تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیسی: یقین دارم بسیاری از مسایل، به برکت اجتماع عظیم اربعین حل خواهد شد / وزیر اقتصاد: مسیرهای بلندمدت اقتصاد تحت کنترل است / اسحاق جهانگیری: برجام را جناحی تعریف و تقسیم نکنیم/حسین شریعتمداری: تحمیل‌کنندگان فاجعه برجام باید در یک دادگاه ویژه، مورد مؤاخذ

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

توصیه اسحاق جهانگیری درمورد احیای برجام: آن را جناحی تعریف و تقسیم نکنیم
جهانگیری در مورد احیای برجام نوشت: باید در شرایط دشوار کنونی، انگیزه‌ها و دغدغه‌ها را در مقیاس ملی سنجید و تلاش کرد که موفقیت دولت در حل مشکلات مردم به ویژه سیاست خارجی و احیای برجام و رفع تحریم‌ها، موفقیت کشور قلمداد شود. آن را جناحی تعریف و تقسیم نکنیم. در بخشی از یادداشا جهانگیری آمده است: سیاست خارجی سازنده (بی‌تحریم و بی‌تنش)، از جمله همین فرصت‌هاست. علاوه بر این، داشتن برنامه‌ای جامع و شفاف و تیمی کاردان و هماهنگ، می‌تواند عامل بهبود وضعیت اقتصاد کشور و گشایش در معیشت مردم باشد. امیدوارم دولت محترم به پیشنهادها و راه حل‌های کارشناسانه و دلسوزانه بیشتر اعتنا کند و از انتقادات با سعه‌صدر استقبال نماید. باید در شرایط دشوار کنونی، انگیزه‌ها و دغدغه‌ها را در مقیاس ملی سنجید و تلاش کرد که موفقیت دولت در حل مشکلات مردم به ویژه سیاست خارجی و احیای برجام و رفع تحریم‌ها، موفقیت کشور قلمداد شود. آن را جناحی تعریف و تقسیم نکنیم.

رئیسی: یقین دارم بسیاری از مسایل، به برکت اجتماع عظیم اربعین حل خواهد شد
سیدابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با جمعی از فعالان برگزاری راهپیمایی اربعین در تشریح ویژگی‌های مراسم عظیم اربعین حسینی، گفت: راهپیمایی اربعین نمادی درخشان برای بقای عاشورا و فرهنگ عاشورایی و بزرگترین اجتماع بشری بر روی زمین است. رئیس جمهور با اشاره به تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری بر هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن جریان عظیم اربعین، اظهار داشت: این مراسم یکی از جلوه‌های بروز و ظهور جهانی باورمندان به حضرت سیدالشهدا و جبهه مقاومت است و یقین دارم بسیاری از مسایل به برکت اجتماع عظیم اربعین حل خواهد شد. رئیسی با تشریح نقش دولت برای تسهیل حضور مردم در مراسم اربعین، تصریح کرد: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، در تمام گفتگوها و دیدارها با مقامات عراقی، اجتماع اربعین را با محوریت حل مشکلات زائران حسینی، پیگیری کرده‌ایم. مسئولین عراقی نیز اعلام کرده‌اند که امسال برای حضور زائران ایرانی اربعین در این کشور محدودیتی وجود ندارد.

حسین شریعتمداری: تحمیل‌کنندگان فاجعه برجام باید در یک دادگاه ویژه، مورد مؤاخذه علنی قرار گیرند
حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی از بی نتیجه ماندن مذاکرات وین خبر داد. او نوشت: «برخلاف آنچه مقامات و رسانه‌های غربی اعلام می‌کنند و در داخل کشور توسط شماری از مدعیان اصلاحات و اعضای دولت قبلی تکرار می‌شود، تا‌کنون مذاکرات وین به هیچ نتیجه‌ای که تضمین‌کننده منافع ملی کشورمان و مخصوصاً تامین‌کننده انتفاع اقتصادی ایران باشد، نرسیده است و مذاکرات درباره چهار محور اصلی، کماکان بی‌نتیجه مانده است.» او در بخش دیگری از این یادداشت می‌گوید: باتوجه به فراوانی نمونه‌های خلاف‌گویی آشکار جریان مورد اشاره و نیز خسارت جبران ناپذیری که به نظام و مردم تحمیل کرده‌اند، پیشنهاد می‌شود که افراد شاخص این جریان در یک مرکز مسئول، نظیر بازرسی کل کشور و یا دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مدیران دولتی، مورد مؤاخذه علنی قرار گیرند تا خلاف‌گویی و وارونه‌نمایی آنها با ارائه اسناد غیر قابل انکار موجود بر همگان آشکار شده و زمینه سوءاستفاده بیشتر آنان که در بسیاری از موارد همسو با دشمنان تابلو‌دار نظام بوده است از میان برداشته شود. به عنوان مثال، از آنها بخواهند فقط به یکی از دستاوردهای برجام برای کشورمان اشاره بفرمایند

