تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پایان گروگانگیری 2 ماهه، 31 نوجوان فوتبالیست

پایان گروگانگیری 2 ماهه، 31 نوجوان فوتبالیست ۳۱ نوجوان که از نقاط مختلف کشور که با رؤیای حضور در اردوی نوجوانان یکی از تیم‌های فوتبال لیگ برتر وارد کمپ قلابی این تیم شد‌ه بودند، با تلاش پلیس آگاهی استان البرز پس از ۲ ماه به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند. 1 حوادث 1401/05/19 گروگان‌گیری توسط گروهی از کلاهبرداران شرکت‌های هرمی                             


 با فرار یک نوجوان ۱۷ ساله کرمانی به نام «‌امیر‌رضا» از کمپ قلابی یک تیم فوتبال لیگ برتری در شهرستان کرج بیش از ۳۰ خانواده از نقاط مختلف کشور در جریان گروگان‌گیری هرمی فرزندانشان قرار گرفتند. فرزندان این خانواده‌ها پس از حضور در اردوی این تیم به ظاهر لیگ برتری به شکل بسیار مرموزی مفقود و تلفن‌هایشان از دسترس خارج شد. بر اساس گفتگوی چند خانواده کرمانی و مازندرانی با فراز‌، پس از فرار نوجوان ۱۷ ساله‌ای به نام «‌امیر‌رضا» از محل کمپ قلابی تیم لیگ برتری‌ ۳۱ خانواده در جریان گروگان‌گیری فرزندانشان توسط گروهی از کلاهبرداران شرکت‌های هرمی قرار گرفتند.                                   

 پدر یکی از نوجوانان که پسرش از شهرستان سیرجان استان کرمان به قصد شرکت در اردوی فوتبالی  راهی استان البرز شده بود‌، در خصوص نحوه اغفال فرزند ۱۶ ساله‌اش در گفتگو با فراز گفت: پسرم که عاشق فوتبال است از طریق دوستان و آشنایان متوجه عضو‌گیری یک تیم فوتبال مطرح در لیگ برتر شد و به ما اطلاع داد. آن‌ها در ابتدا با وعده حضور فرزندمان در تیم نوجوانان این تیم درخواست ۱۵۰ میلیون تومان به عنوان شهریه کردند. به خاطر سنگین بودن مبلغ شهریه در ابتدا با این موضوع مخالفت کردم‌، اما پس از آنکه با اصرار‌های پسرم مواجه شدم با گرفتن وام و قرض این مبلغ را تهیه و به کارت پسرم انتقال دادم.  

پدر این نوجوان فوتبال‌دوست در ادامه صحبت‌های خود گفت: متاسفانه با توجه به اینکه تعداد زیادی از همشهریانم که انها را می‌شناختم فرزندان خود را راهی این اردوی فوتبالی کرده بودند‌. من هم تحقیق چندانی در خصوص تیم فوتبال مورد نظر نکردم و مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان که بیشتر آن را با قرض و وام جور کرده بودم را به کارت پسرم انتقال دادم و او را به همراه نوجوانان دیگر راهی کمپ ورزشی تیم مورد نظر کردم. یک روز پس از آن‌که پسرم خبر داد که به محل کمپ باشگاه رسیده است‌، تلفن او و سایر بچه‌ها خاموش و از دسترس خارج  شدند.

 این هموطن کرمانی در ادامه توضیح داد: ابتدا فکر می‌کردیم که بنا به شرایط کمپ و قوانین اردو تلفن آن‌ها خاموش شده است‌، تا اینکه پس از چند روز پسر یکی از آشنایان از کمپ فرار کرد و به سیرجان برگشت. او خبر از زندانی شدن بچه ها داد. پس از آن به همراه خانواده‌های دیگر با طرح شکایت در مراجع قانونی در سیرجان موضوع را پیگیری کردیم و به پلیس آگاهی سیرجان رفتیم؛ اما کار ما گره خورد.      

پدر این نوجوان سیرجانی که ظاهرا فرزندش به همراه سایر دوستانش به گروگان افراد کلاهبردار درآمده بود در خصوص طول کشیدن زمان آزادی فرزندانشان به فراز گفت: با توجه به اینکه ما در سیرجان طرح شکایت کرده‌ بودیم و فرزندان ما ابتدا به تهران و بعد به کرج و از آنجا به بابلسر در استان مازندران رفته بودند‌، کار ما به مشکل اساسی برخورد‌، چون ما به ناچار برای پیگیری پرونده فرزندانمان باید از کرمان به کرج و از آنجا به استان مازندران نیابت قضایی می‌گرفتیم. بدبختانه ما  خیلی دیر متوجه زندانی شدن بچه هایمان شدیم و اصلا فکرش را نمی کردیم که بچه‌ها گرفتار دام شرکت‌های هرمی شده‌اند تا اینکه امیر‌رضا که از آشنایان ما بود از محلی که زندانی شده بود فرار کرد و خبر از شرایط وخیم بچه‌ها و زندانی شدن ۳۱ نفر از آ‌ن‌ها را داد. این طور بود که فهمیدیم که بچه‌ها اصلا در تمرینات تیم فوتبالی نیستند.                                                                                                               

پدر نوجوان گرفتار شده در دام باند شرکت هرمی در ادامه افزود: پس از گرفتن نیابت قضایی به شهرستان کرج رفتیم که مقصد بچه‌ها بود. اما متاسفانه با ردگیری‌های پلیس آگاهی متوجه شدیم که بچه‌ها را به شهرستان بابلسر در استان مازندران برده‌اند. پس از گرفتن نیابت قضایی اینبار به شهرستان بابلسر در استان مازندران رفتیم. با ردگیری‌های پلیس آگاهی بابلسر فهمیدیم که بچه‌ها دوباره به کرج منتقل شده اند و این موضوع ۵۰ روز وقت ما را تلف و همه خانواده‌ها را خسته و نا‌امید کرد.            

