تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اسپیس ایکس 52 ماهواره دیگر استارلینک را با موفقیت به مدار رساند

اسپیس ایکس گروه بزرگ دیگری از ماهواره‌های اینترنتی استارلینک را به مدار فرستاد و با موفقیت راکت مرحله اول خود را در یک سکوی شناور در دریا فرود آورد. در این ماموریت 52 ماهواره دیگر به فضا پرتاب شد و تا مجموع تعداد ماهواره‌های پرتاب‌شده توسط این شرکت را به بیش از 3000 برساند. البته تعداد ماهواره‌های فعال در مدار کمتر از این مقدار است.

پرتاب اخیر این شرکت بیست و یکمین ماموریت استارلینک در سال 2022 و در مجموع سی و پنجمین پرواز مداری اسپیس ایکس در سال جاری بوده است. این شرکت پیش‌تر در سال گذشته میلادی 31 پرواز مداری انجام داده بود اما حالا با هر پرواز این رکورد را ارتقا می‌دهد.

فرود موفق راکت فالکون 9 اسپیس ایکس

استفاده دوباره از راکت‌ها اهمیت زیادی برای اسپیس ایکس دارد چون این فرآیند را به عنوان پیش‌نیازی برای کلونی‌سازی در مریخ در نظر گرفته است. راکت فالکون 9 اخیر که این 52 ماهواره را از زمین بلند کرد، قبلا دو بار پرواز کرده بود. این راکت سه‌شنبه ساعت 10:14 شب به وقت محلی از مرکز فضایی کندی پرواز کرد و حدود 9 دقیقه بعد در سکویی در اقیانوس اطلس در نزدیکی ساحل فلوریدا فرود آمد.

پرتاب ماهواره‌های استارلینک

در ادامه بخش بالایی فضاپیما به سفر خود در مدار پایینی زمین ادامه داد و در نهایت حدود 15 دقیقه پس از پرتاب، طبق برنامه ماهواره‌های استارلینک را به مدار رساند. این شرکت همچنان به توسعه مجموعه ماهواره‌های مداری خود ادامه می‌دهد و در مجموع برای پرتاب 12 هزار ماهواره مجوز گرفته است.

این شرکت همچنین در روز سه‌شنبه آزمایش موتور احتراق ایستای بوستر 7 و شیپ 24 را انجام داد که نمونه‌های اولیه سیستم حمل و نقل فضای دوردست استارشیپ هستند. اسپیس ایکس سعی دارد بوستر 7 و شیپ 24 را برای اولین پرواز مداری تاریخ برنامه استارشیپ آماده کند. این پرتاب احتمالا در ماه‌های آینده انجام خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اسپیس ایکس 52 ماهواره دیگر استارلینک را با موفقیت به مدار رساند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..