تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجاره ساعتی خانه های مبله برای سرقت

اجاره ساعتی خانه های مبله برای سرقت یک زن و ۲مرد اعضای باندی بودند که خانه‌های مجلل در شمال پایتخت را برای مدت ۲۴ساعت اجاره کرده و در این مدت نقشه سرقت وسایل باارزش خانه را عملی می‌کردند. 14 اجتماعی 1401/05/19 دستگیری اعضای باند سرقت از خانه های مجلل در شمال پایتخت


 تحقیقات برای دستگیری اعضای این باند از چند روز قبل با شکایت مردی جوان در پلیس پایتخت شروع شد. وی که یکی از آپارتمان‌های خود را به‌صورت مبله اجاره می‌داد به دام سارقان جاعل گرفتار شده و در توضیح ماجرای سرقت گفت: برای اجاره ساعتی آپارتمانم یک آگهی در سایت‌های مختلف قرار می‌دهم و افراد مختلف با من تماس گرفته و پس از آن قرار ملاقات با آنها می‌گذارم و پس از دریافت مدارک شناسایی، ‌آپارتمانم را به‌مدت ۲۴ساعت به متقاضیان اجاره می‌دهم.وی ادامه داد: آخرین فردی که با من تماس گرفت مردی بود که می‌گفت اهل یکی از شهرستان‌هاست و یکی از بستگانش عمل جراحی قلب در یکی از بیمارستان‌های پایتخت دارد، به همین دلیل بود که می‌خواست به‌مدت ۲۴ساعت آپارتمانم را اجاره کند.

او مدارکش را تحویلم داد و من کلید خانه‌ام را در اختیارش قرار دادم اما گمان نمی‌کردم که او یک سارق حرفه‌ای باشد. وی ادامه داد: پس از گذشت ۲۴ساعت با فردی که خانه‌ام را اجاره کرده بود تماس گرفتم تا مدارکش را به او بدهم و کلید را تحویل بگیرم اما جوابم را نداد. نگران شدم و با کلید یدکی که داشتم پا در آپارتمان گذاشتم اما با دیدن وضعیت خانه شوکه شدم تا حدی که در چند ثانیه اول تصور کردم اشتباه وارد خانه شده‌ام. هیچ وسیله‌ای در خانه‌ام نبود و وقتی به‌خودم آمدم متوجه شدم که همه وسایلم سرقت شده است؛ وسایلی مانند فرش‌ها، ‌تلویزیون، حتی مبل‌های راحتی و لوازم آشپزخانه.

دستگیری

با ثبت این شکایت، تحقیقات در این‌باره با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای وی‍ژه سرقت آغاز و با انجام بررسی‌ها مشخص شد فردی که خانه شاکی را خالی کرده مدارک جعلی ارائه داده است. مأموران در ادامه تحقیقات، خود را به مقابل خانه شاکی رساندند و پس از بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته معلوم شد فردی که خانه شاکی را اجاره کرده با همدستی زن و مردی در نیمه‌های شب وسایل را از خانه شاکی سرقت و داخل یک خودروی وانت نیسان قرار داده و پس از آن متواری شده‌اند

آنها خیلی ماهرانه عمل کرده و هنگام انجام سرقت‌، صورت‌هایشان را پوشانده بودند، حتی پلاک خودرو را هم مخدوش کرده بودند تا قابل شناسایی نباشد. این تنها سرقت این گروه ۳نفره نبود چرا که ظرف مدت کوتاهی چندین شکایت مشابه دیگر پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت که نشان می‌داد اعضای این گروه ‌صورت سریالی خانه و آپارتمان‌های مجلل در شمال و شمال غرب پایتخت را به‌مدت ۲۴ساعت با مدارک جعلی اجاره می‌کنند تا در نیمه‌های شب دست به سرقت لوازم داخل خانه بزنند.اگرچه هر روز به تعداد شاکیان افزوده می‌شد و اعضای این گروه تلاش می‌کردند حرفه‌ای عمل کنند اما چند روز پیش پلیس مچ سرکرده باند را هنگام سرقت گرفت و دستگیرش کرد.

او با خودروی وانتی که پلاکش مخدوش شده بود مقابل ساختمانی توقف کرده و به‌نظر می‌رسید منتظر همدستانش است که مأموران سر رسیدند و او را به دام انداختند. مرد جوان که سرکرده باند سرقت بود در بازجویی‌ها به سرقت از خانه‌های اجاره‌ای اقرار کرد و گفت:مدت‌ها بود که بیکار و دچار مشکلات مالی فراوان شده بودم. یک روز که یکی از دوستانم به همراه نامزدش مهمان من بود از مشکلات زندگی و گرانی صحبت شد و همان روز من پیشنهاد سرقت به آنها دادم.

دوستم و نامزدش که نیاز شدیدی به پول داشتند قبول کردند و با یکدیگر همراه شدیم تا با مدارک جعلی یا سرقتی، خانه و آپارتمان‌های مبله را به‌مدت ۲۴ساعت اجاره کنیم و بعد دست به سرقت لوازم خانه‌ها بزنیم. وی ادامه داد: در آخرین سرقت اما پلیس مچم را گرفت و همدستانم موفق به فرار شدند. براساس این گزارش، ‌متهم با قرار قانونی بازداشت شده و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفته است. این در حالی است که تحقیقات برای بازداشت متهمان فراری این گروه ادامه دارد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه همشهری

برچسب ها:



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجاره ساعتی خانه های مبله برای سرقت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..