تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گلکسی زد فولد 4 در برابر گلکسی زد فولد 3؛ نبرد دو نسل از گوشی‌های تاشدنی سامسونگ

سامسونگ همان‌طورکه پیش‌تر وعده داده بود، سرانجام جدیدترین قسمت از مراسم گلکسی آنپکد را برگزار کرد. در مراسم سامسونگ شاهد معرفی چند محصول جدید بودیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها گلکسی زد فولد 4 است. نسل جدید تاشدنی‌‌های سامسونگ تغییرات خیلی زیادی نسبت‌به قبل تجربه نکرده است و از همان فرمول موفق استفاده می‌کند.

سامسونگ که اعتقاد دارد گوشی‌های تاشدنی‌اش مبتنی‌بر «فلسفه‌ی عدم محدودیت» هستند، زد فولد 4 را به‌عنوان اولین گوشی دنیا با سیستم‌عامل اندروید 12L معرفی کرده است. این نسخه‌ی سفارشی اندروید تجربه‌ی کار با اپلیکیشن‌ها و رابط کاربری را در نمایشگرهای بزرگ‌تر، بهینه‌ می‌کند.

گلکسی زد فولد 4 در بسیاری از زمینه‌ها دست‌نخورده باقی مانده است و سامسونگ می‌گوید این گوشی از لولای باریک‌تری استفاده می‌کند و وزن کمتری دارد.

رنگ بندی گوشی گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4 همچون نسل قبل از صفحه‌نمایش داخلی Dynamic AMOLED 2X استفاده می‌کند. ابعاد نمایشگر تغییر نکرده،‌ اما وضوح آن در گلکسی زد فولد 4 کمی بیشتر است. سامسونگ در نسل قبل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را به نمایشگر داخلی و خارجی گوشی‌ هوشمندش اضافه کرده بود.

شرکت کره‌ای می‌گوید حاشیه‌های اطراف نمایشگر در گلکسی زد فولد 4 کمی کمتر شده است. سامسونگ نسبت تصویر را در نسل جدید کمی تغییر داده تا زد فولد 4 گوشی خوش‌دست‌تری باشد.

وزن گوشی تاشدنی سامسونگ از ۲۷۱ گرم در گلکسی زد فولد 3 به ۲۶۳ گرم در گلکسی زد فولد 4 کاهش پیدا کرده است. سامسونگ در نسل قبل گوشی‌های تاشدنی‌اش از شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ویکتوس استفاده کرده بود، اما گلکسی زد فولد 4 از شیشه‌ی ویکتوس پلاس بهره می‌گیرد.

صفحه‌نمایش اصلی گلکسی زد فولد 4 همچنان ساختار چندلایه دارد، بااین‌حال به ادعای سامسونگ مقاومت این صفحه‌نمایش در نسل جدید ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

گلکسی زد فولد 4 برخلاف زد فولد 3 از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند

گوشی‌های سری گلکسی زد فولد قطعات مکانیکی فراوانی در خود دارند و مقاومت آن‌ها دربرابر نفوذ آب دستاورد مهمی برای مهندسان سامسونگ محسوب می‌شود. استاندارد IPX8 که در گلکسی زد فولد 3 ارائه شده بود، در گلکسی زد فولد 4 نیز ارائه می‌شود.

زد فولد 4 در صورتی که به مدت حداکثر ۳۰ دقیقه در عمق ۱٫۵ متری آب شیرین قرار بگیرد دچار مشکل نمی‌شود، بااین‌حال نمی‌توان از آن در استخر استفاده کرد. این گوشی همچون زد فولد 3 دربرابر نفوذ گردوغبار از خود مقاومت نشان نمی‌دهد.

سامسونگ در گلکسی زد فولد 3 برای اولین بار پشتیبانی از قلم لمسی را به تاشدنی‌هایش اضافه کرد و گلکسی زد فولد 4 نیز از قلم لمسی پشتیبانی می‌کند. زد فولد 4 همچنان در بدنه‌ی خود جایگاهی برای قلم لمسی ندارد.

