تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار وزیر نیرو درباره افزایش بی رویه مصرف برق

علی‌اکبر محرابیان افزود: در ابتدای دولت سیزدهم، در صنعت برق مشکلات فراوانی در حوزه تامین برق مردم و رضایتمندی داشتیم که یک برنامه ۱۰۰ اقدامی را با حمایت دولت و مجلس تدوین و با همکاری و مشارکت مردم این برنامه را اجرایی کردیم.

وی افزود: مهم‌ترین محورهای این برنامه افزایش ظرفیت نیروگاهی، به کارگیری و تعمیرات اساسی تمام نیروگاه‌های موجود و مدیریت مصرف بود.

وزیر نیرو ادامه داد: تا امروز دو سوم از مسیر تابستان را پشت سر گذاشتیم و با کمترین مشکل توانسیم این دوره را سپری کنیم.

محرابیان با بیان اینکه خوشبختانه ۴۰ درصد مردم در مصرف خود صرفه‌جویی کردند، گفت: این چهل درصد پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق خود را دریافت کردند.

وی افزود: وضعیت آب و هوایی کشور شرایط سختی است به طوری که متوسط دمایی کشور نسبت به پارسال یک درجه بیشتر بوده و در برخی مناطق مانند استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و حتی شمال غرب کشور ۴ الی ۵ درجه افزایش دما را شاهد بودیم.

محرابیان ادامه داد: برای هفته آینده هم پیش بینی می‌شود شهرهای شمالی کشور شاهد افزایش حرارت باشند که همه موضوعات باعث افزایش مصرف برق خواهد شد.

هشدار وزیر نیرو درباره افزایش بی رویه مصرف برق

وزیر نیرو با اشاره به لزوم تداوم همکاری مردم خاطرنشان کرد: اگر همکاری و صرفه‌جویی مردم مانند روزهای ابتدایی تابستان امسال تداوم داشته باشد، از روزهای باقیمانده تابستان نیز با کمترین مشکل عبور خواهیم کرد. اکنون نیازمند درک مردم از شرایط کشور و صرفه‌جویی آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: اصل مهم برنامه‌های مختلف وزارت نیرو براساس همین همکاری و صرفه‌جویی مردم است که ضرورت دارد این موضوع رعایت شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه بارش‌ها ممکن است به صورت نقطه‌ای باعث کاهش حرارت شود، افزود: زمانی که رطوبت در کشور بالا می‌رود، باعث افزایش مصرف برق می‌شود و در این شرایط نیازمند کمک داریم.

وی با اشاره به تابستان امسال، گفت: اوج مصرف برق کشور در تابستانی که پشت سرگذاشتیم حدود ۶۹ هزار و ۲۷۸ مگاوات بود در حالی که تقاضای مصرف در سال گذشته ۶۷ هزار مگاوات بوده است.

وی ادامه داد: تقریبا نسبت به پارسال تقاضای مصرف برق ۵ درصد افزایش پیدا کرده که نشانه رشد مصرف در کشور است.

محرابیان در پایان با اشاره به سدهای دارای نیروگاه‌های برق آبی، گفت: میزان موجودی آب این سدها نسبت به پارسال حدودا ۴ درصد کاهش داشت که تلاش کردیم با حداکثر ظرفیت از آنها بهره‌برداری کنیم.

بیشتر بخوانید :

۲۲۰ ۲۵۶




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار وزیر نیرو درباره افزایش بی رویه مصرف برق»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..