این پدر در خصوص اینکه آیا فرزندانشان در طول مدت ۲ ماهی که به کرج رفته بودند با آنها تماس داشتند یا نه‌، به فراز توضیح داد: در ابتدا پسرم شبی یک‌بار با من تماس می‌گرفت‌، اما پس از فرار امیر‌رضا این تماس‌ها قطع شد و بچه‌ها در تماس‌هایشان درخواست گروگانگیر‌ها را به ما اطلاع می‌داند که برای آزادی‌ بچه‌ها مبلغ ۱۵۰ میلیون از ما می‌خواستند. پس از آنکه فهمیدند پای پلیس به قضیه باز شده است دیگر اجازه نمی دادند بچه‌ها با ما تماس بگیرند و ترس تمام وجود ما را گرفت.این پدر در ادامه در خصوص همکاری نیروی انتظامی استان البرز و رئیس پلیس اداره آگاهی استان البرز به فراز گفت: خوشبختانه جناب سرهنگ نادر بیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز و معاون ایشان سرهنگ خدابنده زحمات زیادی کشیدند و محدوده محل اسکان بچه ها در محله «‌حسن‌آباد‌» شهرستان کرج شناسایی و تحت نظر گرفتند‌، تا اینکه عاقبت محل اختفای بچه‌ها شناسایی و بچه‌ها را از محل مورد نظر نجات  دادند.  

با توجه به اهمیت موضوع مفقود شدن ۳۰ نوجوان از همان اوایل طرح شکایت خانواده‌ها پیگیری خبر مربوط به این حادثه در اولویت روزنامه اینترنتی فراز قرار گرفت. با تماس خبرنگار فراز با پلیس آگاهی استان البرز‌، با توصیه سرهنگ «‌محمد نادر‌بیگی‌» رئیس پلیس  آگاهی این استان و و تاکید او به احتمال به مخاطره افتادن جان نوجوانان مفقود شده با انتشار خبر آن‌، انتشار گزارش مربوط به این گروگان‌گیری هرمی‌،  به پس از آزادی نوجوانان موکول شد‌‌.                             

رئیس پلیس اداره آگاهی استان البرز‌، از همان روز‌های ابتدایی مفقود شدن نوجوانان به فراز گفت: احتمال گروگانگیری سازمان یافته این نوجوانان بسیار ضعیف است و احتمال می‌رود که این نوجوانان درگیر کلاهبرداری باند‌های شرکت های هرمی قرار گرفته باشند.

  امیر رضا‌، نوجوان ۱۷ ساله‌ای که ۱۵ تیر‌ماه از دام اعضای شرکت هرمی فرار کرده بود در گفتگو با فراز گفت: همان ابتدا که به کرج رسیدیم متوجه شدیم که به اردوی تیم فوتبال لیگ برتر نیامده‌ایم. اعضای باند از همان ابتدا سیگار و انواع مواد مخدر را روی میز گذاشتند و گفتند هر کس تمایل دارد برای خودش استفاده کند. از همان ابتدای ورود گوشی‌های موبایل و کارت‌های بانکی که شهریه ما در آن بود را از ما گرفتند و اجازه تماس با خانواده‌ها را به ما نمی دادند. ما را با خود بیرون می‌بردند و به بهانه اینکه ما را به تمرینات تیم های خارجی ببرند‌، با کارت‌های بانکی ما دلار و سکه می‌خریدند و به این شکل پول‌های ما را از حسابمان بیرون کشیدند.

 این نوجوان در خصوص نحوه فرار خود به فراز گفت: اعضای باند همیشه هنگام خروج از محل اقامت در خروجی را قفل می‌کردند‌، اما روزی که من فرار کردم دیدم که در را قفل نکردند. من هم همان لحظه با عجله از خانه فرار کردم و با ته مانده کارتم خودم را به سیرجان رساندم.   

    با ردیابی‌های پلیس آگاهی استان البرز سرانجام محل اختفای نوجوانان مفقود شده شناسایی و طی یک عملیات ضربتی پنجشنبه گذشته ۲ باند از شرکت‌های هرمی که اقدام به حبس نوجوانان و اخاذی از خانواده‌های آنها کرده بودند‌، در حسن‌آباد کرج شناسایی و اعضای این ۲ باند دستگیر و تحویل مراجع قضایی استان البرز شدند. همچنین ۳۱ نفر در این رابطه دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفتند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه فراز

برچسب ها:



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پایان گروگانگیری 2 ماهه، 31 نوجوان فوتبالیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..