تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مادرانِ باردارِ بدون بیمه، بیمه می‌شوند/ داروهای دارای نسخه، افزایش قیمت ندارند

ساعت: 12:38 منتشر شده در مورخ: 1401/05/22 شناسه خبر: 1889579

گفت‌وگو با مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی؛

مجیدی گفت: افزایش قیمت دارو از جیب مردم پرداخت نمی‌شود بلکه سازمان بیمه آن را پرداخت می‌کند اما باید داروها در دفترچه و توسط پزشک نوشته شده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج: بیمه درمانی اصلی ترین پشتوانه به هنگام بیماری است و بعد از انقلاب اسلامی توجه به بیمه کردن تمام اقشار جامعه یکی از اهداف تمامی دولت‌ها بود. از همین رو پای صحبت‌های مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی نشستیم تا از آخرین وضعیت بیمه شدگان باخبر شویم.

آناج: از آخرین وضعیت و تحولات در بیمه استان بفرمایید

مجیدی: در سال 1373 بیمه خدمات درمانی تصویب و در سال 91 به سازمان بیمه سلامت تغییر نام و اساسنامه داد؛ بیمه سلامت مولود انقلاب است و بیشترین وظایفش پوشش درمانی و حمایتی افراد فاقد دفترچه است. امروز که من اینجا هستم بالغ بر 2 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت استان تحت پوشش است که یک میلیون و 200 هزار نفر آن بیمه شدگان روستایی، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر است و حدود 270 هزار نفر کارکنان دولت، بازنشستگان و خانواده‌هایشان است که از مزایای درمانی بیمه سلامت بهره مند هستند. حدود 80 هزار نفر بیمه سایر اقشار داریم که شامل خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان و مددجویان بهزیستی و طلاب است، صندوق دیگر صندوق کمیته امداد است که از سال 98 تحت پوشش ما آمده که حدودا در استان ما 45 هزار نفر است.

همچنین صندوق بیمه ایرانیان را داریم که حق بیمه پرداخت می‌کنند و جمعیتی حدود 90 هزار نفر هستند و صندوق بیمه سلامت همگانی را داریم که طبق قانون باید سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان بیمه شوند که در خرداد ماه این اتفاق افتاد که در استان ما حدود 190 هزار نفر بیمه شده افزایش یافت و با توجه به اینکه تمام افرادی که در گذشته مراجعه کرده بودند، به صورت اتوماتیک بیمه شدند این صندوق حدودا به 750 هزار با آن سه دهک رسید. تمام 2 میلیون و 300 هزار نفر به جز صندوق بیمه کارکنان دولت و صندوق ایرانیان همگی به صورت رایگان بیمه شدند.

حدود 2 هزار و 600 موسسه طرف قرارداد داریم و بالغ بر 95 درصد موسسات در استان طرف قرارداد با ما هستند.

آناج: در خصوص نسخه نویسی الکترونیک و مزایا و معایب آن بفرمایید

مجیدی: از اولویت‌های مهم بیمه سلامت در سه سال گذشته بر اساس قانون نسخه نویسی الکترونیک و ارسال الکترونیکی اسناد بستری است؛ احراز هویت هم فقط با کد ملی است. قسمت اعظم پرونده الکترونیک سلامت، تجمیع سوابق بیمه و درمانی انجام شده است که با این الکترونیکی شدن سالانه در بحث بستری فقط در استان ما در مصرف 3 میلیون و 500 هزار برگ A4 صرفه جویی شده است.

بیمه شدگان اگر زیرمجموعه بیمه سلامت باشند با زدن کد ستاره 1666 مربع می‌توانند سوابق بیمه‌ای و اعتبار دفترچه را ببینند و همچنین می‌توانند با شماره 1666 تماس پیدا کرده و مشکلاتشان را بازگو کنند؛ در تیر ماه ما بالغ بر 4500 تماس در استان با این شماره داشتیم.

آناج: در خصوص خدمات بیمه سلامت در حوزه ناباروری بفرمایید

مجیدی: مطابق با دستور مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت، خدمات ناباروری که هزینه درمانی زیادی داشت از سال 1400 تحت پوشش بیمه سلامت در آمد. هر زوج در طول سال می‌توانند سه بار خدمت با حداکثر مبلغ 50 میلیون تومان بگیرند که با توجه به هزینه‌ها تقریبا به طور کامل تحت پوشش بیمه سلامت درآمده است.

ما با شش مرکز جهاد دانشگاهی، بیمارستان الزهرا، بیمارستان ولیعصر و شمس و مراکز مادر و نهال سلامت طرف قرارداد هستیم که زوجین که دچار مشکل در باروری هستند می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند. تا کنون 1600 زوج نشان دار شده و از خدمات نازایی برخوردار شدند که بالغ بر 3 میلیارد و 800 میلیون تومان به آنها پرداخت شده است، در خدمات نازایی 90 درصد هزینه بستری و 90 درصد تعرفه عمومی غیردولتی را پرداخت می‌کنیم.

همچنین در بحث بیمه کردن زنان باردار ورود پبدا کرده ایم و مادران بارداری که هیچ بیمه ای ندارند با مدارک می‌توانند تحت پوشش بیمه سلام قرار بگیرند و برای کودکانشان تا 5 سالگی بیمه تعلق می‌گیرد.

آناج: موضوعی که در گذشته بیماران را ناراحت می‌کرد قبول نکردن دفترچه سلامت در مطب‌ها و مراکز خصوصی بود، این مشکل حل شده است؟

مجیدی: قانون ما را ملزم کرده تا 760 هزار نفر را به صورت رایگان بیمه کنیم و همچنین قانونگزار مشخص کرده که کسانیکه بیمه رایگان دارند فقط از مراکز دولتی خدمات بگیرند. برای این 760 هزار نفر پزشک خانواده تعیین شده که با مراجعه به پزشک خانواده خودشان با پرداخت ویزیت 7 هزار و 200 تومانی می‌توانند معاینه شوند، اگر بیمار به پزشک متخصص یا بستری نیاز داشته باشد پزشک خانواده آنها را ارجاع می‌دهد و در این صورت در تمام مراکز دفترچه آنها مورد قبول است اما اگر فرد شخصا به پزشک دیگر مراجعه کند باید هزینه را به صورت آزاد پرداخت کند.

آناج: موضوع داغ این روزها طرح دارویار است، آیا این طرح باعث افزایش قیمت دارو با دفترچه می‌شود؟

مجیدی: از 23 تیر ابلاغ شد که ارز ترجیحی دارو از شرکت وارد کننده به سازمان بیمه منتقل می‌شود و در واقع ارز حذف نشده بلکه مسیر آن تغییر کرده است و افزایش قیمت دارو از جیب مردم پرداخت نمی‌شود بلکه سازمان بیمه آن را پرداخت می‌کند اما باید داروها در دفترچه و توسط پزشک نوشته شده باشد.

داروهایی که ارز ترجیحی نداشتند افزایش قیمت هم ندارند و داروهایی که ارز ترجیحی به آنها تعلق می‌گرفت، افزایش قیمت دارند اما اگر تهیه دارو توسط نسخه الکترونیک پزشک باشد باز هم افزایش قیمتی وجود نخواهد داشت و به همین دلیل از تمام کسانیکه دفترچه ندارند می‌خواهیم به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت مراجعه کنند تا از دفترچه بیمه بهره مند شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مادرانِ باردارِ بدون بیمه، بیمه می‌شوند/ داروهای دارای نسخه، افزایش قیمت ندارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..