تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همایش خبرنگاران لرستان در زادگاه شهید صارمی برگزار می‎شود

همایش روز خبرنگار در زادگاه شهید محمود صارمیبه گزارش ایکنا از لرستان، هفدهم مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی به نام روز خبرنگار نام‌گذاری شده است و این روز فرصتی است تا اصحاب رسانه گرد هم آمده و به بیان انتظارات، مشکلات جامعه خبری بپردازند که امسال مصادف شدن آن با عاشورای حسینی باعث شد این گردهمایی با تأخیر چند روزه برگزار شود.

در این راستا اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در نظر دارد به مناسبت روز خبرنگار و سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی همایشی را طی روزهای آینده با حضور اصحاب رسانه لرستان در زادگاه این خبرنگار شهید در بروجرد برگزار کند.

یادآور می‌شود، محمود صارمی سال ۱۳۴۷ در شهرستان بروجرد متولد شد پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۶۷ و شرکت در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در رشته جغرافیا دانشگاه به تهران مهاجرت کرد و دوران تحصیل در مقطع کارشناسی، خود را در سخت‌ترین شرایط زندگی، با کار کردن جهت امرار و معاش تأمین هزینه‌های تحصیل طی کرد.

وی همراه با تحصیل به دلیل علاقه شدید به ورزش «کاراته» داشت و در مدت کوتاهی با گذراندن دوره‌های مختلف این رشته موفق به کسب کمربند مشکی و کارت مربی‌گری شد و در مسابقات شهرستان و استان شرکت می‌کرد که موفقیت‌هایی را نیز در این زمینه به دست آورد.

محمود در حالی که مشغول به تحصیل در دانشگاه بود، نتوانست نسبت به تجاوز دشمن به خاک سرزمین‌مان بی‌تفاوت باشد و مانند سایر جوانان ایران زمین عزمش را برای مقابله با دشمن بعثی جزم کرد و از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به جبهه‌های کردستان، حلبچه و جنوب خرمشهر اعزام شد و هفده ماه در این جبهه‌ها در کنار سایر رزمندگان اسلام به دفاع از کیان و تمامیت ارضی کشور پرداخت پس از بازگشت از جبهه ضمن ادامه تحصیل در سال ۷۰ به استخدام خبرگزاری ایرنا درآمد و سپس در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شد.
شهید محمود صارمی در سال ۱۳۷۰ جذب خبرگزاری جمهوری اسلامی شد و بعد از پنج سال تلاش و فعالیت، به خارج از کشور اعزام و مسئولیت دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی را در مزارشریف برعهده گرفت.

شهید صارمی دو سال به عنوان خبرنگار در افغانستان فعالیت کرده و در نهایت به شهادت رسید.
مسئولیت‌پذیری و متعهد بودن وی به اندازه‌ای بود که وقتی شهر مزار شریف توسط طالبان سقوط کرده و خود محل استقرار ایشان در معرض خطر بود لحظه‌ای دست از رسالت خود برنداشته و آخرین خبر وی برای ایرنا به شرح زیر است: «مزار شریف سقوط کرد».

محمود خبرنگار شجاعی که بارها مورد سود قصد و اذیت و آزار قرار گرفته بود بعد از این خبر به دست افرادی متحجر به نام طالبان به آسمان‌ها پرواز کرد و این خبر خود باعث شد تا دنیا از جنایت طالبان در افغانستان مطلع شود و این چنین بود که مظلومیت خبرنگاران در حین انجام کار برهمگان آشکار شد.

محمود به همراه هشت دیپلمات ایرانی تنها به جرم نشر حقایق در کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان از سوی گروه بی ریشه و متحجر طالبان مورد حمله قرار گرفتند و پس از رگبار گلوله در گوری دسته جمعی دفن شدند تا هرگز شناسایی نشوند.

بعد از ۱۷ مرداد ۷۷ و بی خبری ایران از خبرنگار ایرانی و دیپلمات‌ها وزارت خارجه اقدامات لازم را برای جستجوی این عزیزان به کار گرفت و بعد از گذشت بیش از بیست روز مشخص شد که این جوانان سرافراز ایرانی بی‌گناه و مظلوم شهید شده‌اند.

عمق فاجعه به حدی بود که سه روز عزای عمومی از سوی رهبر فرزانه انقلاب اعلام، روسای جمهور بیش از ۱۸۰کشور جهان ضمن محکومیت این اقدام برای ایران اسلامی پیام تسلیت فرستادند و تمثال شهید صارمی تا مدت‌های طولانی به پاس رشادت، جسارت و سخت‌کوشی شهید صارمی در مقابل سازمان ملل نصب شد.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همایش خبرنگاران لرستان در زادگاه شهید صارمی برگزار می‎شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..