چرا کارتخوان مغازه‌ها غیب می‌شوند؟
در حالی گزارش‌ها حاکی از کاهش ۵ درصدی ارزش معاملات ثبت شده در مجموع کارتخوان‌های فعال و دایر سراسر کشور حکایت دارد که تحلیلگران دلیل اصلی این موضوع را ترس فروشندگان از رقم‌های مالیاتی می‌دانند. قاسم نوده‌فراهانی، رییس اتاق اصناف:کارتخوان‌ها به قوت خود باقی است. حالا اگر بعضی‌ها هم کارتخوان را کنار گذاشته باشند، بگویند آن کالایی که می‌خرند و برای آن‌ها از طریق کارخانه یا شرکت‌های عرضه‌کننده فاکتور صادر می‌شود، آن را چه می‌خواهند کنند. /خبرآنلاین

آیا روحانیون می‌توانند در حرفه روانشناسی موفق باشند؟
امان الله قرایی مقدم، استاد روانشناسی، در روزنامه آرمان نوشت: اکنون که روحانیت معظم در نظر دارد به مباحث روانشناسی و مشاوره و احیانا در آینده به مباحث جامعه شناسی ورود کنند؛ باید به این سوال پاسخ داده شود که آیا این قشر محترم از علم روانشناسی و جامعه شناسی بهره برده‌اند؟ روحانیون در حوزه‌های علمیه چه اندازه با علم مشاوره و روانشناسی آشنا شده‌اند و یا با روانشناسی عمومی، روانشناسی رشد، روانشناسی پرورشی آشنایی دارند؟ نگارنده به عنوان یک معلم بیش از ٧٠ واحد روانشناسی پاس کرده و هر روز هم در زمینه‌های مختلف روانشناسی به مطالعه می‌پردازد، اما گاه به سرعت علم نمی‌رسد. آیا روحانیون معظم و یا حتی نمایندگان فعلی مجلس که قصد دارند طرحی برای ورود روحانیون به مباحث روانشناسی و مشاوره آماده کنند؛ مطالعات روزانه در ارتباط با این علوم دارند؟

واعظ آشتیانی: حق‌خوری هم عالمی دارد!
انتقاد «واعظ آشتیانی» از فدراسیون برای عدم تایید صلاحیتش: من براساس وظیفه ملی خودم جلو آمدم، اما تقدیر اینگونه رقم خورد. جالب است که می‌بینیم چگونه حق را در روز روشن ضایع می‌کنند؛ مقصر، مُحِق می‌شود و محق، مظلوم واقع می‌شود. در فوتبالی که سالانه پنج هزار میلیارد تومان توسط دولت و خصولتی‌ها در آن هزینه می‌شود، اتفاقات رنگارنگ در آن بی‌ارتباط نیست. ورزشی‌ها از این به بعد بهانه نداشته باشند و نگویند چرا چانه ورزش کوچک است. بلکه ببینند چه کسانی چانه ورزش را در مجموعه ورزش کوچک می‌کنند، چون خودشان مسئول هستند.

دمای هشت منطقه خوزستان از ۵۱ درجه عبور کرد
مدیر کل هواشناسی خوزستان:دمای هشت منطقه این استان در ۲۴ ساعت گذشته از ۵۱ درجه سانتیگراد عبور کرد و حداکثر دما در شوش با ۵۳.۶ درجه ثبت شد. در این مدت حداکثر دما در بستان ۵۲.۲، اهواز و صفی آباد دزفول ۵۱.۶، آبادان ۵۱.۵، کشاورزی اهواز ۵۱.۴، شوشتر ۵۱.۲، امیدیه ۵۱، هندیجان ۵۰.۶ و گتوند ۵۰.۵ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

