تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس سازمان توسعه تجارت: استخراج کنندگان رمزارز از پایان شهریور می‌توانند واردات انجام دهند

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به انعقاد موافقت‌نامه‌ای میان رئیس بانک مرکزی و وزارت صمت اعلام کرد زیرساختی فراهم شده تا استخراج کنندگان مجاز رمزارزها از پایان شهریورماه ارز دیجیتال حاصله را برای واردات استفاده کنند.

هفته گذشته «علیرضا پیمان پاک»، رئیس سازمان توسعه تجارت با انتشار توییتی از انجام اولین واردات با رمز ارز به ارزش 10 میلیون دلار خبر داد که به نظر می‌رسد برای واردات خودرو بوده است. در همین راستا او با حضور در برنامه تلویزیونی «میز اقتصاد» توضیحات بیشتری درباره واردات با رمزارزها ارائه کرد.

پیمان پاک در این برنامه که به موضوع «پیمان‌های پولی دوجانبه، ضرورت‌ها و فرصت‌ها» می‌پرداخت، از انعقاد توافق‌نامه‌ای میان رئیس بانک مرکزی و وزیر صمت خبر داد که در راستای توجه به رمزارزها و زیرساخت‌های بلاکچین بوده و استفاده از رمزارز‌ها به عنوان یک ابزار توسعه تجارت مطرح شده است.

او با بیان اینکه هدف از این موضوع تسهیل تجارت است اظهار داشت طی 5 ماه گذشته و طی رایزنی با بانک مرکزی سیستمی پیاده‌سازی و از پایان شهریور ماه عمومی خواهد شد که طبق آن مالکین مزارع مجاز استخراج رمزارز می‌توانند ارزهای دیجیتال استخراج شده را در زمینه واردات استفاده کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت از همکاری با اتاق بازرگانی در این راستا خبر داده که بستری براساس بلاکچین در خارج از کشورفراهم شده تا تاجران بتوانند رمزارز دریافت کرده و در مقابل آن واردات انجام دهند. به گفته وی فعلا هیچ ساز و کاری در زمینه صادرات در نظر نگرفته‌اند.

پیمان پاک در بخش دیگری از سخنان خود پیش‌بینی کرد به زودی مقاومت بانک‌های مرکزی دنیا در برابر ارزهای دیجیتال، بلاکچین و متاورس شکسته خواهد شد، اتفاقی که برای شبکه‌های مخابراتی در برابر پیام‌رسان‌ها رخ داد:

«در حال حاضر نیز برخی بانک‌های مرکزی دنیا، رمزارزها را به رسمیت شناخته‌اند اما اعلام عمومی نمی‌کنند. ما نیز در این راستا پیش قدم شده و برنامه‌ریزی‌هایی را صورت داده‌ایم.»

واردات با ارزهای دیجیتال می‌تواند فصل جدیدی در تجارت بین‌المللی ایران باشد که با توجه به تحریم‌ها، فرصت‌های مناسبی را پیش روی کشورمان قرار خواهد داد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس سازمان توسعه تجارت: استخراج کنندگان رمزارز از پایان شهریور می‌توانند واردات انجام دهند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..