تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حفاظت از میراث فرهنگی استان برای ما در اولویت است/ لزوم شفاف سازی سازه کشف شده در روستای قره حسنلو

ساعت: 12:38 منتشر شده در مورخ: 1401/05/22 شناسه خبر: 1889575

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از میراث فرهنگی استان در خصوص عدم اطلاع رسانی به موقع در خصوص کشف سازه مربوط به دوره اشکانیان در اطراف روستای قره حسنلو گفت: حفاظت از میراث فرهنگی استان برای ما در اولویت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما، صدیف بدری نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس با حضور در محل آثار باستانی کشف شده در محدوده زمین‌های واگذار شده جهت احداث کارخانه آهن اسفنجی الماس آرتاویل که در ۱۰ کیلومتری شهر اردبیل در جوار روستای قره_حسنلو بخش ویلکیج از توابع شهرستان نمین واقع شده است، ضمن بازدید میدانی از محل آثار مکشوفه با همراهی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مدیران کارخانه الماس آرتاویل و جمعی از مطالبه‌گران فرهنگی منطقه، در سخنانی بر ضرورت حفظ و صیانت از آثار باستانی و میراث فرهنگی کشف شده در این منطقه، تأکید کرد.

وی در این بازدید با اذعان به اینکه همواره حامی تولید و فراهم شدن زمینه اشتغال جوانان با توسعه صنعتی استان هستیم، تصریح کرد: اما حفاظت و نگهداری از میراث تاریخی که در اصل سرمایه‌های فرهنگی اردبیل است، برای ما از اولویت بیشتری برخوردار است.

بدری با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی به موقع مسؤولان میراث فرهنگی استان در خصوص این کشف تاریخی، از مدیرکل میراث فرهنگی استان خواست تا ضمن شفاف‌سازی بیشتر در خصوص اقدامات انجام گرفته، با برگزاری یک نشست خبری در نزدیک‌ترین زمان ممکن، نسبت به تشریح ابعاد مختلف اقدامات اداره متبوع خود جهت تنویر افکار عمومی، اقدام نماید.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین از مدیرعامل و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواست تا کاوش‌های باستان‌شناسی در این مجموعه و حتی مناطق نزدیک به محل احداث کارخانه را به‌منظور کشف احتمالی دیگر بناهای تاریخی متصل با سازه کشف شده مربوط به دوره اشکانیان در قره حسنلو را، ادامه داده و نتایج را برای عموم شهروندان تشریح کنند.

 

انتهای پیام/ج




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حفاظت از میراث فرهنگی استان برای ما در اولویت است/ لزوم شفاف سازی سازه کشف شده در روستای قره حسنلو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..