تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عزاداری حسینی باید به طهارت درونی منجر شود

آیت‌الله علیرضا اعرافیبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی، خطیب جمعه قم، امروز، 21 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، اظهار کرد: ایران میلیون‌ها نفر از اتباع افغانی را در خود میزبانی می‌کند و انتظار متقابل از طالبان دارد که آن‌ها نیز حساسیت‌های ایران را محترم دارند.

وی با اشاره به حوادث اخیر در افغانستان گفت: کنار گذاشته شدن عاشورا از روزهای تعطیل در تقویم ملی افغانستان در کنار برخی حوادث دیگر نشانه‌های خوبی نیست، همان‌گونه که ایران امنیت و مقدسات مذاهب دیگر را محترم می‌شمارد از طالبان نیز چنین انتظاری دارد.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به سالگرد پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه علیه تجاوز رژیم صهیونسیتی گفت: این پیروزی نقطه عطفی در مقاومت اسلامی و ضربه سختی بر استکبار جهانی بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه ایجاد داعش حاصل اتاق فکر اسرائیل و دشمنان بود، ادامه داد: شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه مواضع و تاکتیک‌های آن را تا حدودی تغییر داد؛ آن‌ها با ایجاد داعش علاوه بر تلاش برای نشان دادن چهره‌ای زشت از اسلام به دنبال زمین‌گیر کردن انقلاب اسلامی و ایران بودند.

اعرافی مواضع و بیانیه اخیر یکی از نامزدهای انتخابات سال ۸۸ را موردتوجه قرار داد و گفت: برخی از افراد نادان امروز بر افتخارات جبهه مقاومت، سردار سلیمانی و همدانی و ابومهدی المهندس دهن‌کجی می‌کنند؛ این حرف‌های سست پذیرفتنی نیست.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری با اشاره به حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸، اظهار کرد: شما که به ارزش‌های دموکراسی پایبند نبودید امروز ثابت کردید به ارزش‌های اسلامی نیز پایبندی ندارید؛ ملت ایران از محور مقاومت در منطقه دفاع و حمایت خواهد کرد.

وی جنگ اخیر رژیم صهیونیستی در غزه را موردتوجه قرار داد و گفت: ملت اسلام عشق به ارزش‌های اسلامی دارد و این ملت روزی فلسطین را از چنگال اسرائیل غاصب آزاد خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط نقش مهمی در اشتغال و اقتصاد دارد، بیان کرد: طی سال‌های اخیر بخشی از صنایع کوچک تعطیل‌ شده و امسال در راستای شعار سال باید در راستای دانش‌بنیان کردن این صنایع و اعطای تسهیلات توجه ویژه قرار گرفته و از تعطیلی آن‌ها جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌نظام تربیتی اسلام، گفت: در منطق اسلام تربیت فرزند قبل از دوران انعقاد نطفه و شیرخوارگی آغاز می‌شود و در این زمینه لقمه حلال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. رعایت آداب و احترام متقابل بین کودک و فضای خانواده و ابراز محبت بیانی اهمیت بسزایی در تربیت صحیح فرزندان دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به تأکید اسلام بر صیانت و کرامت انسان در تعاملات اجتماعی، ادامه داد: قرآن کریم از  انسان به‌عنوان سالک الی الله و دارای آفاق وسیع کرسی‌های ملکوتی یادکرده و باید آداب و احترامات انسان را در این نظام معرفتی تفسیر کرد.

اعرافی با تأکید بر اینکه اسلام بی‌احترامی، دروغ و دورویی را در تعاملات اجتماعی و تربیت فرزند رد کرده، گفت: در کنار این اسلام با احترامی که مانع از تذکر، هشدار، تربیت و امر به‌ معروف و نهی از منکر باشد مخالف است، اسلام به‌دنبال احترامی است که منجر به تربیت درست و عمل به وظایف اجتماعی و اخلاقی شود. تجربه بشری و تحقیقات علمی نشان می‌دهد که افراط در احترام و چشم‌پوشی از اشتباهات نیز نتیجه عکس داده و مانع از اصلاح فرد دیگر می‌شود.

اعرافی نوسان در احترام و تحقیر از موانع تربیت افراد است، بیان کرد: این نوسان نسنجیده سبب تشویش در شکل‌گیری کودک و همچنین تعاملات اجتماعی دیگر می‌شود.

اعرافی با بیان اینکه عزاداری‌های امسال محرم با شور و شعور فوق‌العاده برگزار شد، تصریح کرد: توجه عزاداران قمی در اطعام نیازمندان، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، معرفت‌افزایی دینی و اقامه نماز جماعت در حد وسیعی موردتوجه بود.

وی با اشاره به اینکه مکتب عاشورا مکتب انسان‌ساز است، یادآور شد: عزاداری واقعی باید به طهارت درونی منجر شود، نتیجه این عزاداری‌ها باید همبستگی اجتماعی، رسیدگی بیشتر به محرومین و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عزاداری حسینی باید به طهارت درونی منجر شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..