میزان اقبالی بود که در سایر موزه‌ها وجود دارد. همچنین در بخش بازدیدکنندگان خارجی حدود 80 درصد نسبت سال‌های گذشته رشد داشتیم. این آمارها نشان‌دهنده این است که هرچقدر اطلاع‌رسانی و تبلیغات خوبی انجام بگیرد به همان نسبت بازدیدها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم با مهندسی جدول ساعات بازدیدکنندگان بتوانیم ساعات بیشتری در خدمت مردم باشیم و با در نظر گرفتن اقبال و توجهات بازدیدکنندگان ساعات بازدید را افزایش دهیم.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی موزه انقلاب اسلامی مدیون همت خبرنگاران است + فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..