تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مستندی از علامه جعفری در رادیو فرهنگ

«چراغداران» رادیو فرهنگ شنبه ۲۲ مرداد، به مستندی درباره زندگی علامه جعفری از علمای شیعه در قرن ۱۵ هجری قمری، حکیم، فیلسوف، متکلم، فقیه، و اصولی نامدار اختصاص دارد.

مستندی از علامه جعفری در رادیو فرهنگبه گزارش خبرگزاری صداوسیما،  برنامه «چراغداران» مستندی به روایت بهروز رضوی است که ساعت ۱۲:۴۵ از رادیو فرهنگ پخش می شود. 

علامه محمد تقی جعفری شاگرد مرتضی طالقانی بود، و سراسر عمر خود را در تحصیل، تدریس و پژوهش و تحقیق سپری کرد. وی بیش از ۸۰ جلد کتاب تالیف کرده است. جبر و اختیار، شرحنهج‌البلاغه، شرح مثنوی معنوی و وجدان، از معروف‌ترین آثار اوست.

زنده‌یاد علامه محمد‌تقی جعفری در سال ۱۳۰۴ خورشیدی در شهر تبریز متولد شد و پس از تحصیلات عالیه علوم اسلامی در شهر‌های تبریز، تهران، قم و نجف اشرف در محضر آیات عظام، میرزا فتاح شهیدی، شیخ محمدرضا تنکابنی، شیخ کاظم شیرازی، سید عبدالهادی شیرازی، سید ابوالقاسم خویی و سید محسن حکیم کسب فیض کرد.

از آثار برجسته وی ترجمه و شرح نهج البلاغه است که ۲۷ جلد آن به زبان فارسی چاپ و منتشر شده است. دیگر اثر علامه جعفری، در زمینه بررسی و مقایسه افکار مولانا با فلسفه و جهان‌بینی شرق و غرب است که تحت عنوان مولوی و جهان‌بینی‌ها به چاپ رسیده است.

در زمینه حقوق بشر و مقایسه آن با حقوق بشر در اسلام، کتاب مفصل و مشروحی به قلم ایشان منتشر شده است. این کتاب به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده است. دیگر کتاب‌های ایشان در زمینه‌های فقه، علوم سیاسی، روان‌شناسی، علوم تربیتی، معارف اسلامی، نظریه زیبایی و هنر در اسلام، مباحث فلسفی و کلامی، سرشار از آرا و نظریه‌های ابتکاری و بدیع است.

لازم به ذکر است که مکاتبات علمی علامه جعفری با برتراند راسل فیلسوف شهیر انگلیسی در برخی از کتاب‌های ایشان نظیر «نقد و بررسی افکار راسل» و «توضیح و بررسی مصاحبه راسل ـ وایت» مکرر به چاپ رسیده است.

استاد فقید علامه محمد تقی جعفری (ره) بر اثر بیماری در ۲۵ آبان ۱۳۷۷ به رحمت ایزدی پیوست.

«چراغداران» را به تهیه کنندگی سید محمد حسینی باغسنگانی روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مستندی از علامه جعفری در رادیو فرهنگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..