تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آتش سوزی به چهارمین مخزن انبار سوخت غرب کوبا رسید

آتش نشان‌ها و متخصصان از مکزیک و ونزوئلا با استفاده از قایق، هواپیما و بالگرد به تلاش برای مهار آتش در استان ماتانزاس کوبا کمک می کنند.

آتش سوزی به چهارمین مخزن انبار سوخت غرب کوبا رسیدبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آسوشیتدپرس؛ با ادامه آتش سوزی در انبار سوخت حیاتی کشور کوبا که با بحران فزاینده انرژی دست و پنجه نرم می‌کند، شعله‌های آتش، روز سه شنبه چهارمین مخزن انبار نفت در غرب این کشور را فراگرفت.

براساس این گزارش، آتش نشان‌ها و متخصصان از مکزیک و ونزوئلا با استفاده از قایق، هواپیما و بالگرد به تلاش برای مهار آتش در استان ماتانزاس کوبا کمک می کنند. نیرو‌های آتش نشان نخستین بار توانستند کف خاموش کننده را بر روی مخزن‌های سوخت بپاشند. با توجه به گرمای شدید ناشی از آتش سوزی در این مخزن ها، تا پیش از این امکان چنین کاری برای آن‌ها فراهم نبود.

میگوئل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا، گفت که آتش نشان‌ها کنترل منطقه صحنه آتش سوزی را در دست گرفته اند و در حال برداشتن گام‌های بعدی برای خاموش کردن شعله‌ها هستند. وی افزود: «این کار، وظیفه آسانی نیست. این حادثه، حادثه‌ای گسترده و پیچیده است.»

آتش سوزی در «انبار نفت ماتانزاس» دست کم یک کشته و ۱۲۵ مصدوم بر جا گذاشته است. ۱۴ تن دیگر نیز همچنان ناپدید هستند. این حادثه همچنین مقامات را ناچار کرد تا بیش از ۴۹۰۰ نفر را (از پیرامون و نزدیکی محل حادثه) تخلیه و دور نمایند و یک نیروگاه حرارتی را در روز دوشنبه در پی بی آب ماندن آن تعطیل کنند؛ این اقدام نگرانی‌ها را درباره خاموشی‌های بیشتر افزایش داده است.

مصدومان بیشتر برای سوختگی و تنفس دود درمان شدند. بیش از ۲۰ نفر نیز در بیمارستان بستری شده اند که حال پنج نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

انبار نفت ماتانزاس با هشت مخزن سوخت، نقشی مهم در شبکه برق کوبا دارد. این انبار خط لوله نفت گسترده‌ای دارد که نفت خام کوبا را دریافت می‌کند و پس از آن به نیروگاه‌های حرارتی برای تولید برق فرستاده می‌شود. این انبار نفت آخر وقت جمعه دچار آتش سوزی شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آتش سوزی به چهارمین مخزن انبار سوخت غرب کوبا رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..