تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بوستر سوپر هوی راکت استارشیپ یک آزمایش مهم را با موفقیت پشت سر گذاشت

اسپیس ایکس با آزمایش موفق «احتراق ثابت» برای نمونه اولیه از بوستر سوپر هوی در روز گذشته، یک قدم دیگر به پرواز آزمایشی سامانه پرتابگر استارشیپ در مدار نزدیک شد.

گفتنی است که این آزمایش نقطه عطفی برای این شرکت فضایی عظیم محسوب می‌شود چراکه حدود چند هفته قبل بوستر استارشیپ طی آزمایش مشابهی به دلیل یک انفجار نه چندان بزرگ آسیب دید، هرچند ظاهرا مشکل مذکور فاجعه‌بار نبود زیرا آزمایش روز گذشته روی همان بوستر صورت گرفت.

لازم به ذکر است در طول یک آزمایش احتراق ثابت، پیشرانه‌ها روشن می‌شوند اما خود راکت همچنان به سکوی پرتاب متصل باقی خواهد ماند. این آزمایش به مهندسان کمک می‌کند تا پیش از پرتاب حقیقی به نمایی فنی از عملکرد راکت دست یابند.

در آزمایش احتراق ثابت اخیر اسپیس ایکس به جای 33 پیشرانه، تنها یک پیشرانه رپتور 2 روشن شد و تمامی آزمایش تنها چند ثانیه به طول انجامید.

استارشیپ برای پرتاب آماده می‌شود

سامانه پرتابگر دو مرحله‌ای استارشیپ متشکل از یک بوستر سوپر هوی و یک بخش بالایی تقریبا 50 متری است که تحت همان نام استارشیپ شناخته می‌شود.

این سامانه که در مجموع 120 متر ارتفاع دارد، به گونه‌ای طراحی شده تا به شکل کامل از قابلیت استفاده مجدد برخوردار باشد و هم اکنون تنها راکت موجود در کلاس خود است که با مدنظر قرار دادن این ویژگی ساخته شده است.

پروژه استارشیپ همچنین یکی از قدم‌های کلیدی برنامه ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس جهت سکونت انسان در سیارات دیگر و یا به گفته خودش «گسترش نور آگاهی در کائنات» به شمار می‌رود.

استارشیپ آزمایش احتراق ثابت موفقیت آمیزی را به انجام رساند

در پایان باید گفت که ماسک تاریخ‌های متعددی را برای پرواز آزمایشی استارشیپ در مدار مطرح کرده، اما با استناد به جدیدترین برنامه زمانی نه چندان دقیق اعلام شده توسط وی در توییتر، پرواز آزمایشی این سامانه زمانی بین 1 الی 12 ماه آتی خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بوستر سوپر هوی راکت استارشیپ یک آزمایش مهم را با موفقیت پشت سر گذاشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..