تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معاون وزیر جهاد: ۸۰ درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور در داخل تأمین می‌شود

به گزارش بولتن نیوز، سید مجتبی خیام‌ نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی امروز برای بازدید از چند طرح علمی، تحقیقاتی و شرکت در نشست شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به خراسان جنوبی سفر کرد.

وی در دیدار با حجت‌الاسلام سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار کرد: محدودیت اقلیم، خشکسالی، کاهش بارندگی‌ها و مسائل دیگر محدودیت‌های ما را بیشتر کرده است.

تنها راه افزایش تولید توجه به حوزه علم و فناروی است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از طرفی قابلیت افزایش سطح زیرکشت را نداریم بنابراین تنها راهی که بتوان افزایش تولید داشت متوسل شدن به حوزه علم و فناوری است.

نکویی با تاکید بر اینکه با استفاده از علم و فناوری باید تولیدات بخش کشاورزی را افزایش داد، افزود: تاریخچه فعالیت‌های سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی نشان می‌دهد در چهار دهه گذشته از این بابت موفق عمل کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی میانگین برداشت گندم در یک هکتار آبی، یک‌هزار و ۷۰۰ کیلوگرم بوده که اکنون به میانگین چهار تُن یعنی بیش از دو برابر رسیده است.

معاون وزیر یادآور شد: با دانشی که به بخش کشاورزی رسوخ و نفوذ داده شد میزان برداشت محصول در واحد سطح افزایش پیدا کرده اما کفایت نمی‌کند.

نکویی با بیان اینکه در دوران حساسی از تاریخ انقلاب اسلامی قرار داریم، اضافه کرد: شاید در گذشته این قدر بحث کشاورزی و غذا برای مردم ملموس نبود اما در دوره‌های گذشته به‌ویژه یک دهه اخیر سفره مردم کوچک شده و به همین دلیل حساسیت مردم نیز خیلی زیاد شده است.

وی عنوان کرد: این موضوع سبب شده کوچکترین تغییر و تحول در حوزه محصولات کشاورزی و غذایی حساسیت‌های مردم را برانگیزد، از طرفی یکسری واقعیت‌ها را باید بپذیریم و اینکه در چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب، تولیدات بخش کشاورزی چهار برابر افزایش یافته است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ابراز کرد: روزی که انقلاب اسلامی پیروز شد مجموع تولیدات بخش کشاورزی ۲۵ میلیون تن بود اما اکنون بعد از گذشت ۴۳ سال به ۱۲۵ میلیون رسیده است.

نکویی گفت: از طرفی جمعیت کشور نیز ۲.۵ برابر افزایش یافته است اما تولیدات ما کفایت نیازها را نمی‌کند.

وی بیان کرد: امروز نیاز داریم در محصولات استراتژیک از جمله گندم خودکفا شویم و توصیه امام راحل و مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد لذا عزم خود را جزم کرده‌ایم تا در این دوره اتفاقات خوبی در بخش کشاورزی رقم بخورد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: به همین دلیل یکی از نکاتی که در سفرهای استانی مدنظر ما قرار دارد اینکه از ظرفیت‌های بالقوه که قابلیت بالفعل کردن آن را داریم، حمایت کنیم.

نکویی افزود: استان خراسان جنوبی از ظرفیت‌های درجه یک در حوزه زرشک، زعفران، عناب و بسیاری از محصولات برخوردار است که باید این نقاط قوت را به ارزش افزوده حاصل از این محصولات برای مردم استان تبدیل کنیم.

تاکید بر گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی

وی خاطرنشان کرد: با شناختی که از استان خراسان جنوبی دارم همیشه در چهار دهه گذشته از نیروهای این استان به عنوان انسان‌هایی باهوش، فرهیخته و با ظرفیت نام برده می‌شود که باید این افراد را به عرصه کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان طبق تاکید رهبر معظم‌ انقلاب نزدیک‌تر و با این استراتژی ظرفیت‌ها را بالفعل کنیم.

معاون وزیر با بیان اینکه ما از همه ظرفیت‌های خود برای این حوزه کمک خواهیم گرفت، افزود: وزیر جهاد کشاورزی نیز اعتقاد دارد این ظرفیت‌ها را باید در استان‌هایی مانند خراسان جنوبی که کمتر مورد توجه واقع شده است، به حوزه دانش‌بنیان نزدیک کرد و امیدواریم در این سفر آنچه قول می‌دهیم در کمترین زمان ممکن عملیاتی شده و این سفر سبب خیر و برکت برای مردم استان شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معاون وزیر جهاد: ۸۰ درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور در داخل تأمین می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..