تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکسیناسیون بیش از 34 هزار راس دام علیه بیماری های خطرناک واگیر

مسئول هماهنگی ستاد بحران اداره کل دامپزشکی استان گفت:با هدف کنترل و پیشگیری از انتشار بیماری های خطرناک و واگیر دامی و قابل انتقال به انسان18 اکیپ واکنش سریع به مناطق آسیب دیده و درگیر اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مسئول هماهنگی ستاد بحران اداره کل دامپزشکی استان گفت: در پی بارندگی های اخیر و جاری شدن سیلاب در برخی شهرستان های استان، اداره کل دامپزشکی با هدف کنترل و پیشگیری از انتشار بیماری های خطرناک و واگیر دامی و قابل انتقال به انسان اقدامات اضطراری ازجمله واکسیناسیون جمعیت دامی، دفن بهداشتی دام و طیور تلف شده در سیل، در مان دام های آسیب دیده و سم پاشی واحدهای دامی در مناطق آسیب دیده را با راه اندازی و اعزام 18 اکیپ واکنش سریع به مناطق آسیب دیده و درگیر انجام داد.

دکتر محمد کریم پورمند گفت: از جمله زمان هایی که سبب بروز بحران در حوزه دامپزشکی می شود بارندگی و وقوع سیلاب است چرا که باعث ایجاد شرایط نامناسب بهداشتی برای دام ها و همچنین آسیب دیدن و حتی تلف شدن دام ها در شرایطی بسیار نامطلوب شده و این باعث بروز و انتشار بیماری های خطرناک و واگیر دامی و قابل انتقال به انسان خواهد شد.

وی ادامه داد: در این شرایط برای پیشگیری از وقوع بحران و بروز و انتقال بیماری به انسان و همچنین حفظ سلامت جمعیت دامی و پیشگیری از آسیب های اقتصادی بیشتر برای دامداران و روستاییان، دامپزشکی اقدام به انجام عملیات واکنش سریع از جمله واکسیناسیون جمعیت دامی، دفن بهداشتی دام و طیور تلف شده در سیل، در مان دام های آسیب دیده و سم پاشی واحدهای دامی در مناطق آسیب دیده می نماید.

مسئول هماهنگی ستاد بحران اداره کل دامپزشکی استان اظهار داشت: از این رو در پی بارندگی و بروز سیلاب اخیر در استان، اداره کل دامپزشکی در راستای پیشگیری از بروز بحران اقداماتی همچون دفن بهداشتی بیش از 120 راس دام و افزون بر 560 قطعه طیور تلف شده، درمان حدود 370 راس دام سبک و سنگین آسیب دیده، سم پاشی قریب به 25 هزار راس دام، ضدعفونی 18 هزار متربع اماکن دامی و واکسیناسیون بیش از 34 هزار راس دام را توسط راه اندازی و اعزام 18 اکیپ بهداشتی دامپزشکی انجام داده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکسیناسیون بیش از 34 هزار راس دام علیه بیماری های خطرناک واگیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..