خبر‌های ضد و نقیض از حمله طالبان به مرزبانان ایران
برخی منابع از درگیری طالبان با مرزبانی فراجا در هنگ مرزی شهرستان تایباد خبر میدهد. ظاهرا نیرو‌های طالبان به خودروی گشتی گروهان مرزی هشتادان تایباد حمله کردند. گفته می‌شود یکی از سربازان وظیفه در این درگیری به شهادت رسیده و یک سرباز وظیفه دیگر زخمی شده است. ساعاتی پس از انتشار این خبر، خبرگزاری دولت نوشت: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در پی انتشار خبر‌هایی مبنی بر درگیری و تیراندازی در مرز تایباد در فضای مجازی اعلام کرد: هیچگونه درگیری در این مرز روی نداده و چنین اخباری کذب است. سید هادی طباطبایی افزود: هدف از انتشار این نوع اخبار ایجاد خدشه بر روابط پایدار مرزی بین ایران و افغانستان در محدوده خراسان رضوی است و در حال حاضر تعاملات مرزی بین ایران و حاکمیت کنونی افغانستان در جریان است. گفتنی است، در روز‌های گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به صراحت اعلام کرده بود که اتفاقات رخ داده در مرز ایران با افغانستان ناشی از عدم توجه و توجیه نیرو‌های مرزبانی افغانستان به خطوط مرزی و بین‌المللی دو کشور است.

ابوطالبی: زمان نشان می‌دهد اقدام مذاکره‌کنندگان تصمیم استراتژیک بوده یا خطای استراتژیک
حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس جمهور سابق به توئیت جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا واکنش نشان داد و نوشت:اینکه «متن نهایی» وین، منافع ایران را بیشتر از برجام تامین می‌نماید یا نه، موضوعی است که آن را تاریخ به درستی قضاوت خواهدکرد. اما آنچه موضوع مهم امروز است تبدیل وضعیت ایران در مذاکرات از «سیاست تأخیری» به موقعیتی استراتژیک است: اینکه به دنبال نهایی شدن متن توسط ۴+۱+۱ وخاتمه مذاکرات یا با پذیرش این متن توسط ما، برجام احیا می‌شود و یا آنکه با ردّ آن، مکانیسم ماشه به بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل خواهد انجامید. زمان به زودی نشان میدهد که اقدام مذاکره‌کنندگان در رساندن گفتگو‌ها به این مرحله‌ی اجباری، یک تصمیم استراتژیک بوده است، و یا یک خطای استراتژیک.

وصیت نامه ابتهاج: پیکرم را زیر درخت ارغوان به خاک بسپارید
محمود شالویی، دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی به نمایندگی از وزیر، فرهنگ در تماس تلفنی با یلدا ابتهاج دختر زنده‌یاد امیر هوشنگ ابتهاج، ضمن ابلاغ پیام تسلیت دکتر اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایشان، از آمادگی این وزارتخانه برای هرگونه همکاری در انتقال پیکر مرحوم هوشنگ ابتهاج به ایران و تشییع این شاعر معاصر در وطن خبر داد. هوشنگ ابتهاج که در ۱۸ مردادماه درگذشت، از سال‌ها پیش در آلمان زندگی می‌کرد. او وصیت کرده بود که زیر درخت ارغوان، در خانه خودش واقع در شهر رشت به خاک سپرده شود.

نماینده مجلس: مانند چینی‌ها می‌توانیم به جای واردات خودرو، سرمایه گذار بیاوریم
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در عین حال که بخش خصوصی را تقویت می‌کنیم فضای رقابتی هم ایجاد می‌شود و منجر به از بین بردن هر گونه رانتی در این صنعت می‌شود. مساله این است که چین که خود سازنده خودروست، ماشین‌های اروپایی و آمریکایی تولید و مردم سوار می‌شوند و هیچ گونه انحصاری در این بازار و صنعت وجود ندارد. وی در این باره توضیح داد: البته نکته مهم این است که ماشین‌های آمریکایی در آمریکا تولید نمی‌شوند، بلکه شرکت‌های تولیدی بزرگ خودرو در داخل چین، خودرو تولید و عرضه می‌کنند، بنابراین ما نیز می‌توانیم برای تقویت تولید، عرضه و صادرات بیشتر، حذف رانت و انحصار تولید با شرکای خارجی در داخل ایران را کلید بزنیم و با شرکت‌های بزرگ خودروسازی در حوزه تولید خودرو در داخل ایران مشارکت کنیم. علی جدی تاکید کرد: ما نیز مانند چینی‌ها می‌توانیم به جای واردات خودرو، سرمایه گذار و شرکت سازنده را به داخل کشور بیاوریم تا ضمن مصرف در داخل کشور، با شرکت‌های بین المللی و صادرات خودروی خارجی مشارکت جدی را کلید بزنیم.