رابط کاربری گلکسی زد فولد ۳

گلکسی زد فولد 3

سامسونگ گلکسی زد فولد 4 را به‌عنوان اولین گوشی دنیا با سیستم‌عامل اندروید 12L عرضه می‌کند. این سیستم‌عامل در قالب رابط کاربری One UI 4.1.1 ارائه می‌شود. سامسونگ می‌گوید تجربه‌ی کاربری را در One UI جدید بهینه‌تر کرده است و اکنون اپلیکیشن‌های بیشتری با صفحه‌نمایش بزرگ زد فولد 4 سازگاری دارند. شرکت کره‌ای گوشی گلکسی زد فولد 3 را با رابط کاربری One UI 3.5 برپایه‌ی اندروید ۱۱ عرضه کرده بود.

جدیدترین پرچم‌دار تاشدنی سامسونگ از پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده می‌کند که نسبت‌به پردازند‌ی Snapdragon 888 5G در گلکسی زد فولد 3 بهبودهای محسوسی تجربه کرده است. Snapdragon 8+ Gen 1 در حال حاضر به‌عنوان قوی‌ترین پردازنده‌ی دنیای اندروید شناخته می‌شود و یک هسته‌ی ۳٫۲ گیگاهرتزی Cortex-X2 و سه هسته‌ی ۲٫۸ گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A510 دارد.

در حالت کلی تفاوت خیلی زیادی بین گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فولد 3 دیده نمی‌شود

یکی از مهم‌ترین تغییرات گلکسی زد فولد 4 نسبت‌به گلکسی زد فولد 3 در پنل پشتی و به‌طور دقیق‌تر ماژول دوربین دیده می‌شود. گلکسی زد فولد 4 برخلاف زد فولد 3 از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. ابعاد پیکسل در دوربین اصلی بزرگ‌تر شده است تا ۲۳ درصد نور بیشتر جذب شود و کیفیت تصاویر ارتقاء پیدا کند.

دوربین فوق عریض و تله‌فوتوی زد فولد 4 به‌ترتیب دارای حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و ۱۰ مگاپیکسلی هستند. گلکسی زد فولد 3 از سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد و بزرگ‌نمایی اپتیکال و دیجیتال به‌ترتیب دو برابری و ۱۰ برابری ارائه می‌داد. این در حالی است که گلکسی زد فولد 4 بزرگ‌نمایی اپتیکال سه برابری و بزرگ‌نمایی دیجیتال ۳۰ برابری ارائه می‌دهد.

در بالای نمایشگر خارجی هر دو گوشی دوربین ۱۰ مگاپیکسلی و در بالای نمایشگر داخلی آن‌ها دوربین چهار مگاپیکسلی دیده می‌شود. دوربین چهار مگاپیکسلی در گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فولد 3 در زیر صفحه‌نمایش قرار دارد. سامسونگ می‌گوید در گلکسی زد فولد 4 بهبودهایی در این دوربین اعمال کرده تا کمتر به چشم بیاید.

کارشناس زومیت در بررسی گوشی گلکسی زد فولد 3 متوجه شد که دوربین سلفی چهار مگاپیکسلی به هنگام نمایش تصاویر روشن در نمایشگر، کاملاً دیده می‌شود.

مدل بژ گلکسی زد فولد 4 سامسونگ

گلکسی زد فولد 4

هر دو گوشی تاشدنی سامسونگ باتری ۴٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع سیمی ۲۵ وات و شارژ بی‌سیم ۱۱ وات دارند و از فناوری شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کنند. به‌علاوه هر دو گوشی حسگر اثر انگشت را به لبه‌ی کناری منتقل کرده‌اند و خبری از حسگر اثر انگشت درون‌صفحه‌ای نیست.

گلکسی زد فولد 4 همچون نسل قبل با ۱۲ گیگابایت رم دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد. کانفیگ پایه‌ی گوشی دارای ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است و قوی‌ترین کانفیگ با یک ترابایت حافظه عرضه می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

گلکسی زد فولد 3 در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای و سبز دردسترس قرار گرفت، اما گلکسی زد فولد 4 در رنگ‌های مشکی و بژ و سبز عرضه می‌شود. مدلی ویژه از این گوشی با رنگ شرابی ازطریق وب‌سایت رسمی سامسونگ دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

قیمت گلکسی زد فولد 4 نسبت‌به گلکسی زد فولد 3 تغییر نکرده و این دستگاه با پرداخت ۱٬۷۹۹ دلار قابل‌تهیه است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گلکسی زد فولد 4 در برابر گلکسی زد فولد 3؛ نبرد دو نسل از گوشی‌های تاشدنی سامسونگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..