تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک طوفان خورشیدی با سرعت 600 کیلومتر بر ثانیه به زمین برخورد کرد

دانشمندان زیادی در تلاش‌ هستند تا فعالیت‌های خورشید را زیر نظر بگیرند، اما ستاره منظومه شمسی هنوز گاهی اوقات می‌تواند ما را غافلگیر کند. به‌تازگی یک طوفان ژئومغناطیسی از دسته G2 که با سرعت 600 کیلومتر بر ثانیه حرکت می‌کرد، به زمین خورده و برخی از ماهواره‌ها احتمالا باید مسیر خود را اصلاح کنند.

بر اساس گزارش‌ها، یک طوفان خورشیدی روز یکشنبه با سرعتی معادل 600 کیلومتر بر ثانیه به زمین برخورد کرد. ذراتی که از خورشید جدا شده بودند، در ابتدا سرعت کمی داشتند اما رفته رفته شتاب بیشتری پیدا کردند و در نهایت به عنوان یک طوفان ژئومغناطیسی با توان متوسط به زمین رسیدند. مرکز پیش‌بینی آب و هوای فضا طوفان‌های خورشیدی را بین پنج دسته G1 تا G5 تقسیم می‌کند و G1 ضعیف‌ترین آن‌هاست. این طوفان در دسته G2 قرار می‌گیرد.

طوفان خورشیدی G2 چه اثری بر زمین می‌گذارد؟

طوفان‌های G2 می‌توانند در یک چرخه 11 ساله خورشیدی حدود 600 بار رخ دهند. این طوفان‌ها قادرند هشدار ولتاژ را در سیستم‌های برق در عرض‌های جغرافیایی بالا فعال کنند. وقتی طوفانی با این سطح از توان برای مدت طولانی زمین را تحت تاثیر قرار می‌دهد، احتمال ورود آسیب به ترنسفورمرها مطرح می‌شود.

خورشید

اختلالات وارده بر مغناطیس سپهر زمین در خلال این طوفان‌ها همچنین می‌تواند باعث تغییر جهت حرکت فضاپیماها در مدار شود. تصحیح این اشکال در فضاپیماهایی که فعال هستند، می‌تواند به آسانی صورت بگیرد، اما این رخداد کنترل سایر فضاپیماها را دشوار می‌کند.

اگرچه این طوفان‌های خورشیدی نمی‌توانند موجب قطعی کامل ارتباطات رادیویی شوند، اما برخی از ارتباطات رادیویی فرکانس پایین در عرض‌های جغرافیایی بالا را دچار مشکل می‌کنند. این طوفان‌ها همچنین می‌توانند شفق‌های قطبی را تا حد شهرهایی مثل نیویورک آمریکا پایین بیاورند.

با توجه به این که در حال رسیدن به اوج چرخه‌های 11 ساله خورشید هستیم، میزان فعالیت‌های ستاره ما بالا رفته و احتمالا در هفته‌های آینده هم باید منتظر طوفان‌های بیشتری باشیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک طوفان خورشیدی با سرعت 600 کیلومتر بر ثانیه به زمین برخورد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..