تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین عملیات برای قتل سلمان رشدی کی بود و چه سرانجامی داشت؟ (+عکس)

سی-چهار، ماده ای است بسیار حساس که با کمترین حرارتی منفجر می شود و این نکته ای بود که مازح بدان وقوف کامل نداشت.

  عصر ایران - 14 مرداد 1368 و در حالی که کمتر از 6 ماه از فتوای قتل سلمان رشدی می گذشت، جوانی لبنانی به نام "مصطفی مازح" وارد هتلی در غرب لندن می شود که در طبقه سوم آن، سلمان رشدی سکونت داشت.

مازح که از پیروان امام خمینی بود، تصمیم داشت حکم قتل نویسنده آیات شیطانی را اجرا کند. بنابراین اتاقی در طبقه دوم هتل «بورلى هاوس» به مبلغ 39 پوند و 50 پنس اجاره کرد و منتظر فرصت ماند.

از آنجا که محل اقامت سلمان رشدی تحت تدابیر شدید امنیتی بود، مازح تنها راه قتل او را عملیات انتحاری تشخیص داده بود. او در روز واقعه، مقداری ماده منفجره سی-چهار به بدن خود متصل کرد و روی آنها لباس پوشید و با سرعت به سمت طبقه بالا حرکت کرد.
اولین عملیات برای قتل سلمان رشدی کی بود و چه سرانجامی داشت؟ (+عکس)
سی-چهار، ماده ای است بسیار حساس که با کمترین حرارتی منفجر می شود و این نکته ای بود که مازح بدان وقوف کامل نداشت. حرکت سریع او ، دمای محیط و لباس هایی که روی ماده منفجره پوشیده بود، باعث شد قبل از رسیدن به هدف، انفجار صورت گیرد و مصطفی مازح عنوان اولین شهید اجرای فتوای امام در قتل سلمان رشدی را به خود اختصاص دهد.
مازح فردای آن روز، 22 ساله می شد.
قطعات بدن او، بعد از 7 ماه تحویل خانواده اش در لبنان شد.

logo-vid کانال عصر ایران در تلگرام 15 سال پیش در چنین روزی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین عملیات برای قتل سلمان رشدی کی بود و چه سرانجامی داشت؟ (+عکس)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..