تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دلایل تعطیلی زایشگاه ایزدی قم

بیش از پنجاه سال است که از ساخت بیمارستان زنان و زایشگاه ایزدی قم  می گذرد. زایشگاهی که  جزء نوستالژی قمی ها بوده  روزگارانی مادربزرگ ها نوزادان  خود را در آنجا وضع حمل کرده   و حالا نوه های خود را در این زایشگاه در آغوش کشیده اند، اما حالا مدتی است که تعطیلی  و ادغام آن با بیمارستان فرقانی با  واکنش هایی روبرو شده است.

 در جلسه کارشناسی تعطیلی زایشگاه ایزدی که با حضور اعضای کارگروه‌های بهداشت و درمان و حقوقدانان وهمچنین نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی  در دفتر کارگروه‌های مشورتی و نظارتی امیرآبادی ، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، حمید اورعی گفت: زایشگاه ایزدی یکی از بیمارستان‌های خوش سابقه در قم است و تغییر کاربری آن برای مردم مهم است.

مسئول کارگروه‌های مشورتی و نظارتی امیر آبادی افزود: مشکل هزینه‌های مالی یا تک تخصصی بودن دلیل قانع کننده‌ای برای تعطیلی نیست ضمن اینکه معتقد هستم در انتقال این بیمارستان به فرقانی کارشناسی دقیقی صورت نگرفته است، اما مردم باید در جریان امور قرار گیرند نباید همه چیز در هاله‌ای از ابهام باشد و اینکه دانشگاه علوم پزشکی قم مردم را نامحرم می‌داند و توضیحی ارائه نمی‌کند که چه سرنوشتی در انتظار بیمارستان ایزدی است شایسته مردم فهیم قم نیست.

او بازگشت دوباره بیمارستان ایزدی به چرخه درمان استان را با این وضع پیش آمده غیر ممکن دانست و بیان کرد: برای مثال می‌گویند در اقتصاد پزشکی بیمارستان کمتر از ۵۰۰ تختخواب زیان ده است درحالی که به گواه گفته‌های کارشناسان ضریب اشغال تخت های بیمارستانی  ایزدی صددرصد بوده و اصلا هم زیان ده نبوده پس ماجرای تعطیلی آن چیست؟این باید برای مردم روشن شود.

دلایل تعطیلی زایشگاه ایزدی قم

اورعی بر لزوم کارشناسی دقیق مبتنی بر آمایش سرزمین و برنامه‌ریزی شهری توسط دانشگاه علوم پزشکی قم در ساخت بیمارستان جدید تاکید کرد و افزود: به گفته مسئول خیران سلامت وراث مرحوم ایزدی می‌خواهند برای جبران زایشگاه ایزدی بیمارستانی در حیاط نکویی بسازند، ولی بهتر است ابتدا مطالعات کارشناسی آن انجام شود و از تصمیمات یک شبه که در علوم پزشکی قم اتخاذ می‌شود پرهیز کرد.

او در ادامه گفت: بیمارستان نکویی و فرقانی از نظر پارکینگ و حجم مراجعات مردم گنجایش و ظرفیت توسعه را ندارد و مراجعه کنندگان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

مسئول کارگروه‌های مشورتی و نظارتی  امیر آبادی گفت: فرسایش روحی و جسمی پرسنل درمان یکی از پیامد‌های ادغام بیمارستان ایزدی و فرقانی است و با بررسی‌ها و سرکشی‌هایی که از نزدیک صورت گرفته انتقال بیمارستان موجب شده فشار زیادی به پرسنل درمان وارد شود ضمن اینکه حضور پزشکان مسئله‌ای است که با انتقال و ادغام حل نشده و بیمارستان فرقانی همچنان در تامین برخی خدمات مهم پزشکی مانند ماموگرافی با مشکل مواجه است.

او رضایتمندی مردم از خدمات علوم پزشکی در بیمارستان فرقانی را مهم ارزیابی کرد و از کار گروه مشورتی و نظارتی، بهداشت و درمان خواست تا با پیگیری و سرکشی مستمر از این بیمارستان میزان رضایتمندی مردم را مورد بررسی قرار دهند.

اورعی از کارگروه مشورتی و نظارتی حقوقدانان خواست تا از منظر حقوقی واگذاری زایشگاه ایزدی به علوم پزشکی را مورد بررسی قرار دهند تا مشخص شود این زایشگاه بر اساس سند وقف هست یا خیر؟ آیا وارثین در تعیین سرنوشت این زایشگاه می‌توانند نقشی داشته باشند یا خیر؟

گفتنی است در جلسه بررسی کارشناسی تعطیلی زایشگاه ایزدی نظرات کارشناسی مخالفان و موافقان  مورد ارزیابی قرار گرفت.

افزایش صد درصدی تخت‌های بیمارستانی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص  تعطیلی زایشگاه ایزدی  گفت: ساختمان این مرکز برای بیش از ۵۰ سال  است که از نظر فنی، امنیتی ندارد.

دکتر مهدی مصری تجهیز بیمارستان‌های استان را به صورت بهینه و بروز ضروری خواند و افزود: بیمارستان شهید بهشتی به عنوان مهم‌ترین مرکز درمانی استان نیاز فوری به بازسازی وتجهیز دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان  قم  از افزایش صد درصدی تخت‌های بیمارستانی تا دو سال آینده خبر داد  و  گفت: در حال حاضر کمتر از۲۵۰۰ تخت بیمارستانی در قم وجود دارد که در آینده به حدود ۵ هزار تخت خواهد رسید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دلایل تعطیلی زایشگاه ایزدی قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..