تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناباروری در مردان با گوشی چگونه ممکن است؟

ناباروری در مردان با گوشی ها، مشخص شد، اما هنوز رابطه ‌علت و معلولی بین این دو اثبات نشده است.

ناباروری در مردان

این تیم از محققان، یافته‌های مربوط به ۱۰ نمونه تحقیقاتی را در مورد نحوه تأثیر تماس با موبایل بر روی قدرت بارورسازی مردان مورد سنجش قرار دارد. در بین مردانی که هیچ تماسی با تلفن موبایل نداشتند، ۵۰ تا ۸۵ درصد از اسپرم آنها توانایی طبیعی برای حرکت به سمت تخمک را داشت.
این رقم در بین مردانی که با موبایل تماس داشتند ۸ درصد کمتر بود. اثرات مشابه در ارتباط با قابلیت زیستی اسپرم هم مشاهده شد که به میزان و مقدار اسپرمی گفته می‌شود که زنده است. اثرات تماس با تلفن همراه بر میزان تراکم اسپرم (در واقع تعداد اسپرم در هر واحد منی) چندان واضح و آشکار نیست.
اکثر افراد بزرگسال در سرتاسر جهان تلفن همراه دارند و حدود ۱۴ درصد از زوج‌ها در کشورهایی با درآمد متوسط و کم در باردار شدن دچار مشکل هستند. محققان می‌گویند که تحقیقات قبلی نشان داده که پرتوهای الکترومغناطیس با فرکانس رادیویی که از موبایل ساطع می‌شود می‌تواند بر قدرت باروری مردان اثر گذاشته و به آن آسیب بزند.
این تحقیق بر این مسئله تأکید دارد که تماس با پروتوهای الکترومغناطیسی فرکانس رادیویی ناشی از موبایل‌ها در جیب شلوار بر خواص اسپرم اثری منفی و مخرب می‌گذارد. این مسئله برای مردانی که در مرز ناباروری قرار دارند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
در شرایطی که در این تحقیق، ‌ارتباط بین تماس با موبایل و ناباروری در مردان مشخص شد، اما هنوز رابطه ‌علت و معلولی بین این دو اثبات نشده است.

دکتر سلام

اخبار مرتبط :

رژیم غذایی برای درمان ناباروری مردان !

چه عواملی باعث ناباروری و نازایی در مردان می شود

مهمترین علل افزایش ناباروری مردان و زنان ایرانی چیست؟

مبارزه با استرس و ناباروری در مردان با این صبحانه

جدید ترین روش درمان ناباروری مردان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناباروری در مردان با گوشی چگونه ممکن است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..