تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا شاهد یک جهش قیمتی جدید در خودروهای ساخت داخل خواهیم بود؟

شیوه جدید اخذ مالیات نقل ‌و‌ انتقال خودرو و حواشی آن

صدورآیین نامه مربوط به اولین نقل و انتقال خودرو که تصویر آن پیوست این یادداشت خواهد شد گویای یک رویکرد تازه در چرخه انتقال خودور از سازنده یا تولید کننده به مصرف کنندگان می باشد.

گروه اقتصادی - مصطفی مطهری:صدورآیین نامه مربوط به اولین نقل و انتقال خودرو که تصویر آن پیوست این یادداشت خواهد شد گویای یک رویکرد تازه در چرخه انتقال خودور از سازنده یا تولید کننده به مصرف کنندگان می باشد. در واقع آنچه اهمیت این آیین نامه را بیشتر می کند تعیین اصول و چارچوبی تازه و رعایت آن بر حسب امور مالیاتی است که از دوش خریدار حقیقی برداشته می شود و تولید کننده یا شرکت های خودور ساز یا واردکننده خودور و ... مشمول آن می شود. اما با این حال، این مسئله تنها شامل این بخش نخواهد بود و در مراحل بعدی برای خریداران نیز مواردی را در این راستا نظر گرفته است. در واقع همین دو موضوع دلیلی بر خبرساز بودن این آیین نامه شده است.

به گزارش بولتن نیوز، واقعیت امر این است که آنچه در این باره قابل توجه و تأکید می باشد آغاز روند تازه در دو عرصه است. عرصه اول مربوط به رعایت حقوق مصرف کننده یا خریدار است که از این به بعد مالیات مذکور بر قیمت و ازرش کالای مورد نظر در فاکتور فروش حذف می گردد و این نشانگر تغییر در شرایط بازار می باشد که از این پس شرکت های خودروساز باید مالیات های مورد نظر در این باره را بدون درج در صورتحساب فروش پرداخت کنند. این بدان معناست که راه های فرار مالیاتی برای دلالان خودرو به شیوه مناسبی بسته شده است.

آیا شاهد یک جهش قیمتی جدید در خودروهای ساخت داخل خواهیم بود؟

عرصه دوم این اتفاق مهم با شاخص های پرداخت مالیاتی مرتبط می باشد. بطوریکه بنا بر نکات بیان شده در این آیین نامه اتخاذ رویکرد تفکیک در حوزه مالیاتی در قالب دستور مذکور و جدا سازی آن از شاخص های اعتبار مالیاتی می باشد. در واقع این اشاره دقیق در صورت اجرا به معنای آن خواهد بود که مالیات پرداخت شده از سوی موارد نامبرده در این آیین نامه، از موارد مالیاتی از سوی خریداران جدا خواهد شد. بطوریکه با شیوه جدید اخذ مالیات نقل ‌و‌انتقال خودرو، الزاماً مالیات خودرو قبل از مراجعه به مراکز تعویض پلاک اخذ می‌شود.

به عبارت بهتر در روش جدید در ذیل اخذ مالیات نقل و انتقال خودرو بدون پرداخت مبلغ مالیات خودرو، دیگر امکان اخذ نوبت تعویض پلاک در هیچ مرکزی در کشور وجود نخواهد داشت. در واقع تفاوت روش جدید با گذشته در مدت زمان پرداخت مالیات(قبل از تعویض پلاک) می باشد وگرنه مالیات انتقال از گذشته هم وجود داشته است. بنابراین این شیوه در شکل تازه آن به نفع خریداران خواهد بود و آنها در روند انتقال، تسهیلات تازه ای را دریافت خواهند کرد و از سوی دیگر این آیین نامه دست دلالان را از جیب مردم کوتاه کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا شاهد یک جهش قیمتی جدید در خودروهای ساخت داخل خواهیم بود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..