تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه عشق را برگردانیم؟

همدلی به معنای ایثار یا قربانی‌شدن یا چیزی که ما یا شریکِ عاطفی‌مان را کم‌ارزش می‌کند، نیست. همدردی می‌تواند تحلیل‌برنده باشد، اما همدلی این‌طور نیست. همدردی ما را به سمتی هدایت می‌کند که احساس می‌کنیم باید کاری انجام دهیم.

فرادید| وقتی قضیه نجات روابط صمیمانه است، اهمیتی ندارد که شما و شریک عاطفی‌تان تاچه‌اندازه عاشق هم هستید، حتی اگر نیمه‌گمشده هم باشید، تضمینی نیست که عشقِ بین‌تان تا ابد دوام داشته باشد.


به گزارش فرادید، درحقیقت، بدونِ حسِ همدلی، عشق در رابطه می‌تواند مانندِ «عشق» در بازی تنیس ـ با یک صفر گنده ـ تمام شود. [از دهه ۱۸۰۰ واژه عشق (به انگلیسی لاو) در بازی تنیس نماینده صفر است. یک نظریه آن است که افراد با وجود شکست خوردن در بازی صرفاً به دلیلِ عشق به بازی به بازی کردن ادامه می‌دهند. مترجم.]اگر شما هم به پایان دادنِ رابطه و خاتمه دادن به ازدواج‌تان فکر می‌کنید، درخواست می‌کنم به مواردی درباره اهمیت همدلی در درمان و شکوفایی روابطی که در‌حالِ حاضر در کشمکش هستند، دقت کنید.


عشق کافی نیست
روابط و عشقی که از آن‌ها حمایت می‌کند روی وضعیتِ خلبان خودکار فعال نمی‌شود. دِنِتو و دیگران (۲۰۲۱) می‌گویند طریقی که افراد در هنگام درگیری‌ها طرفِ رابطه‌شان را تفسیر و به او پاسخ می‌دهند، نقش بسیار مهمی در رضایت و موفقیت آن‌ها در رابطه دارد.


یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توان در هنگام دعوا با شریکِ عاطفی به کار برد، کنار گذاشتنِ «ایگو» و تلاش برای دیدنِ اوضاع از چشم‌انداز شریکِ عاطفی است. یعنی هدایت به همراه همدلی که پیامد‌های ماندگاری در روابطِ عاشقانه دارد.


چطور عشق را برگردانم؟
برای آنکه شما و شریکِ عاطفی‌تان بتوانید عشق را به رابطه برگردانید باید بیاموزید (یا مجدداً بیاموزید) که چطور حقیقتاً یکدیگر را بشناسید و درک کنید. وقتی به شرکای عاطفی‌مان همدلی نشان می‌دهیم، سه واژه قدرتمند را می‌گوییم و عملاً به نمایش می‌گذاریم: «من درکت می‌کنم.»


همدلی به معنای ایثار یا قربانی‌شدن یا چیزی که ما یا شریکِ عاطفی‌مان را کم‌ارزش می‌کند، نیست. همدردی می‌تواند تحلیل‌برنده باشد، اما همدلی این‌طور نیست. همدردی ما را به سمتی هدایت می‌کند که احساس می‌کنیم باید کاری انجام دهیم.


همدلی از طریقِ حسِ ویژه با‌هم‌بودن و درپیوند‌بودن به ما قدرت می‌بخشد.


تاکنون کسی به مطب من نیامده که بگوید «مشکلم این است که شریکِ عاطفی‌ام خیلی زیاد درکم می‌کند.» همدلی کردن با شریکِ عاطفی یعنی واقعاً درک کنیم زندگی برای آن‌ها چگونه بوده و هست. همدلی نیرویِ افسانه‌ای نیست. همدلی حسی جادویی، غریزی یا صرفاً «نمایش احساسات و عواطف نیست.» و اشتباه نکنید، همدلی به معنای «ذهن‌خوانی» هم نیست؛ اما بهترین چیز بعد از ذهن‌خوانی در یک رابطه است.


پرکردنِ شکاف‌های تفاهم
هما ما در معرضِ همدلی قرار گرفته‌ایم. حس خوبی دارد. به معلم‌ها و رؤسایی که سخت برای‌شان کار کردید، فکر کنید. احتمالاً حس می‌کردید که آن‌ها پیوندی قوی با شما دارند و قویاً درک‌تان می‌کنند. وقتی حس می‌کنیم دیگران ما را می‌فهمند، انگیزه پیدا می‌کنیم.


شرکای عاطفی ما هم وقتی می‌فهمند از طرف ما درک می‌شوند، انگیزه پیدا می‌کنند. همدلی ـ توانایی قدرتمندانه درک کردنِ دیگران ـ در هر رابطه انسانی‌ای بی‌قیمت است. من به‌وضوح و شگفتی مشاهده کرده‌ام که روابط بین پدران و پسران، مادران و دختران، خواهر‌ها و برادر‌ها و البته شرکای عاطفی بعد از یادگرفتن و به‌کار بردنِ این مهارتِ حیاتی تغییراتِ مثبتی کرده است.


همدلی چسبِ رابطه است
من می‌گویم همدلی «چسبی عاطفی» برای زوج‌هاست. اینکه قادر باشید خودتان را به جای شریکِ عاطفی‌تان بگذارید، احتمالاً به او کمک می‌کند تا دیدگاه شما را درباره یک موضوع ببیند نه بحث و جدل‌کردن‌های‌تان را.


همدلی به‌مثابه پل
من هم‌چنین همدلی را پلی می‌بینم که زوج‌ها را به هم پیوند می‌دهد. هر کدام از شما با تجربه‌ها و انتظاراتِ منحصربه‌فرد خودتان بزرگ شده‌اید. همدل‌بودن بهترین راه برای پل زدن بین تفاوت‌های‌تان است. این پل، اگر قوی باشد، می‌تواند وزنِ نیرو‌های استرس در رابطه، مانند مطالبات فرزندان، زمان، شغل و مسائل مالی را، به خوبی تحمل کند.


در رابطه‌ای که حقیقتاً صمیمیتِ دوطرفه در آن حاکم است ـ که منظور از آن مشارکتی با فهمِ مشترک است ـ شرکای عاطفی با همدلی کردن با یکدیگر تشویق می‌شوند و انرژی می‌گیرند.


همدلی، عشقِ گم‌شده را برمی‌گرداند
شاید با خودتان بگویید، «چرا وقتی طرف دیگر هیچ‌حسی ندارد و درک نمی‌کند، من باید همدلی کنم؟»، یا شاید با خودتان فکر می‌کنید، «اوست که اول باید همدلی‌اش را به من نشان دهد.»


اینکه چه‌چیزی برای یک رابطه شکسته التیام‌بخش است و نیست، کاملاً شخصی است. گفته شده است، اگر می‌خواهید به رابطه صمیمانه‌تان فرصت دیگری بدهید، اگر واقعاً امیدوارید که به سمتِ عشق سفر کنید، همدلی آن قطار سریع‌السیری است که باید سوارش شوید.


منبع: The Psychology Today
ترجمه: سایت فرادید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه عشق را برگردانیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..