۶۰۰۰ میلیارد تومان به بورس واریز شد
رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه با بیان اینکه صندوق توسعه ملی تا کنون ۶۰۰۰ میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کرده است، اظهار کرد: آخرین واریزی در روز شنبه ۱۵ مرداد و به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود که با احتساب این مبلغ میزان واریزی‌های صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه به ۶۰۰۰ میلیارد تومان رسید.

به تهرانی‌ها در قرچک و پیشوا زمین می‌دهیم
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: فردا مراسم تحویل زمین به یکی از کارگزاری‌های نهضت ملی مسکن را خواهیم داشت؛ همچنین به زودی تصمیم داریم علاوه بر شهرهای قبلی در پیشوا و قرچک نیز به صورت خودمالک، زمین در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار دهیم تا اقدام به ساخت مسکن کنند.

تجارت ۱۰۲ میلیارد دلاری کشور در دولت سیزدهم
سخنگوی گمرک گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان تیرماه امسال، ۱۵۱.۵ میلیون تن کالا به ارزش ۱۰۲ میلیارد دلار، بین ایران و سایر کشور‌ها تبادل شد که نسبت به مدت مشابه ۳۱ درصد در ارزش افزایش داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی: آرامش خوبی در بازار ارز برقرار است
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در بازار ارز آرامش خوبی برقرار است، گفت: در چهار ماهه امسال حدود ۸۰ درصد رشد تأمین ارز در سامانه نیما داشتیم. علی صالح‌آبادی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه هیئت دولت، در خصوص وضعیت بازار ارز ادامه داد: همچنان مازاد عرضه نسبت به تقاضا در سامانه نیما وجود دارد. این بازار عمق بسیار خوبی پیدا کرده و روزانه بیش از ۱۰ میلیون دلار بین صرافی‌ها معامله در حال انجام است.

ایرنا: قیمت دلار توافقی زیر ۳۰ هزار تومان آمد
ایرنا نوشت: معاملات توافقی دلار در ساعات پایانی معاملات امروز در بازار ارز (چهارشنبه‌، ۱۹ مردادماه) از کانال ۳۰ هزار تومان عقبگرد کرد.

وزیر اقتصاد: مسیرهای بلندمدت اقتصاد تحت کنترل است
احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره  به  سالگرد شروع به کار دولت سیزدهم اینکه گزارش‌های مربوط به ارزیابی عملکرد دولت در رسانه‌های مختلف مطرح و در مورد آن بحث شود را طبیعی دانشت و افزود: ما این فرصت را برای مشارکت صاحب‌نظران و منتقدان مغتنم می شماریم. وی خاطرنشان کرد: درخواست جدی دارم اینکه همه اصحاب رسانه سعی کنند مستند به اعداد و ارقام رسمی کشور مطالب را تهیه کنند. متاسفانه از داده‌های غلطی گاهی استفاده می شود که فایده‌ای جز تخریب اذهان عمومی جامعه ندارد. وی با بیان اینکه واقعیتی هست که برخی از آنها نقاط ضعف است، گفت: در فاصله بین اردیبهشت تا تیرماه به لحاظ شاخص‌های قیمتی فشار بیشتری روی مردم بود و شاخص‌های تورمی هم این را نشان می دهد، اما مسیر تحت کنترل است و همانطور که تورم تیرماه کاهش داشت در مرداد هم همین کاهش را نسبت به تیرماه شاهد خواهیم بود. در بهار ۱۴۰۱ پایه پولی کشور ۶ درصد افزایش یافته است در حالی که در ۱۴۰۰، ۹ درصد بود یا دولت در بهار امسال  با یک پنجم تنخواه بودجه‌ای سال گذشته خودش تمام هزینه‌ای مصرفی اش را مدیریت کرد اینها نشان می دهد که این دست مسیرهای بلندمدت اقتصاد تحت کنترل است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیسی: یقین دارم بسیاری از مسایل، به برکت اجتماع عظیم اربعین حل خواهد شد / وزیر اقتصاد: مسیرهای بلندمدت اقتصاد تحت کنترل است / اسحاق جهانگیری: برجام را جناحی تعریف و تقسیم نکنیم/حسین شریعتمداری: تحمیل‌کنندگان فاجعه برجام باید در یک دادگاه ویژه، مورد مؤاخذ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..